Bu çalışma, eğitimde etkileşim biçimlerine örnekler üzerinden odaklanmayı amaçlamaktadır. Örnekte öğrenciler, aileler, öğretmenler, okul müdürleri ve akademisyenler arasındaki olası doğrusal, yüzeysel ve üç boyutlu etkileşim modelleri mümkün olduğunca ele alınmıştır. Analiz edilen örnek, öğrencileri sınavla kabul eden bir lisedir. Bu lisede bazı öğrenciler dersten sonra evlerine giderken bazıları pansiyonlarda kalıyor. Etkileşim biçimleri, ilgili ilkeler ve gözlemlenen sonuçları ele alan bu çalışma, 'öğreşme' adı verilen yeni ama önemli bir kavramı ortaya çıkarmaktadır. Öğretmenin ve öğrenmenin aslında tek bir kavram olduğu fikri, bazı eğitimsel varsayımları ve ilkeleri de beraberinde getirir. Eğitim bileşenlerinin 'öğreşme' kavramı üzerinden etkileşim yollarının yer aldığı bu çalışmanın tüm bileşenlere katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu durum araştırması/etnografik çalışma, esasen bileşenler ve bileşenler arası etkileşimi araştırmak için kullanılan çizge kuramı ile toplumdaki her bir bileşenin toplumun gelişiminin bir parçası olduğunu vurgulayan sosyodinamik kuramı birlikte ele almayı hedeflemektedir.
This study aims to focus on the forms of interaction in education through examples. Possible linear, surface and three dimensional models of interactions among students, families, teachers, school principals and academics are handled on the example as far as possible. The sample analyzed is a high school that accepts students by exam. In this high school, some students go home after class, while others stay in the dormitories of the school. This study, which deals with forms of interaction, related principles and observed results, opens up a new but important concept called 'tearning'. The idea that teaching and learning are actually one concept brings along some educational assumptions and principles. It is thought that this study, in which the ways of interaction of the components of education through the concept of 'tearning', will contribute to all components. This case / ethnographic study aims to deal with graph theory, which is mainly used to investigate the components and the interaction between components, and sociodynamic theory, which emphasizes that each component in society is a part of the development of society.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |