TARIM HABERLERİNİN YAVAŞ MEDYA KAPSAMINDA İNCELENMESİ: AGRO TV ÖRNEĞİ
Yıl 2022,
Cilt: 12 Sayı: 2, 1 - 25, 31.12.2022
Onur Oğur
Öz
Bu çalışma, tarım haberciliği kavramının ana akım medyada yeterli temsili bulunmadığı düşüncesinden yola çıkılarak, Agro TV gibi tematik bir kanalda tarım haberlerinin nasıl ele alındığı ve nasıl sunulduğunu incelemektedir. Yavaş Medya kavramının Agro Tv üzerinden bir okuması yapılarak tarım hakkında kamuoyunun bilincinin nasıl arttırılabileceği tartışılmaktadır. Tarım, son yıllarda dünyada giderek önemi artan ve küresel pazarda üretimin azalması sonucunda tüm ülkelerin hem teorik hem de pratik yöntemleri tartışmaya açtığı bir konu haline gelmiştir. Tarım haberlerinin medya içeriklerinde daha az görünmeye başlaması da hızlı üretim, hızlı tüketim alışkanlıkları ile ilgili hale gelmiştir. Haberlerin üretimi ve sunuluşu günümüzde ana akım medya araçlarından farklı platform ve haber üretim süreçlerine ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda tematik kanallar ya da sosyal medya yayıncılığı giderek önem kazanmaktadır. Tarım haberleri açısından Agro Tv’nin bu ihtiyacı ne kadar doldurduğu ve yavaş medya kavramına ne kadar uygun olduğunun sorgulanması çalışmanın çıkış noktası olmuştur.
Destekleyen Kurum
Çalışmada herhangi bir kurum desteği bulunmamaktadır.
Proje Numarası
Çalışma, bir proje kapsamında gerçekleştirilmemiştir.
Kaynakça
- Birsen, Ö., & Özmen, Y. Ş. (2011) Tüketim Kültürü Çerçevesinden Sağlık Haberleri. Akademik
Bakış Dergisi, Sayı:26. 1-21.
- C. Quinlan, (1996). "How can niche/thematic channels gain pay TV distribution in a world
dominated by global players?," International Broadcasting Convention (Conf. Publ.
No. 428), pp. 298-303, doi: 10.1049/cp:19960824.
- Carley, K. (1994). Extracting culture through textual analysis. Poetics, 22(4), 291-312.
Chadwick, R., Belsey, A. (2014) Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar. Ayrıntı Yayınları,
İstanbul.
- Derelioğlu, G. & Dağtaş, E. (1999) Yayıncılığa Alternatif Bir Medya Modeli Olarak Kültür ve
İletişim, Kültür ve İletişim Dergisi. 2(2) (4), 63-100.
- Downing, J. H., Ford, T., Gil, G., Stein L. (2017) Radikal Medya İsyancıların İletişimi ve
Toplumsal Hareketler, (çev. Doğanay Ü., Taş, O., Taştan, İ.Ö.) İmge Yayınları.
- Dursun, Ç. (2014) Tv Haberlerinde İdeoloji. Ankara, İmge yayınları.
- Eryılmaz, G. A., & Kılıç, O. (2018). Türkiye’de sürdürülebilir tarım ve iyi tarım
uygulamaları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi, 21(4),
624-631.
- Eştürk, Ö. & Ören, M.N. (2014). Türkiye’de tarım politikaları ve gıda güvencesi. Yuzuncu Yıl
University Journal of Agricultural Sciences, 24(2), 193-200.
- Expósito, A., & Velasco, F. (2020) Exploring environmental efficiency of the European
agricultural sector in the use of mineral fertilizers. Journal of Cleaner Production, 253,
119971.
- Glesne, C. (2013) Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev. A. Ersoy, P. Yalçınkaya) Anı Yayınları.
- Günaydin, G. (2009). Türkiye tarım politikalarında" yapısal uyum: 2000'li Yıllar. Mülkiye
Dergisi, 33(262), 175-221.
- He, L. Y., Wright, S., Evans, E. (2018). Is fair value information relevant to investment decisionmaking: Evidence from the Australian agricultural sector?. Australian Journal of
Management, 43(4), 555-574.
- https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Tarım-Ürünleri-Üretici-Fiyat-EndeksiEkim%202022-45769 erişim tarihi: 16.11.2022.
- https://en.slow-media.net/manifesto
- https://yesilgazete.org/turkiye-ulusal-katki-beyanini-bir-hafta-sonra-cop27de-aciklayacak/
erişim tarihi: 09.11.2022
- Jan Douwe van der Ploeg (2020) Farmers’ upheaval, climate crisis and populism, The Journal
of Peasant Studies, 47:3, 589-605.
- Karadağ, G. H. (2018) Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Genel
Televizyon/Tematik Televizyon İzleme Alışkanlıkları. Turkish Online Journal of
Design Art and Communication, 8(4), 708-724.
- Manzerolla, V., Kjosen, A. (2014). Sermayenin İletişimi Sayısal Medya ve Hızlanma Mantığı.
Içinde Medya, Meta ve Sermaye Birikimi Marks Geri Döndü (s. 217-246). Ankara,
Türkiye: Notabene Yay.
- McKee, A. (2003). Textual Analysis: A Beginner’s Guide. London: Sage.
- Napoli, M.P., (2008) Toward a Model Of Audience Evolotion: New Technologies And
The Transformation Of Media Audiences. McGannon Center Working Paper
Series. 15. https://fordham.bepress.com/mcgannon_working_papers/15
- Özer, Ö. (2011) Haber Söylem İdeoloji Eleştirel Haber Çözümlemeleri. Konya, Literatürk
Yayınları.
- Petrini, C., Padovani, G. (2012) Slow Food Devrimi. Arcigola’dan Terra Madre’ye: Yeni Bir
Yaşam ve Yemek Kültürü. İstanbul, Sinek Sekiz Yayınevi.
- Ranavioson, H., Farchy, J., & Gansemer, M., (2013) Differentiated Strategies for Digital
Innovation on Television: Traditional Channels vs. New Enrants. Observatorio (OBS)
Journal, 7(4), 023-044.
- Roberts, C. W. (2000). A conceptual framework for quantitative text analysis. Quality and
Quantity, 34(3), 259-274.
- Ruth, A., Telg, R., Irani, T., & Locke, D. (2004). Agricultural scientists' perceptions of fairness
and accuracy of science and agriculture coverage in the news media. In meeting of the
Southern Association of Agricultural Scientists, Agricultural Communication Section,
Tulsa, OK. Ruth-McSwain, R., & Telg(pp. 47-60).
- Sengupta, A., (2022) Sustainable Development In India With Reference to Agriculturel Sector
(August, 24,2022). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4199047 or
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4199047
- Shulman. (1999). The Progressive Era Farm Press. Journalism History, 25(1), 26–
35. https://doi.org/10.1080/00947679.1999.12062507
- Yıldırım, A. E., (2020) Üretme Tüket İthalat.-Siyaset-Rant Kıskacında Tarım. İstanbul, Sia
Yayınları.
Yıl 2022,
Cilt: 12 Sayı: 2, 1 - 25, 31.12.2022
Onur Oğur
Proje Numarası
Çalışma, bir proje kapsamında gerçekleştirilmemiştir.
Kaynakça
- Birsen, Ö., & Özmen, Y. Ş. (2011) Tüketim Kültürü Çerçevesinden Sağlık Haberleri. Akademik
Bakış Dergisi, Sayı:26. 1-21.
- C. Quinlan, (1996). "How can niche/thematic channels gain pay TV distribution in a world
dominated by global players?," International Broadcasting Convention (Conf. Publ.
No. 428), pp. 298-303, doi: 10.1049/cp:19960824.
- Carley, K. (1994). Extracting culture through textual analysis. Poetics, 22(4), 291-312.
Chadwick, R., Belsey, A. (2014) Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar. Ayrıntı Yayınları,
İstanbul.
- Derelioğlu, G. & Dağtaş, E. (1999) Yayıncılığa Alternatif Bir Medya Modeli Olarak Kültür ve
İletişim, Kültür ve İletişim Dergisi. 2(2) (4), 63-100.
- Downing, J. H., Ford, T., Gil, G., Stein L. (2017) Radikal Medya İsyancıların İletişimi ve
Toplumsal Hareketler, (çev. Doğanay Ü., Taş, O., Taştan, İ.Ö.) İmge Yayınları.
- Dursun, Ç. (2014) Tv Haberlerinde İdeoloji. Ankara, İmge yayınları.
- Eryılmaz, G. A., & Kılıç, O. (2018). Türkiye’de sürdürülebilir tarım ve iyi tarım
uygulamaları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi, 21(4),
624-631.
- Eştürk, Ö. & Ören, M.N. (2014). Türkiye’de tarım politikaları ve gıda güvencesi. Yuzuncu Yıl
University Journal of Agricultural Sciences, 24(2), 193-200.
- Expósito, A., & Velasco, F. (2020) Exploring environmental efficiency of the European
agricultural sector in the use of mineral fertilizers. Journal of Cleaner Production, 253,
119971.
- Glesne, C. (2013) Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev. A. Ersoy, P. Yalçınkaya) Anı Yayınları.
- Günaydin, G. (2009). Türkiye tarım politikalarında" yapısal uyum: 2000'li Yıllar. Mülkiye
Dergisi, 33(262), 175-221.
- He, L. Y., Wright, S., Evans, E. (2018). Is fair value information relevant to investment decisionmaking: Evidence from the Australian agricultural sector?. Australian Journal of
Management, 43(4), 555-574.
- https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Tarım-Ürünleri-Üretici-Fiyat-EndeksiEkim%202022-45769 erişim tarihi: 16.11.2022.
- https://en.slow-media.net/manifesto
- https://yesilgazete.org/turkiye-ulusal-katki-beyanini-bir-hafta-sonra-cop27de-aciklayacak/
erişim tarihi: 09.11.2022
- Jan Douwe van der Ploeg (2020) Farmers’ upheaval, climate crisis and populism, The Journal
of Peasant Studies, 47:3, 589-605.
- Karadağ, G. H. (2018) Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Genel
Televizyon/Tematik Televizyon İzleme Alışkanlıkları. Turkish Online Journal of
Design Art and Communication, 8(4), 708-724.
- Manzerolla, V., Kjosen, A. (2014). Sermayenin İletişimi Sayısal Medya ve Hızlanma Mantığı.
Içinde Medya, Meta ve Sermaye Birikimi Marks Geri Döndü (s. 217-246). Ankara,
Türkiye: Notabene Yay.
- McKee, A. (2003). Textual Analysis: A Beginner’s Guide. London: Sage.
- Napoli, M.P., (2008) Toward a Model Of Audience Evolotion: New Technologies And
The Transformation Of Media Audiences. McGannon Center Working Paper
Series. 15. https://fordham.bepress.com/mcgannon_working_papers/15
- Özer, Ö. (2011) Haber Söylem İdeoloji Eleştirel Haber Çözümlemeleri. Konya, Literatürk
Yayınları.
- Petrini, C., Padovani, G. (2012) Slow Food Devrimi. Arcigola’dan Terra Madre’ye: Yeni Bir
Yaşam ve Yemek Kültürü. İstanbul, Sinek Sekiz Yayınevi.
- Ranavioson, H., Farchy, J., & Gansemer, M., (2013) Differentiated Strategies for Digital
Innovation on Television: Traditional Channels vs. New Enrants. Observatorio (OBS)
Journal, 7(4), 023-044.
- Roberts, C. W. (2000). A conceptual framework for quantitative text analysis. Quality and
Quantity, 34(3), 259-274.
- Ruth, A., Telg, R., Irani, T., & Locke, D. (2004). Agricultural scientists' perceptions of fairness
and accuracy of science and agriculture coverage in the news media. In meeting of the
Southern Association of Agricultural Scientists, Agricultural Communication Section,
Tulsa, OK. Ruth-McSwain, R., & Telg(pp. 47-60).
- Sengupta, A., (2022) Sustainable Development In India With Reference to Agriculturel Sector
(August, 24,2022). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4199047 or
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4199047
- Shulman. (1999). The Progressive Era Farm Press. Journalism History, 25(1), 26–
35. https://doi.org/10.1080/00947679.1999.12062507
- Yıldırım, A. E., (2020) Üretme Tüket İthalat.-Siyaset-Rant Kıskacında Tarım. İstanbul, Sia
Yayınları.