BibTex RIS Kaynak Göster

Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 303 - 320, 01.10.2017

Öz

-

Kaynakça

  • Akar, H. (2016). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımları ile genel erteleme eğilimleri arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 111-135.
  • Akyüz, H. I., Samsa-Yetik, S., & Keser, H. (2015). Üstbilişsel rehberliğin eleştirel düşünme eğilimine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(2), 133-148.
  • Alkan, F., & Erdem, E. (2012). Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalıklarına ilişkin bir çalışma1. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 55-76.
  • Altun, S. (2005). Öğrencilerin öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin ve öz yeterlik algılarının öğrenme stilleri ve cinsiyete göre matematik başarısını yordama gücü (Unpublished Doctoral dissertation). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aşık, G., & Sevimli, E. (2015). Üstbiliş kalibrasyonunun matematik başarısı bağlamında incelenmesi: Mühendislik Öğrencileri Örneği. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 32(2), 19-36.
  • Ay, Ş., Padem, S., & Eriş, H. M. (2010, May). Teknik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri. Paper presented at 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi. Balıkesir.
  • Aybek, B. (2006). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi (Unpublished Doctoral dissertation). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Bağçeci, B., Döş, B., & Sarıca, R. (2011). İlköğretim öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ile akademik başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 551-566.
  • Bakioğlu, B., Küçükaydın, M. A., & Karamustafaoğlu, O. (2015). Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalık düzeyi, problem çözme becerileri ve teknoloji tutumlarının incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 22-33.
  • Baş, F., Sağırlı, M. Ö., & Bekdemir, M. (2016). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının üst biliş farkındalıkları, problem çözmeye yönelik inançları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(2), 464-482.
  • Baysal, Z. N., Ayvaz, A., Çekirdekçi, S., & Malbeleği, F. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 37, 68-81.
  • Beishuizen, J., Stoutjesdijk, E., & Van Putten, K. (1994). Studying textbooks: Effects of learning styles, study task, and instruction. Learning and Instruction, 4(2), 151-174.
  • Belet, S. D., & Güven, M. (2011). Meta-cognitive strategy usage and epistemological beliefs of primary school teacher trainees. Educational Sciences: Theory and Practice, 11(1), 51-57.
  • Beşoluk, Ş., & Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 679-693.
  • Biggs, J. (1999). Teaching for quality learning at university. London: Open University Press.
  • Biggs, J. B. (1987). Student approaches to learning and studying. Australian Council for Educational http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED308201.pdf. Ltd. Hawthorn, Australia. Retrieved from
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabi. Ankara: Pegem Akademi
  • Can, Ş., & Kaymakçı, G. (2015). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri. Education Sciences, 9(6), 66-83.
  • Case, R. (2005). Moving critical thinking to the main stage. Education Canada, 45(2), 45-49.
  • Coutinho, S. A. (2007). The relationship between goals, metacognition, and academic success. Educate, 7(1), 39-47.
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarinin eleştirel düşünmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 93-108.
  • Çiltaş, A. (2011). Eğitimde öz-düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
  • Çokluk, Ö. (2010). Logistic regression: Concept and application. Educational Sciences: Theory & Practice, 10(3), 1357-1407.
  • Çolak, Y. S. (2016). Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğrenme ve ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi (Unpublished Master’s thesis). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • De Backer, L., Van Keer, H., & Valcke, M. (2012). Exploring the potential impact of reciprocal peer tutoring on higher education students’ metacognitive knowledge and regulation. Instructional Science, 40(3), 559-588.
  • Du Bois, N. F., & Staley, R. K. (1997). A self-regulated learning approach to teaching educational psychology. Educational Psychology Review, 9(2), 171-197.
  • Ekinci, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme-öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri (Doctoral dissertation). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ekinci, N. (2015). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ve öğretmen özyeterlik inançları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 62-76.
  • Ekinci, Ö., & Aybek, B. (2010). Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 816-827.
  • Emir, S. (2012). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 34-57.
  • Ennis, R. H. (1985). A logical basis for measuring critical thinking skills. Educational Leadership, 43(2), 44-48.
  • Entwistle, N. J., & Entwistle, A. (1991). Contrasting forms of understanding for degree examinations: The student experience and its implications. Higher Education, 22(3), 205- 227.
  • Entwistle, N. J., Meyer, J. H. F., & Tait, H. (1991). Student failure: disintegrated patterns of study strategies and perceptions of the learning environment. Higher Education, 21(2), 249-261.
  • Entwistle, N., & Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. London: Nichols.
  • Eshel, Y., & Kohavi, R. (2003). Perceived classroom control, self-regulated learning strategies, and academic achievement. Educational Psychology, 23(3), 249-260.
  • Facione, P. A. (1990). Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Millbrae, CA: The California Academic Press.
  • Feyzioğlu, E. Y., Feyzioğlu, B., & Küçükçıngı, A. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modelleri, öz yeterlik inançları ve öğrenme yaklaşımları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 404-423.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive– developmental inquiry. American psychologist, 34(10), 906-911.
  • Gök, B., & Erdoğan, T. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 29-51.
  • Gömleksiz, M. N., & Demiralp, D. (2012). Öğretmen adaylarının öz-düzenleyici öğrenme becerilerine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 777-795.
  • Gülveren, H. (2007). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve bu becerileri etkileyen eleştirel düşünme faktörleri (Unpublished Doctoral dissertation). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Güven, M., & Kürüm, D. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 7(1), 53-70.
  • Halpern, D. F. (1998). Teaching critical thinking for transfer across domains: Dispositions, skills, structure training, and metacognitive monitoring. American Psychologist, 53(4), 449-455.
  • Heikkilä, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self‐regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99- 117.
  • Hong, E., Peng, Y., & Rowell, L. L. (2009). Homework self-regulation: Grade, gender, and achievement-level differences. Learning and Individual Differences, 19(2), 269-276.
  • Karadeniz, S., Büyüköztürk, S., Akgün, Ö. E., Cakmak, E. K., & Demirel, F. (2008). The Turkish adaptation study of Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) for 12-18 year old children: Results of confirmatory factor analysis. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4), 108-117.
  • Karaduman, G. B., Güder, N., Özsoy-Güneş, Z., & Kırbaşlar, F. G. (2014). Investigation of the effects of Turkish consciousness levels and self-regulated learning skills on study approaches of teacher candidates. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 624-629.
  • Karakuyu, Y., & Karakuyu, A. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançlarının ve üst-bilişlerinin teknolojiye yönelik tutumlarına katkısı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 113-125.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A. S., & Yılmaz Özelçi, S. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma stratejileri, eleştirel düşünme tutumları ve üst bilişsel yeterlilikleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 207-221.
  • Kartal, T. (2012). İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 279-297.
  • Kaya, H. (1997). Üniversite öğrencilerinde eleştirel akıl yürütme gücü (Unpublished Doctoral dissertation). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılınç, E., & Uygun, M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının hayat bilgisi öğretimine yönelik öz yeterlik algıları ile bilişötesi farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 1-15.
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme (Unpublished Doctoral dissertation). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kökdemir, D. (2012). Üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme. Pivolka, 21(7), 16-19.
  • Kuhn, D., & Dean, D., Jr. (2004). Metacognition: A bridge between cognitive psychology and educational practice. Theory into Practice, 43(4), 268-273.
  • Küçük Kılıç, S., & Öncü, E. (2014). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik öz-yeterlikleri. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 5(2), 13-22.
  • Kürüm, D. (2002). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme gücü (Unpublished Master's thesis). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ley, K., & Young, D. B. (2001). Instructional principles for self-regulation. Educational Technology Research and Development, 49(2), 93-103.
  • Lipman, M. (1988). Critical Thinking: What Can It Be? Educational Leadership, 46(1), 38-43.
  • Lonka, K., & Lindblom-Ylänne, S. (1996). Epistemologies, conceptions of learning, and study practices in medicine and psychology. Higher Education, 31(1), 5-24.
  • Magno, C. (2010). The role of metacognitive skills in developing critical thinking. Metacognition and learning, 5(2), 137-156.
  • Marshall, D., & Case, J. (2005). Approaches to learning research in higher education: A response to Haggis. British Educational Research Journal, 31(2), 257-267.
  • Martinez, M. E. (2006). What is metacognition? Phi Delta Kappan, 87(9), 696-699.
  • Marton, F., & Säljö, R. (1976a). On qualitative differences in learning: I- Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46(1), 4-11.
  • Marton, F., & Säljö, R. (1976b). On the qualitative differences in learning: II- Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46(2), 115-127.
  • Marton, F., & Säljö, R. (1997). Approaches to learning. In F. Marton, D. J. Hounsell, & N. J. Entwistle (Eds.), The experience of learning (pp. 39-58). Edinburgh: Scottish Academic Press.
  • McCune, V., & Entwistle, N. (2000, August-September). The deep approach to learning: analytic abstraction and idiosyncratic development. Paper presented at the Innovations in Higher Education https://www.researchgate.net/publication/251734989_The_deep_approach_to_learnin g_analytic_abstraction_and_idiosyncratic_development. Retrieved from
  • Memnun, D. S., & Akkaya, R. (2009). The levels of metacognitive awareness of primary teacher trainees. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1919-1923.
  • Myers, R. (1990). Classical and modern regression with applications. Boston, MA: Duxbury.
  • Olpak, Y. Z., & Korucu, A. T. (2014). Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 333-347.
  • Ozan, C., & Çiftçi, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları tercihleri ve öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 55- 66.
  • Ozan, C., Köse, E., & Gündoğdu, K. (2012). Okul öncesi ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 75-92.
  • Özgür, H., & Tosun, N. (2012). Öğretmen adaylarının derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 113-125.
  • Özsoy, G., & Günindi, Y. (2011). Okulöncesi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeyleri. İlköğretim Online, 10(2), 430-440.
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T., & McKeachie, W. J. (1993). Reliability and predictive validity of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53(3), 801-814.
  • Ramdass, D., & Zimmerman, B. J. (2011). Developing self-regulation skills: The important role of homework. Journal of advanced academics, 22(2), 194-218.
  • Ramsden, P. (2000). Learning to teaching in higher education. London: New York Routledge Falmer.
  • Richardson, J. T. E. (1994). Mature students in higher education: I. A literature survey on approaches to studying. Studies in Higher Education, 19(3), 309-325.
  • Sağırlı, M. Ö., Çiltaş, A., Azapağası, E., & Zehir, K. (2010). Yüksek öğretimin özdüzenlemeyi öğrenme becerilerine etkisi (Atatürk Üniversitesi örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 587-596.
  • Saracaloğlu, A. S., & Çengel, M. (2013). Cinsiyet yaş ve düşünme ihtiyacı düzeyinin bilişötesi farkındalığı yordayıcılığı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-13.
  • Selçuk, G. S., Çalışkan, S., & Erol, M. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 25- 41.
  • Semerci, Ç., & Elaldı, Ş. (2014). Eleştirel düşünme becerilerinin gelişiminde üstbilişsel inançların rolü. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 317-333.
  • Senemoğlu, N. (2011). College of education students’ approaches to learning and study skills. Egitim ve Bilim, 36(160), 65-80.
  • Sparkman, D., & Harris, K. (2009). Exploring metacognition in preservice teachers: problem solving processes in elementary mathematics. i-Manager’s Journal on Educational Psychology, 2(4), 9-13.
  • Şahin-Taşkın, Ç. (2012). Epistemolojik İnançlar: Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarını Yordayıcı Bir Değişken. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 273-285.
  • Şen, Ü. (2009). Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 1(2), 69-89.
  • Tindal, G., & Nolet, V. (1995). Curriculum-based measurement in middle and high schools: Critical thinking skills in content areas. Focus on Exceptional Children, 27(7), 1-22.
  • Tok, E., & Sevinç, M. (2010). Düşünme becerileri eğitiminin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 67-82.
  • Trautwein, U., & Köller, O. (2003). The relationship between homework and achievement— still much of a mystery. Educational Psychology Review, 15(2), 115-145.
  • Trigwell, K., & Prosser, M. (1991). Improving the quality of student learning: the influence of learning context and student approaches to learning on learning outcomes. Higher Education, 22(3), 251-266.
  • Tunca, N., & Alkın-Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 48-56.
  • Tuncer, M., & Kaysi, F. (2013). Evaluation of prospective teachers in terms of their metacognition thinking skills. Turkish Journal of Education, 2(4), 44-54.
  • Turan, S., & Demirel, Ö. (2010). Öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin akademik başarı ile ilişkisi: Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 279-291.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen bilimleri öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stillerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 215- 234.
  • Türnüklü, E. B., & Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den bir profil: 11-13 yaş grubu matematik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim ve becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 167-185.
  • Tüysüz, C., Karakuyu, Y., & Bilgin, İ. (2008). Öğretmen adaylarının üst biliş düzeylerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(17), 147- 158.
  • Ulaş, A. H., Epçaçan, C., Sökmen, Y., & Yasul, A. F. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının öz denetim beceri düzeyleri ile üstbiliş farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, 3(15), 134-148.
  • Uzuntiryaki-Kondakçı, E., & Çapa-Aydın, Y. (2013). Predicting critical thinking skills of university students through metacognitive self-regulation skills and chemistry self- efficacy. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(1), 666-670.
  • Vanderstoep, S. W., Pintrich, P. R., & Fagerlin, A. (1996). Disciplinary differences in self- regulated learning in college students. Contemporary Educational Psychology, 21(4), 345- 362.
  • Woolfolk, A. E. (1993). Examples of learning tactics. In Educational Psychology. New Jersey: Prentice Hall.
  • Yağcı, M. (2015). BÖTE bölümü öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi ve akademik başarıya etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(3), 261-275.
  • Yürük, N. (2014). Öz düzenlemede üst biliş. In G. Sakız (Ed.), Öz düzenleme-öğrenmeden öğretime öz düzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler (pp. 29-47). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-regulation involves more than metacognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist, 30(4), 217-221.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. In M. Boekarts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 13-39). San Diego, CA: Academic Press.
  • Zimmerman, B. J., & Moylan, A. R. (2009). Self-regulation: Where metacognition and motivation intersect. In J. D. Hacker, J. Dunlosky, & A. C. Graesser (Eds.), Handbook of metacognition in education (pp. 299-315). New York: Routledge. Please cite as:
  • Ekinci, N. (2017). Relationships between education faculty and engineering faculty students’ critical thinking and metacognitive self-regulation strategies and their approach to learning.
  • Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 7(2), 303-320.
  • http://ebad-jesr.com/

Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 303 - 320, 01.10.2017

Öz

The purpose of the current study is to determine the relationships between the extent to which students of education and engineering faculties use critical thinking and metacognitive selfregulation strategies and the level of their possessing deep approach to learning. The study was designed in line with the survey model. The sample of the study comprises 468 students attending the Education and Engineering faculties of Muğla Sıtkı Koçman University, Turkey. The data of the study were collected through the administration of the Learning Motivating Strategies Scale and the Approaches to Learning Scale to the sample. In the analysis of the collected data, descriptive statistics, t-test and multiple regression analysis were employed. The basic findings of the study are: (1) Students make use of critical thinking and metacognitive self-regulation strategies and the deep approach to learning to a great extent; (2) The extent to which students utilize critical thinking and metacognitive self-regulation strategies and deep approach to learning increases as their grade level increases; (3) The extent to which students utilize critical thinking and metacognitive strategies significantly predicts their deep learning orientation

Kaynakça

  • Akar, H. (2016). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımları ile genel erteleme eğilimleri arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 111-135.
  • Akyüz, H. I., Samsa-Yetik, S., & Keser, H. (2015). Üstbilişsel rehberliğin eleştirel düşünme eğilimine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(2), 133-148.
  • Alkan, F., & Erdem, E. (2012). Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalıklarına ilişkin bir çalışma1. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 55-76.
  • Altun, S. (2005). Öğrencilerin öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin ve öz yeterlik algılarının öğrenme stilleri ve cinsiyete göre matematik başarısını yordama gücü (Unpublished Doctoral dissertation). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aşık, G., & Sevimli, E. (2015). Üstbiliş kalibrasyonunun matematik başarısı bağlamında incelenmesi: Mühendislik Öğrencileri Örneği. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 32(2), 19-36.
  • Ay, Ş., Padem, S., & Eriş, H. M. (2010, May). Teknik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri. Paper presented at 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi. Balıkesir.
  • Aybek, B. (2006). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi (Unpublished Doctoral dissertation). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Bağçeci, B., Döş, B., & Sarıca, R. (2011). İlköğretim öğrencilerinin üstbilişsel farkındalık düzeyleri ile akademik başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 551-566.
  • Bakioğlu, B., Küçükaydın, M. A., & Karamustafaoğlu, O. (2015). Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalık düzeyi, problem çözme becerileri ve teknoloji tutumlarının incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 22-33.
  • Baş, F., Sağırlı, M. Ö., & Bekdemir, M. (2016). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının üst biliş farkındalıkları, problem çözmeye yönelik inançları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(2), 464-482.
  • Baysal, Z. N., Ayvaz, A., Çekirdekçi, S., & Malbeleği, F. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 37, 68-81.
  • Beishuizen, J., Stoutjesdijk, E., & Van Putten, K. (1994). Studying textbooks: Effects of learning styles, study task, and instruction. Learning and Instruction, 4(2), 151-174.
  • Belet, S. D., & Güven, M. (2011). Meta-cognitive strategy usage and epistemological beliefs of primary school teacher trainees. Educational Sciences: Theory and Practice, 11(1), 51-57.
  • Beşoluk, Ş., & Önder, İ. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 679-693.
  • Biggs, J. (1999). Teaching for quality learning at university. London: Open University Press.
  • Biggs, J. B. (1987). Student approaches to learning and studying. Australian Council for Educational http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED308201.pdf. Ltd. Hawthorn, Australia. Retrieved from
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabi. Ankara: Pegem Akademi
  • Can, Ş., & Kaymakçı, G. (2015). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri. Education Sciences, 9(6), 66-83.
  • Case, R. (2005). Moving critical thinking to the main stage. Education Canada, 45(2), 45-49.
  • Coutinho, S. A. (2007). The relationship between goals, metacognition, and academic success. Educate, 7(1), 39-47.
  • Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarinin eleştirel düşünmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 93-108.
  • Çiltaş, A. (2011). Eğitimde öz-düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
  • Çokluk, Ö. (2010). Logistic regression: Concept and application. Educational Sciences: Theory & Practice, 10(3), 1357-1407.
  • Çolak, Y. S. (2016). Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğrenme ve ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi (Unpublished Master’s thesis). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • De Backer, L., Van Keer, H., & Valcke, M. (2012). Exploring the potential impact of reciprocal peer tutoring on higher education students’ metacognitive knowledge and regulation. Instructional Science, 40(3), 559-588.
  • Du Bois, N. F., & Staley, R. K. (1997). A self-regulated learning approach to teaching educational psychology. Educational Psychology Review, 9(2), 171-197.
  • Ekinci, N. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme-öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri (Doctoral dissertation). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Ekinci, N. (2015). Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ve öğretmen özyeterlik inançları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 62-76.
  • Ekinci, Ö., & Aybek, B. (2010). Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 816-827.
  • Emir, S. (2012). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 34-57.
  • Ennis, R. H. (1985). A logical basis for measuring critical thinking skills. Educational Leadership, 43(2), 44-48.
  • Entwistle, N. J., & Entwistle, A. (1991). Contrasting forms of understanding for degree examinations: The student experience and its implications. Higher Education, 22(3), 205- 227.
  • Entwistle, N. J., Meyer, J. H. F., & Tait, H. (1991). Student failure: disintegrated patterns of study strategies and perceptions of the learning environment. Higher Education, 21(2), 249-261.
  • Entwistle, N., & Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. London: Nichols.
  • Eshel, Y., & Kohavi, R. (2003). Perceived classroom control, self-regulated learning strategies, and academic achievement. Educational Psychology, 23(3), 249-260.
  • Facione, P. A. (1990). Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Millbrae, CA: The California Academic Press.
  • Feyzioğlu, E. Y., Feyzioğlu, B., & Küçükçıngı, A. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik zihinsel modelleri, öz yeterlik inançları ve öğrenme yaklaşımları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 404-423.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive– developmental inquiry. American psychologist, 34(10), 906-911.
  • Gök, B., & Erdoğan, T. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 29-51.
  • Gömleksiz, M. N., & Demiralp, D. (2012). Öğretmen adaylarının öz-düzenleyici öğrenme becerilerine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 777-795.
  • Gülveren, H. (2007). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve bu becerileri etkileyen eleştirel düşünme faktörleri (Unpublished Doctoral dissertation). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Güven, M., & Kürüm, D. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 7(1), 53-70.
  • Halpern, D. F. (1998). Teaching critical thinking for transfer across domains: Dispositions, skills, structure training, and metacognitive monitoring. American Psychologist, 53(4), 449-455.
  • Heikkilä, A., & Lonka, K. (2006). Studying in higher education: Students’ approaches to learning, self‐regulation, and cognitive strategies. Studies in Higher Education, 31(1), 99- 117.
  • Hong, E., Peng, Y., & Rowell, L. L. (2009). Homework self-regulation: Grade, gender, and achievement-level differences. Learning and Individual Differences, 19(2), 269-276.
  • Karadeniz, S., Büyüköztürk, S., Akgün, Ö. E., Cakmak, E. K., & Demirel, F. (2008). The Turkish adaptation study of Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) for 12-18 year old children: Results of confirmatory factor analysis. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4), 108-117.
  • Karaduman, G. B., Güder, N., Özsoy-Güneş, Z., & Kırbaşlar, F. G. (2014). Investigation of the effects of Turkish consciousness levels and self-regulated learning skills on study approaches of teacher candidates. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 152, 624-629.
  • Karakuyu, Y., & Karakuyu, A. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançlarının ve üst-bilişlerinin teknolojiye yönelik tutumlarına katkısı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 113-125.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A. S., & Yılmaz Özelçi, S. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma stratejileri, eleştirel düşünme tutumları ve üst bilişsel yeterlilikleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 207-221.
  • Kartal, T. (2012). İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 279-297.
  • Kaya, H. (1997). Üniversite öğrencilerinde eleştirel akıl yürütme gücü (Unpublished Doctoral dissertation). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılınç, E., & Uygun, M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının hayat bilgisi öğretimine yönelik öz yeterlik algıları ile bilişötesi farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 1-15.
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme (Unpublished Doctoral dissertation). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kökdemir, D. (2012). Üniversite eğitimi ve eleştirel düşünme. Pivolka, 21(7), 16-19.
  • Kuhn, D., & Dean, D., Jr. (2004). Metacognition: A bridge between cognitive psychology and educational practice. Theory into Practice, 43(4), 268-273.
  • Küçük Kılıç, S., & Öncü, E. (2014). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik öz-yeterlikleri. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 5(2), 13-22.
  • Kürüm, D. (2002). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme gücü (Unpublished Master's thesis). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ley, K., & Young, D. B. (2001). Instructional principles for self-regulation. Educational Technology Research and Development, 49(2), 93-103.
  • Lipman, M. (1988). Critical Thinking: What Can It Be? Educational Leadership, 46(1), 38-43.
  • Lonka, K., & Lindblom-Ylänne, S. (1996). Epistemologies, conceptions of learning, and study practices in medicine and psychology. Higher Education, 31(1), 5-24.
  • Magno, C. (2010). The role of metacognitive skills in developing critical thinking. Metacognition and learning, 5(2), 137-156.
  • Marshall, D., & Case, J. (2005). Approaches to learning research in higher education: A response to Haggis. British Educational Research Journal, 31(2), 257-267.
  • Martinez, M. E. (2006). What is metacognition? Phi Delta Kappan, 87(9), 696-699.
  • Marton, F., & Säljö, R. (1976a). On qualitative differences in learning: I- Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46(1), 4-11.
  • Marton, F., & Säljö, R. (1976b). On the qualitative differences in learning: II- Outcome and process. British Journal of Educational Psychology, 46(2), 115-127.
  • Marton, F., & Säljö, R. (1997). Approaches to learning. In F. Marton, D. J. Hounsell, & N. J. Entwistle (Eds.), The experience of learning (pp. 39-58). Edinburgh: Scottish Academic Press.
  • McCune, V., & Entwistle, N. (2000, August-September). The deep approach to learning: analytic abstraction and idiosyncratic development. Paper presented at the Innovations in Higher Education https://www.researchgate.net/publication/251734989_The_deep_approach_to_learnin g_analytic_abstraction_and_idiosyncratic_development. Retrieved from
  • Memnun, D. S., & Akkaya, R. (2009). The levels of metacognitive awareness of primary teacher trainees. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1919-1923.
  • Myers, R. (1990). Classical and modern regression with applications. Boston, MA: Duxbury.
  • Olpak, Y. Z., & Korucu, A. T. (2014). Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 333-347.
  • Ozan, C., & Çiftçi, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları tercihleri ve öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 55- 66.
  • Ozan, C., Köse, E., & Gündoğdu, K. (2012). Okul öncesi ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 75-92.
  • Özgür, H., & Tosun, N. (2012). Öğretmen adaylarının derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 113-125.
  • Özsoy, G., & Günindi, Y. (2011). Okulöncesi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık düzeyleri. İlköğretim Online, 10(2), 430-440.
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A. F., Garcia, T., & McKeachie, W. J. (1993). Reliability and predictive validity of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ). Educational and Psychological Measurement, 53(3), 801-814.
  • Ramdass, D., & Zimmerman, B. J. (2011). Developing self-regulation skills: The important role of homework. Journal of advanced academics, 22(2), 194-218.
  • Ramsden, P. (2000). Learning to teaching in higher education. London: New York Routledge Falmer.
  • Richardson, J. T. E. (1994). Mature students in higher education: I. A literature survey on approaches to studying. Studies in Higher Education, 19(3), 309-325.
  • Sağırlı, M. Ö., Çiltaş, A., Azapağası, E., & Zehir, K. (2010). Yüksek öğretimin özdüzenlemeyi öğrenme becerilerine etkisi (Atatürk Üniversitesi örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 587-596.
  • Saracaloğlu, A. S., & Çengel, M. (2013). Cinsiyet yaş ve düşünme ihtiyacı düzeyinin bilişötesi farkındalığı yordayıcılığı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-13.
  • Selçuk, G. S., Çalışkan, S., & Erol, M. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 25- 41.
  • Semerci, Ç., & Elaldı, Ş. (2014). Eleştirel düşünme becerilerinin gelişiminde üstbilişsel inançların rolü. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 317-333.
  • Senemoğlu, N. (2011). College of education students’ approaches to learning and study skills. Egitim ve Bilim, 36(160), 65-80.
  • Sparkman, D., & Harris, K. (2009). Exploring metacognition in preservice teachers: problem solving processes in elementary mathematics. i-Manager’s Journal on Educational Psychology, 2(4), 9-13.
  • Şahin-Taşkın, Ç. (2012). Epistemolojik İnançlar: Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarını Yordayıcı Bir Değişken. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 273-285.
  • Şen, Ü. (2009). Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 1(2), 69-89.
  • Tindal, G., & Nolet, V. (1995). Curriculum-based measurement in middle and high schools: Critical thinking skills in content areas. Focus on Exceptional Children, 27(7), 1-22.
  • Tok, E., & Sevinç, M. (2010). Düşünme becerileri eğitiminin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 67-82.
  • Trautwein, U., & Köller, O. (2003). The relationship between homework and achievement— still much of a mystery. Educational Psychology Review, 15(2), 115-145.
  • Trigwell, K., & Prosser, M. (1991). Improving the quality of student learning: the influence of learning context and student approaches to learning on learning outcomes. Higher Education, 22(3), 251-266.
  • Tunca, N., & Alkın-Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 48-56.
  • Tuncer, M., & Kaysi, F. (2013). Evaluation of prospective teachers in terms of their metacognition thinking skills. Turkish Journal of Education, 2(4), 44-54.
  • Turan, S., & Demirel, Ö. (2010). Öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin akademik başarı ile ilişkisi: Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 279-291.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen bilimleri öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stillerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 215- 234.
  • Türnüklü, E. B., & Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den bir profil: 11-13 yaş grubu matematik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim ve becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 167-185.
  • Tüysüz, C., Karakuyu, Y., & Bilgin, İ. (2008). Öğretmen adaylarının üst biliş düzeylerinin belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(17), 147- 158.
  • Ulaş, A. H., Epçaçan, C., Sökmen, Y., & Yasul, A. F. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının öz denetim beceri düzeyleri ile üstbiliş farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki. Dil ve Edebiyat Egitimi Dergisi, 3(15), 134-148.
  • Uzuntiryaki-Kondakçı, E., & Çapa-Aydın, Y. (2013). Predicting critical thinking skills of university students through metacognitive self-regulation skills and chemistry self- efficacy. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(1), 666-670.
  • Vanderstoep, S. W., Pintrich, P. R., & Fagerlin, A. (1996). Disciplinary differences in self- regulated learning in college students. Contemporary Educational Psychology, 21(4), 345- 362.
  • Woolfolk, A. E. (1993). Examples of learning tactics. In Educational Psychology. New Jersey: Prentice Hall.
  • Yağcı, M. (2015). BÖTE bölümü öğretmen adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi ve akademik başarıya etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16(3), 261-275.
  • Yürük, N. (2014). Öz düzenlemede üst biliş. In G. Sakız (Ed.), Öz düzenleme-öğrenmeden öğretime öz düzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler (pp. 29-47). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-regulation involves more than metacognition: A social cognitive perspective. Educational Psychologist, 30(4), 217-221.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. In M. Boekarts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 13-39). San Diego, CA: Academic Press.
  • Zimmerman, B. J., & Moylan, A. R. (2009). Self-regulation: Where metacognition and motivation intersect. In J. D. Hacker, J. Dunlosky, & A. C. Graesser (Eds.), Handbook of metacognition in education (pp. 299-315). New York: Routledge. Please cite as:
  • Ekinci, N. (2017). Relationships between education faculty and engineering faculty students’ critical thinking and metacognitive self-regulation strategies and their approach to learning.
  • Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 7(2), 303-320.
  • http://ebad-jesr.com/
Toplam 108 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34VB84EU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Necla Ekinci

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekinci, N. (2017). Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 303-320.
AMA Ekinci N. Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning. EBAD - JESR. Ekim 2017;7(2):303-320.
Chicago Ekinci, Necla. “Relationships Between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-Regulation Strategies and Their Approach to Learning”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7, sy. 2 (Ekim 2017): 303-20.
EndNote Ekinci N (01 Ekim 2017) Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7 2 303–320.
IEEE N. Ekinci, “Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning”, EBAD - JESR, c. 7, sy. 2, ss. 303–320, 2017.
ISNAD Ekinci, Necla. “Relationships Between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-Regulation Strategies and Their Approach to Learning”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7/2 (Ekim 2017), 303-320.
JAMA Ekinci N. Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning. EBAD - JESR. 2017;7:303–320.
MLA Ekinci, Necla. “Relationships Between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-Regulation Strategies and Their Approach to Learning”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 303-20.
Vancouver Ekinci N. Relationships between Education Faculty and Engineering Faculty Students’ Critical Thinking and Metacognitive Self-regulation Strategies and Their Approach to Learning. EBAD - JESR. 2017;7(2):303-20.