Daily Haberturk, printed the photograph of Sefika Etik adding to the news headed
“The last point of voilence to women”, who exposed to violence and killed stabbing in the
back by her husband, in 07 October 2011. The photograph was rather striking; woman was
bare to the waist, there was a knife in her back and she was lying on the floor. This
photograph displayed the most severe form of event-related voilence. Other journalists and
readers reacted because of printing this photograph in the newspaper. Acording to some, it
shows the rating concern of newspaper and it was an ethical issue; accordig to the others the
voilence was reproduced by this photograph and it was razed to the rights of women. General
editor Fatih Altaylı was a target of criticizm who printed the photograph in the newspaper and
he argued his decision and its causes in own column the day after. In this study, will be examined the phenomenon of voilence against women turned into
an object of mediatic display taking of from this case. Ethical dimension related displaying
violence will be evaluated analysing the reactions of readers and the comments of the other
journalists.
Habertürk Gazetesi, 07 Ekim 2011 tarihli sürmanşet haberinde “Kadına şiddette son
nokta” başlığıyla kocasından şiddet gören ve sırtından bıçaklanarak öldürülen Şefika Etik’in
fotoğrafını kullandı. Fotoğraf oldukça çarpıcıydı; yarı çıplak haldeki kadının sırtında bıçakla
uzandığı anı gösteriyordu ve olaya ilişkin şiddetin en ağır biçimini temsil ediyordu. Bu
fotoğrafın gazetede kullanılması hem diğer gazeteciler hem de okurlar tarafından tepkiyle
karşılandı. Kimilerine göre bunun nedeni gazetenin reyting kaygısıydı ve etik bir ihlaldi;
kimilerine göre de şiddeti yeniden üretiyor, kadın haklarını yerle bir ediyordu. Fotoğrafı
yayınlama kararı alan gazetenin genel yayın yönetmeni Fatih Altaylı eleştiri oklarının
hedefinde yer aldı ve ertesi günkü yazısında, kararını ve nedenlerini savundu.
Bu çalışmada, söz konusu örnek olaydan yola çıkarak medyatik sergilemenin
nesnesine dönüşen kadına şiddet olgusu incelenecektir. Şiddetin sergilenmesine ilişkin
okurların, STK’ların, meslek örgütlerinin ve gazetecilerin tepkilerinden yola çıkarak bir
tartışma geliştirilecektir. Medyanın ve okurun şiddetle ilişkisi, şiddeti üretme, tüketme,
şiddete tepki verme boyutlarında ortaya çıkan çifte standartlara, haz temelli görünümlere,
şiddetin “sıradan”la, mahrem olanla ve politik olanla ilişkisine dair alternatif bir bakış açısı
ortaya konmaya çalışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |