Teknolojik gelişmeler tüm sektörleri etkilemiştir. Bu değişime uyum sağlayan firmalar müşteri, maliyet ve kar avantajları sağlarken, uyum gösteremeyen firmalar kapanma riskiyle yüz yüze gelmiştir. Bankaların kredi kartlarıyla başlayan dijitalleşme süreçleri, ATM, internet ve mobil bankacılık hizmetleriyle devam etmiştir. COVİD 19 pandemisi sürecinde tüm dünyada bankaların dijital ürün ve uygulamalarının müşteriler tarafından yoğun olarak kullanılması, bu hizmetlerin temel bankacılık hizmetlerinin tümünün dijitalleşme sürecini hızlandırmıştır. Günümüzde fiziksel bir mekâna gereksinim duymadan bankacılık hizmetlerini elektronik ortamda veren ülkelere, Türkiye’de yapılan kanuni düzenlemelerle katılmıştır. Bu çalışmada bankacılık sektöründeki dijital dönüşüm ve fintech firmalarının bu dönüşümüne katkısının incelenmesi amaçlanmıştır
Technological developments have affected all sectors. While companies that adapt to this change provide customer, cost, and profit advantages, companies that fail to adapt face the risk of closure. The digitalization processes of banks, which started with credit cards, continued with ATMs, internet, and mobile banking services. The intensive use of digital products and applications of banks by customers all over the world during the COVID-19 pandemic accelerated the digitalization process of all basic banking services. Today, Turkey has joined the countries that provide banking services electronically without needing a physical location with the legal regulations made in Turkey. This study aims to examine the digital transformation in the banking sector and the contribution of fintech companies to this transformation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Para-Bankacılık |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |