Giriş: Hasta veya yaralıya akut dönemde ilk müdahaleyi yapan ilk ve acil yardım personelleri için olay örgüsünün her detayı belirsizlik ile ilişkilidir. İlk ve acil yardım programında okuyan öğrencilerin belirsizliğe tahammülsüzlük ve özşefkat ilişkisinin incelenmesi hem kendi gençlik sorunlarıyla mücadele eden hem de olay yerinde ilk müdahalede bulunan adayların güçlü bir şekilde desteklenmesine yardımcı olabilir.
Amaç: Bu araştırma, ilk ve acil yardım programı son sınıf öğrencilerinin belirsizliğe tahammülsüzlük ve öz-şefkat düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmanın örneklemini Türkiye’de bulunan dört farklı üniversitenin ilk ve acil yardım programı son sınıfında okuyan 187 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, Sosyo-Demografik Veri Formu, Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği ve Öz-Şefkat Ölçeği Kısa formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzdelik, pearson korelasyon, t ve ANOVA testi, Tukey testi ve anlamlılık düzeyi olarak p<0,05 olma durumu kullanılmıştır.
Bulgular: Bu araştırmada yer alan bireylerin belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerinin 26-122 değerleri arasında 80,58±18,94 ortalama ile dağıldığı, öz-şefkat ölçek düzeylerinin 19-54 değerleri arasında 33,93±6,83 ortalama ile dağılım gösterdiği görülmektedir. Öz-şefkat düzeyi ile belirsizliğe tahammülsüzlük ölçek düzeyleri arasında ters yönlü gücü orta dereceli istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (r=-0,504; p<0,05). Elde edilen bulgular sonucunda ilk ve acil yardım son sınıf öğrencilerinin öz-şefkat düzeyleri arttıkça belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerinin azaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç: Üniversite öğrencilerinin öz-şefkat düzeylerini artırmak ve belirsizlikle başa çıkma becerilerini geliştirmek için öz-şefkat eğitimleri, stratejik öğretim planları ve danışmanlık hizmetlerinin sunulmasının önemli olduğu düşünülmektedir.
İlk ve Acil Yardım Belirsizliğe Tahammülsüzlük Belirsizlik Öz Şefkat.
yok
yok
ABSTRACT
Introduction: It can be said that the uncertainty can be very high for the students of the first and emergency aid programs, who are the focus of the work with the first responders in extraordinary situations. Examining the relationship between intolerance of uncertainty and self-compassion can help strongly support candidates struggling with their own youth issues and first responders on the scene.
Purpose: This research was conducted to examine the relationship between intolerance of uncertainty and self-compassion levels of senior and first-aid program students.
Methods: The sample of this descriptive study consisted of 187 students studying in the last year of the first and emergency aid programs of four different universities in Turkey. Data were collected using the Socio-Demographic Data Form, the Intolerance of Uncertainty Scale, and the Self-Compassion Short Form. Frequency, percentage, Pearson correlation, t and ANOVA test, Tukey test, and p<0.05 as significance level was used in the analysis of the data.
Results: It was observed that the levels of intolerance to the uncertainty of the individuals included in this study ranged between 26-122 values with an average of 80.58±18.94, and self-compassion scale levels ranged between 19-54 values with an average of 33.93±6.83. There was a statistically significant correlation between the self-compassion level and the intolerance to uncertainty scale levels with moderate strength in the opposite direction (r=-0.504; p<0.05).
Conclusion: It is thought that it is important to provide self-compassion training, strategic teaching plans, and counseling services in order to increase the self-compassion levels of university students and improve their ability to cope with uncertainty.
First and Emergency Aid Intolerance for Uncertainty Uncertainty Self-Compassion.
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Acil Tıp |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |