BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of Supplier and Dirtribution Channel in İncreasing Sales Performance at Retail Points: Konya Area Tyre Sample

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 467 - 478, 01.09.2017

Öz

The fact that the tire industry is reaching a very large mass and is an important input item for the tire automotive industry makes it important. In this research, it is aimed to measure the supplier and distribution channel effect in increasing sales at tire retail points. A total of 114 of the 137 companies operating in the Konya region were interviewed face to face between September 01 and October 20, 2016, and the questionnaire survey was conducted and a quantitative research was carried out. Looking at the working hours in the sector, it is seen that there is a significant difference in the size of the shipment and advertisement. As the level of education increases, the level of importance given to shipment increases and younger participants are more concerned about the size of the company. Firms operating in the sector for a shorter period give more importance to the advertisement. It has been seen that the owners of the company give more importance to the financial dimension than the sales responsibility. As a result, the distribution channel and supply chain can improve on key issues and increase sales of the tire retail point

Kaynakça

  • Acar, Raşit (2014). Gıda Sektöründeki İşletmelerde Tedarikçi İlişkileri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Isparta İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Bowersox, Donald J., Closs, David. J. ve Cooper, M. Bixy. (2002). Supply Chain Logistics
  • Başkol, Melih (2011). Bir Rekabet Aracı Olarak Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji ve Yaklaşımlar, Süleyman Demirel Üniversitesi Suleyman Demirel University Vizyoner Dergisi, 3(5), 13-27
  • Çoksezen, Özlem Z. (2010). Müşteri İlişkileri Yönetimi Açısından Dağıtım Kanalında Müşteri Odaklılığın İncelenmesi ve Otomotiv Sanayii'nde Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, İstanbul.
  • Chopra, Sunil ve Meindl, Peter (2007). Supply Chain Management (3.baskı). U.S.A: Pearson Education İnc.
  • Dikici, Ümit D. (2009). Mobil Telekominikasyon Sektöründe Bayilere Uygulanan Satış Geliştirme Çabalarının Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Adana.
  • Gavcar, Erdoğan ve Didin, Saliha (2007). Tüketicilerin ''Perakendeci Markalı'' Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'inde Bir Araştırma. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 2007, 21–32.
  • Hugos, Michael. (2003). Essantials Of Supply Chain Management. New Jersey: John Wiley & Sons, İnc.
  • Küçük ve Orta Büyüklükdeki İşletmelerin Sınıflandırılması (2012). KOSGEB, 2012/3834, 10.Eylül.2012
  • Kadyrova, Janargul (2009). Üretim Yönetimi Çerçevesinde İşletme Performansının Belirlenmesi ve Bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Lee , Edwin (1996). The Handbook Of Channel Marketing
  • Lee, Hau L. ve Billington, Corey (1992). Managing Supply Chain İnventory: Pıtfalls and Opportunıties, The Slaon Management Review Association, 33(3), 65-67
  • Lewison , Dale M. (1997). Retailing. New Jersey (6.Baskı). U.S.A.: A Simmon&Schuster Company.
  • M.E.B. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI. (Ankara 2008). Mesleki Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi: Pazarlama Ve Perakende, Perakendeciliğin Özellikleri. http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/pazarlama/moduller /perakendecilik.pdf, Erişim Tarrihi: 01.06.2016
  • Özgül, Pelin (2007). Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayetleri Üzerine Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • Pal, John ve Medway, Dominic (2013). What İs A Retailer? http://www.tandfonline.com/loi/rirr20, 357-359, Cilt: 23(3), 357-361
  • Pala, Mehmet ve Saygı, Birol Y. (2004). Gıda Sanayinde Büyük Mağazaların Özel Markalı Ürün Uygulamaları. İstanbul: Mega Ajans Reklamcılık Matbacılık Ve Fuar Hizm. Ltd.Şti.
  • Ross, David F. (2011). Introduction to Supply Chain Management Technologies (2.Baskı). New York: Taylor and Francis Group, LLC.
  • Saremi, Hamid ve Zadeh, Seydeh M. M. (2014). Managemen Of Dıstrıbutor Channels, Indian J. Sci. Res., 5(3), 452-456.
  • Tek, Ömer B. Türkiye 'de Perakendecilik Çağı ve Büyük ölçekli Perakendeci Mağzaların Gelişimi. http://www.rekabet.gov.tr/File/?path=ROOT%2F1%2FDocuments%2FPer%25c5%25 9fembe%2BKonferans%25c4%25b1%2BYay%25c4%25b1n%2Fperskonfyyn24.pdf, Erişim Tarihi: 23.05.2016
  • T.C Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü (2016). Kümeler İçin Tedarik Zinciri Yönetimi Kılavuzu: http://www.smenetworking.gov.tr/userfiles/pdf/belgeler/ekonomiBakanligi/7_tedar ik.pdf, Erişim Tarihi: 15.08.2016

Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 3, 467 - 478, 01.09.2017

Öz

Lastik sektörünün çok geniş kitlelere ulaşması ve lastiğin otomotiv sanayisi için önemli bir girdi kalemi olması, bu konuyu önemli kılmaktadır. Bu araştırmada, Lastik perakende noktalarında satışların arttırılmasında tedarikçi ve dağıtım kanalı etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Konya bölgesinde faaliyet gösteren 137 firmadan 114’ü ile 01Eylül–20 Ekim 2016 tarihleri arasında yüz yüze görüşülerek, anket çalışması ile veriler toplanmış ve uygulamalı nicel bir araştırma yapılmıştır. Sektördeki çalışma sürelerine bakıldığında, sevkiyat ve reklam boyutunda anlamlı farklılaşma olduğu görülmektedir. Eğitim düzeyleri arttıkça sevkiyata verdikleri önem düzeyi artmakta ve genç katılımcılar firma boyutunu daha çok önemsemektedirler. Sektörde daha kısa süre faaliyette bulunan firmalar reklama daha fazla önem vermektedirler. Firma sahiplerinin, finans boyutuna, satış sorumlularına göre daha fazla önem verdikleri görülmüştür. Sonuç olarak, dağıtım kanalı ve tedarik zinciri önemlilik arz eden konularda iyileştirmeye giderek lastik perakende noktasının satışını arttırabilir.

Kaynakça

  • Acar, Raşit (2014). Gıda Sektöründeki İşletmelerde Tedarikçi İlişkileri ve Tedarik Zinciri Yönetimi Isparta İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Isparta.
  • Bowersox, Donald J., Closs, David. J. ve Cooper, M. Bixy. (2002). Supply Chain Logistics
  • Başkol, Melih (2011). Bir Rekabet Aracı Olarak Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji ve Yaklaşımlar, Süleyman Demirel Üniversitesi Suleyman Demirel University Vizyoner Dergisi, 3(5), 13-27
  • Çoksezen, Özlem Z. (2010). Müşteri İlişkileri Yönetimi Açısından Dağıtım Kanalında Müşteri Odaklılığın İncelenmesi ve Otomotiv Sanayii'nde Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, İstanbul.
  • Chopra, Sunil ve Meindl, Peter (2007). Supply Chain Management (3.baskı). U.S.A: Pearson Education İnc.
  • Dikici, Ümit D. (2009). Mobil Telekominikasyon Sektöründe Bayilere Uygulanan Satış Geliştirme Çabalarının Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Adana.
  • Gavcar, Erdoğan ve Didin, Saliha (2007). Tüketicilerin ''Perakendeci Markalı'' Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'inde Bir Araştırma. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 2007, 21–32.
  • Hugos, Michael. (2003). Essantials Of Supply Chain Management. New Jersey: John Wiley & Sons, İnc.
  • Küçük ve Orta Büyüklükdeki İşletmelerin Sınıflandırılması (2012). KOSGEB, 2012/3834, 10.Eylül.2012
  • Kadyrova, Janargul (2009). Üretim Yönetimi Çerçevesinde İşletme Performansının Belirlenmesi ve Bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Konya.
  • Lee , Edwin (1996). The Handbook Of Channel Marketing
  • Lee, Hau L. ve Billington, Corey (1992). Managing Supply Chain İnventory: Pıtfalls and Opportunıties, The Slaon Management Review Association, 33(3), 65-67
  • Lewison , Dale M. (1997). Retailing. New Jersey (6.Baskı). U.S.A.: A Simmon&Schuster Company.
  • M.E.B. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI. (Ankara 2008). Mesleki Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi: Pazarlama Ve Perakende, Perakendeciliğin Özellikleri. http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/pazarlama/moduller /perakendecilik.pdf, Erişim Tarrihi: 01.06.2016
  • Özgül, Pelin (2007). Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayetleri Üzerine Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, T.C. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kahramanmaraş.
  • Pal, John ve Medway, Dominic (2013). What İs A Retailer? http://www.tandfonline.com/loi/rirr20, 357-359, Cilt: 23(3), 357-361
  • Pala, Mehmet ve Saygı, Birol Y. (2004). Gıda Sanayinde Büyük Mağazaların Özel Markalı Ürün Uygulamaları. İstanbul: Mega Ajans Reklamcılık Matbacılık Ve Fuar Hizm. Ltd.Şti.
  • Ross, David F. (2011). Introduction to Supply Chain Management Technologies (2.Baskı). New York: Taylor and Francis Group, LLC.
  • Saremi, Hamid ve Zadeh, Seydeh M. M. (2014). Managemen Of Dıstrıbutor Channels, Indian J. Sci. Res., 5(3), 452-456.
  • Tek, Ömer B. Türkiye 'de Perakendecilik Çağı ve Büyük ölçekli Perakendeci Mağzaların Gelişimi. http://www.rekabet.gov.tr/File/?path=ROOT%2F1%2FDocuments%2FPer%25c5%25 9fembe%2BKonferans%25c4%25b1%2BYay%25c4%25b1n%2Fperskonfyyn24.pdf, Erişim Tarihi: 23.05.2016
  • T.C Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü (2016). Kümeler İçin Tedarik Zinciri Yönetimi Kılavuzu: http://www.smenetworking.gov.tr/userfiles/pdf/belgeler/ekonomiBakanligi/7_tedar ik.pdf, Erişim Tarihi: 15.08.2016
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Gedik

İsa Çimen

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gedik, H., & Çimen, İ. (2017). Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(3), 467-478.
AMA Gedik H, Çimen İ. Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği. UEAD. Eylül 2017;3(3):467-478.
Chicago Gedik, Hasan, ve İsa Çimen. “Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi Ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 3, sy. 3 (Eylül 2017): 467-78.
EndNote Gedik H, Çimen İ (01 Eylül 2017) Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 3 3 467–478.
IEEE H. Gedik ve İ. Çimen, “Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği”, UEAD, c. 3, sy. 3, ss. 467–478, 2017.
ISNAD Gedik, Hasan - Çimen, İsa. “Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi Ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi 3/3 (Eylül 2017), 467-478.
JAMA Gedik H, Çimen İ. Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği. UEAD. 2017;3:467–478.
MLA Gedik, Hasan ve İsa Çimen. “Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi Ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği”. Uluslararası Ekonomik Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 3, 2017, ss. 467-78.
Vancouver Gedik H, Çimen İ. Perakende Noktalarında Satış Performansının Arttırılmasında Tedarikçi ve Dağıtım Kanalı Etkisi; Konya Bölgesi Lastik Sektörü Örneği. UEAD. 2017;3(3):467-78.