Kentleşme sürecinde en başta fiziksel ve kültürel uyumsuzluk sorunları yaşanmaktadır. Bu uyumsuzluk, güvensizlik ortamının oluşmasına yol açmış; kent merkezlerine uzak, kendi içine kapalı yeni yaşam alanları ortaya çıkmıştır. Lüks site tipi bu alanlar, soylulaştırma projeleri olduğu gerekçesiyle eleştirilmektedir. Bu projelerin kontrollü bir yaşam alanı ve seçkin bir yaşam kültürü oluşturma kaygısı, eğitim yapılarının mimari kriterlerini de yeniden belirlemiştir. Bugün okul binaları, kent merkezlerine uzak yer seçimlerinden Selçuklu, Osmanlı motifleri taşıyan cephe düzenlerine dek her yönüyle gündemdeki tartışma konularından biridir. Bu nedenle çalışmada rekreasyon alanları, spor ve alışveriş merkezleri ile kendi içinde kent olan kampus okullar ve cepheleri güzelleştirilen kent içindeki okullar değerlendirilmektedir. Bugün anaokullarından üniversitelere farklı kademelerdeki okullar, eğitim sistemlerinin yanı sıra bina tasarımlarıyla da öncelikli tercih olabilmenin peşindedir. Dolayısıyla toplumsal değerlerin ve beğenilerin değişmesi, yalnızca eğitim sistemlerini değil eğitim yapılarını da değiştirmiştir. Bu bağlamda bu çalışmadaki değerlendirmenin eğitim bilimleri, şehircilik ve mimarlık gibi farklı alanlarda yapılacak disiplinlerarası eleştirel çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Since the beginning of 2000s the Turkish politics of education, urbanization, and
architecture have related with each other as never before. In 21st century Turkey, these
interdisciplinary relations primarily concern educational sciences, urbanism, and
architecture, which construct a living culture. But, with the effect of developing informationcommunication technology, social values and tastes are continuously changing. So,
contemporary becomes temporary. Income and consumption form the living culture of the 21st
century, changing the images of city centres and environments. Especially under criticism is
the construction of housing and education structures that are compatible with the type of site
and their arrangement into cities. This format of constructing and arranging primarily makes
new educational campuses a discussion topic. In this study, the model of educational
campuses, which is evaluated as a result of the politics of urbanization and architecture of
this century, is discussed as an interdisciplinary topic.
Educational buildings Educational systems Urbanization Architecture
Diğer ID | JA63JU43EV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Özel Sayı |