Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim öğretmen adaylarının çevre eğitimi konusundaki
duyarlılıklarını ortaya koyabilmek adına, çevre kirliliğiyle ilgili algıları, çevreyle ilgili sivil toplum
örgütleri hakkındaki görüşleri ve çevre sorunlarının çözümüne yönelik düşüncelerinin ortaya
konulması ayrıca Türkiye’deki çevre ile ilgili sivil toplum örgütlerinin faaliyetlerinin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2010-2011 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Siirt
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf, Fen Bilgisi, Matematik ve Sosyal Bilgiler öğretmenliği
programında gönüllülük esası ile seçkisiz (random) olarak belirlenen ve son sınıfta öğrenim gören 37
öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda,
öğretmen adayları çevreyle ilgili sivil toplum örgütlerinin görevleri hakkında yeterli bilgiye sahipken,
bunlardan bir bölümünü tanımamaları dikkat çekicidir. Bu durum sivil toplum örgütlerinin çevre
eğitimine yönelik faaliyetlere yer vermesine karşın ulusal anlamda amacına ulaşmadığını da ortaya
koymaktadır
Öğretmen Adayları Çevre Eğitimi Gönüllü Kuruluşlar Sivil Toplum Örgütü
Important missions for securing the environmental sustainability fail to each individuals and
institutions. The main purpose of this study is to observe teacher candidates’ approaches on
environmental pollution, their views on non-governmental environmental organizations, and their
thoughts on environmental solutions, in order to reveal their sensitivity on the matter of
environmental training. Additionally, the study aims to evaluate the environmental actions of nongovernmental organizations. The study was conducted in the 2010-2011 academic term on 37
volunteer students of the Science, Mathematics and Social Sciences Teacher program of the Faculty of
Education at Siirt University. The results were remarkable, in that teacher candidates are familiar
about the functions of non-governmental organizations, while only understanding them partially.
This situation reveals the fact that despite receiving environmental training, non-governmental
environmental organizations are not able to achieve their purpose
Teacher Candidates Environmental Education Volunteering Institutions NonGovernmental Organisations
Diğer ID | JA24VB76NP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 |