BibTex RIS Kaynak Göster

[Yaratıcı drama yönteminin derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması]

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 87 - 115, 01.04.2016

Öz

Yaratıcı drama “Bir grupla, grup üyelerinin yaşantılarından yola çıkarak, bir amacın,
düşüncenin, doğaçlama, rol oynama gibi tekniklerden yararlanarak canlandırılmasıdır.”
(Adıgüzel, 2015, 56). Yaratıcı drama bireylerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlar.
Yaratıcı drama çalışmalarındaki etkinlikler bireylerin farklı düzeylerde gelişimine katkı sunar
(Chalmer, 2007). Bireyler gruptaki arkadaşları ile birlikte rol paylaşımı yaparak doğaçlama
yaparlar (Adıgüzel, 2015). Doğaçlamalarda yeni ürünler ortaya çıkarılır (Baldwin & Fleming,
2003). Yaratıcı drama, öğrencilerin ve bağımsız düşünmelerini (Ward, 1960) sağlayarak
duygu, düşünce ve davranışlarının olumlu yönde değişmesini sağlayabilir (Somers, 1994).
Öğrencilerin öğrenmeye yönelik isteklerini artırarak, onların özgüvenlerinin ve cesaretlerinin
gelişmesini sağlayabilir (Ulubey & Gözütok, 2015).
Bireylerin çeşitli özelliklerinin gelişmesini sağlayan yaratıcı drama yöntemi, öğrencilerin
farklı öğretim kademelerindeki derslerde akademik başarılarının arttırılmasına (Kırmızı, 2012;
Şahin, 2012; Rüzgâr, 2014; Bıyıklı & Yağcı, 2015; Bingöl, 2015; Bulut & Aktepe, 2015; DikmenliVardar, 2015; Ulubey & Gözütok, 2015; Yıldırım & Işık, 2015) ve derse yönelik tutumlarının
olumluya dönüştürülmesine yönelik kullanılmıştır.

Kaynakça

  • (* marked references are studies included in the meta-analysis)
  • Adıgüzel, Ö. (2015). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Pegem Akademi.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Eğitimde yeni bir yöntem ve disiplin: Yaratıcı drama. (Edt: H. Ö. Adıgüzel). Yaratıcı drama 1985-1998 yazılar. Ankara. Natürel. pp. 203-222.
  • *Akbaş, H. Ş. (2011). Fen eğitiminde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum, kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul.
  • *Altınkulaç, A. & Akhan, N. E. (2010). 8. Sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde yaratıcı drama yöntemi ve altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 225-247.
  • *Arslan, A., Şahin, A., Şahin, E. & Akçay, A. (2011). Yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi tutumlarına etkisi. Millî Eğitim, 190, 234-247.
  • Ayaz, M. F. (2015). 5E öğrenme modelinin öğrencelerin derslere yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 29-50.
  • Ayaz, M. F. & Şekerci, H. (2015). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya ve tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 27-44.
  • *Aydeniz, H. (2012). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve Fransızca konuşmaya yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara.
  • Aydın, M., Kaşarcı, İ. & Yurt, E. (2012). Drama yönteminin başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması. II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 27-29 Eylül 2012. Bolu. pp. 205-208.
  • Baldwin, P. & Fleming, K. (2003). Teaching literacy through drama creative approaches. New York: Routledge.
  • Başkan, H. (2006). Fen ve teknoloji öğretiminde drama yönteminin kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğrenci motivasyonu üzerine etkisi (Unpublished master’s thesis). Karadeniz Teknik University, Trabzon.
  • *Başören, M. T. (2015). Drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Batdı, V. (2015). Kavram haritası tekniği ile geleneksel öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin başarıları, bilgilerinin kalıcılığı ve tutumlarına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 42(42), 93-102.
  • Batdı, V. & Batdı, H. (2015). Effect of creative drama on academic achievement: a meta analytic and thematic analysis. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(6), 1459-1470.
  • Beacham, N. & McIntosh, K. (2014). Student teachers' attitudes and beliefs towards using ICT within inclusive education and practice. Journal of Research in Special Educational Needs, 14(3), 180-191.
  • Bıyıklı, C. & Yağcı, E. (2015). 5e öğrenme modeline göre düzenlenmiş eğitim durumlarının akademik başarı ve tutuma etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,15(1), 128-164.
  • Bingöl, K. T. (2015). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin drama tekniğiyle işlenmesinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Erzincan University, Erzincan.
  • Bordens, K. S. (2000). Social psychology. Lawrence: Erlbaum Associates.
  • Bordens, K. S. & Horowitz, I. A. (2002). Social psychology. 2th Edition. Mawah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T. & Rothstein, H. R. (2009). Introduction to meta analysis. UK: John Wiley & Sons.
  • Bozkurt, O., Ay, Y. & Fansa, M. (2013). Araştırmaya dayalı öğrenmenin fen başarısı ve fene yönelik tutuma etkisi ile öğretim sürecine yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 241-256.
  • Bulut, A. & Aktepe, V. (2015). Yaratıcı drama destekli matematik öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1081-1090.
  • Capar, G. & Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics achievement and attitude: A meta analysis research. Educational Sciences: Theory & Practice, 2, 553-559.
  • Card, N. A. (2012). Applied meta analysis for social science research. USA: The Guilford.
  • *Ceylan, H. (2014). 6. Sınıf matematik dersi eşitlik ve denklem konusunun drama yöntemi kullanılarak anlatılmasının öğrenci tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara.
  • Chalmer, D. (2007). Drama 3–5 a practical guide to teaching drama to children in the foundation stage. NewYork: Routledge.
  • Chambers, E. A. (2004). An Introduction to meta analysis with articles from the journal of educational research (1992–2002). The Journal of Educational Research, 98 (1), 35–44.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. 2th Edition. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods ineducation. 6th Edition. London: Routledge.
  • Conard, F. & J. Asher, W. (2000). Self-concept and self-esteem through drama: A meta analysis. Youth Theatre Journal, 14(1), 78-84.
  • Cooper, H., Hedges, L. V. & Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and meta analysis. 2th Edition. New York: Sage.
  • Çokdar, H. & Yılmaz, G. C. (2010). Teaching Ecosystems and Matter Cycles with Creative Drama Activities. Journal of Science Education and Technology. 19(1), 80-89.
  • Dalaman, O. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının? Beden eğitimi ve oyun öğretimi? dersine yönelik tutumlarının değişik faktörlerce incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(36), 59-71.
  • *Debreli, E. (2011). The effect of creative drama based instruction on seventh grade students’ achievement in ratio and proportion concepts and attitudes toward mathematics (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitim sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • *Demirel-Erdil, A. (2007). İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya.
  • Dikmenli-Vardar, G. (2015). Solunum sistemi konusunun ilköğretimde dramatizasyon tekniği ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Duatepe, A. (2004). The effects of drama based instruction on seventh grade students’ geometry achievement, van hele geometric thinking levels, attitude toward mathematics and geometry (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical University, Ankara.
  • *Duatepe-Paksu, A. & Ubuz, B. (2009). Effects of drama-based geometry instruction on student achievement, attitudes, and thinking levels. The Journal of Educational Research, 102(4), 272-286.
  • Durusoy, H. (2012). 6. sınıf “kuvvet ve hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Hacettepe University, Ankara.
  • Eker, C. (2016). Alternatif bir öğrenme aracı olarak kullanılan posterlerin öğrencilerinin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(1), 103-121.
  • *Ekinözü, İ. & Şengül, S. (2007). Permütasyon ve olasılık konusunun öğretiminde canlandırma kullanılmasının öğrenci başarısına ve hatırlama düzeyine etkisi. Kastamonu Eğitim
  • Erdamar, G., Aytaç, T., Türk, N. & Arseven, Z. (2016). The effects of gender on attitudes of preservice teachers towards the teaching profession: a meta analysis Study. Universal Journal of Educational Research, 4(2), 445-456.
  • *Erkan, G. ve Aykaç, M. (2014). Samet Behrengi’nin kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerisi ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 600-610.
  • Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • *Evin-Gencel, İ. (2009). Öğrenme stilleri, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi (Unpublished doctoral dissertation). Dokuz Eylül University, İzmir.
  • Freedman, J. L., Sears D. O., & Carlsmith J. M. (2003). Sosyal psikoloji (Trans. A. Dönmez). Ankara: İmge.
  • *Geçim, A. D. (2012). The effect of creative drama based instructıon on seventh grade students’ mathematics achievement in probability concept and their attitudes toward mathematics (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical University, Ankara.
  • *Göncüoğlu, Ö. G. (2010). 6.sınıf sosyal bilgiler dersi demokrasinin serüveni ünitesinin öğretiminde drama ve işbirlikli öğretim yöntemlerinin öğrenci tutum ve başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Nigde University, Nigde.
  • Gün, E. & Köse, H. S. (2013). Müzik öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumları. Electronic Turkish Studies, 8(3), 247-261.
  • *Günaydın, G. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylul University, İzmir.
  • Güven, G. & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Heathcote, D. (1984). Dorothy Heathcote: collected writings on education and drama. London; Hutchinson.
  • Hedges, L. V. & Olkin, I. (1985). Statistical methods for meta analysis. USA: Academic Press Inc.
  • *Hendrix, R., Eick C. & Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry- based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education. 23(7), 823–846.
  • İnci-Aka, E.. & Çıbık, A. S. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 557-573.
  • *Kadan, Ö. F. (2013). Yaratıcı drama yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Mustafa Kemal University, Hatay.
  • *Kale, N. (2007). A comparision of drama-based learning and cooperative learning with respect to seventh grade students' achievement, attitudes and thinking levels in geometry (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara.
  • *Kara, Ö. T. (2011). Dramayla öykü oluşturma yönteminin Türkçe dersi ikinci kademe öğrencilerinin tutumlarına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 239-253.
  • *Karadağ, E. & Çalışkan, N. (2006). İlköğretim birinci kademesi öğrencilerinin drama yöntemine karşı tutumlarının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • *Karataş, O. (2011). İlköğretim I. kademe sosyal bilgiler dersi doğal afet eğitiminde drama tekniğinin öğrencilerin başarılarına etkisi: Deneysel çalışma (Unpublished master’s thesis). Kafkas University, Kars.
  • Kardash, C. A. M. & Wright, L. (1987). Does creative drama benefit elementary school students: A meta analysis. Youth Theatre Journal, 1(3), 11-18.
  • *Kaşıkçı, M. (2015). Matematik tarihi dersinde drama yönteminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bilgi, inanç ve tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylul University, İzmir.
  • *Kayhan, H. C. (2004). İlköğretim hayat bilgisi öğretiminde yaratıcı drama ve geleneksel öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısı ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkileri (Unpublished master’s thesis). Pamukkale University, Denizli.
  • *Kılıç, Ş. (2009). Yaratıcı dramanın İngilizce konuşmaya ve tutuma etkisi (Unpublished master’s thesis). Abant Izzet Baysal University, Bolu.
  • Kılınç, E. & İlker, Dere, İ. (2015). 4+ 4+ 4 Kesintili zorunlu eğitim sisteminde 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(3), 989-1003.
  • *Kırmızı, B. (2012). Almanca derslerinde altı şapkalı drama tekniğinin öğrencilerin başarısına etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 265-290.
  • Kozcu-Çakır, N., Şenler, B., & Göçmen-Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Kurbanoğlu, N. İ. (2014). Lise öğrencilerinin kimya laboratuvarı kaygı ve kimya dersi tutumlarının cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 199-210.
  • Lee, M., Ata, R. N., & Brannick, M. T. (2014). Malleability of weight-biased attitudes and beliefs: a meta analysis of weight bias reduction interventions. Body image, 11(3), 251- 259.
  • Lipsey, M. W. & Wilson, D. B. (2001). Practical meta analysis. USA: Sage.
  • Littel, J. H., Corcoran, J. & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analyses. NewYork: Oxford University.
  • *Maden, S. (2011). Drama tekniklerinden rol kartlarının konuşma becerilerinin öğretimindeki başarı ve tutum üzerine etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 23-38.
  • Mata, L., Lazar, G. & Lazar, I. (2016). Effects of study levels on students' attitudes towards interactive whiteboards in higher education. Computers in Human Behavior, 54, 278-289.
  • Morgan, C. T. (1998). Psikolojiye giriş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü.
  • Ormancı, Ü. & Özcan, S. (2014). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde drama yöntemi kullanımının öğrenci tutum ve motivasyonu üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(4), 2014, 23-40.
  • Ozankaya, Ö. & Arıcı, H. (1984). Davranış bilimlerine giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.
  • Öcal, E. (2014). Vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretiminde drama yönteminin ve kukla/Karagöz uygulamalarının öğrenci başarısı ve tutuma etkisi (Unpublished Doctoral Dissertation). Gazi University, Ankara.
  • Özyaprak, M. & Davaslıgil, Ü. (2016). Üstün zekâlı ve yetenekliler için farklılaştırılmış matematik programının matematik tutumuna etkisi. Üstün Yetenekliler Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 26-47.
  • Petitti, D. B. (2000). Meta analysis, desicion analysis, and cost–effectiveness analysis, methods for quantitative synthesis in medicine. 2th. Edition. USA: Oxford University.
  • Petscher, Y. (2010). A meta analysis of the relationship between student attitudes towards reading and achievement in reading. Journal of Research in Reading, 33(4), 335-355.
  • Pigott, T. D. (2012). Advances in meta analysis. USA: Springer.
  • Polat, B. & Doğan, N. (2015). Vee diyagramı, tanılayıcı dallanmış ağaç, kavram haritalarının matematik dersine yönelik tutum ve başarıya etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(3), 851-874.
  • Rüzgâr, M. A. (2014). 6.sınıf sosyal bilgiler programındaki ipek yolunda Türkler ünitesinde geçen göç kavramının drama yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Giresun University, Giresun.
  • *Sağırlı, H. E. & Gürdal A. (2002) Fen Bilgisinde drama tekniğinin öğrenci başarısına etkisi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 213–224.
  • Saloviita, T. (2015). Measuring pre-service teachers' attitudes towards inclusive education: Psychometric properties of the TAIS scale. Teaching and Teacher Education, 52, 66-72.
  • San, İ. (1990). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(2), 573-582.
  • *Saraç, A. (2015). Sosyal bilgiler dersinde drama yöntemi kullanılmasının tutum, başarı ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Balikesir University, Balıkesir.
  • Savaş, S. (2016). Ortaokul 7. sınıf Türkçe derslerinde probleme dayalı öğrenmenin derse yönelik öğrenci tutumuna etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 165-177.
  • Schulze, R. (2007). The State and the art of meta analysis. Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology, 215(2), 87–89.
  • Semerci, Ç. & Batdı, V. (2015). A Meta analysis of constructivist learning approach on learners’ academic achievements, retention and attitudes. Journal of Education and Training Studies, 3(2), 171-180.
  • Somers, J. (1994). Drama in the curriculum. London: Cassel Educational Limited.
  • *Şahin, E. (2012). 7E ve yaratıcı drama destekli 7E modellerinin fizik öğretmen adaylarının manyetik alan konusunda başarı ve tutumlarına etkileri (Unpublished doctoral dissertation). Gazi University, Ankara.
  • Şimşek, Ü. & Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. Internation Journal of Human Sciences, 13(1), 632- 649.
  • Tanel, Z. & Tanel, R. (2013). Fizik öğretmen adaylarının, fizik dersine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesine ilişkin boylamsal bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 451-468.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel.
  • Toraman, Ç. & Demir, E. (2016). The effect of constructivism on attitudes towards lessons: A meta analysis study. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 1-28.
  • TDK (Türk Dil Kurumu). (2005). Türkçe sözlük. Ankara: 4. Akşam Sanat Okulu.
  • Ulubey, Ö. & Gözütok, F. D. (2015). Future citizenship, democracy and human rights education with creative drama and other interactive teaching methods. Education & Science, 40(182), 87-109.
  • Ulubey, Ö. & Toraman, Ç. (2015). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 195-220.
  • Üstün, U. & Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta analiz. Eğitim ve Bilim, 39(174), 1–32.
  • *Üstündağ, T. (1997). Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersinin öğretiminde yaratıcı dramanın erişiye ve derse yönelik öğrenci tutumlarına etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Hacettepe Universiy, Ankara.
  • Ward, W. (1960). Creative drama, drama with and for children, childrens theater. Washington: US. Depertmend of Health, Education and Welfare Office of Education.
  • Yıldırım, Z. & Işık, A. (2015). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 581-600.
  • Yıldız, N. (2002). Verilerin değerlendirilmesinde meta analizi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Yıldırım, H. (2015). Türkiye’deki öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerinin etkisi: Bir meta analiz çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 285-304.
  • *Yılmaz-Cihan, G. (2006). Fen bilgisi öğretiminde drama yönteminin kullanımı (Unpublished master’s thesis). Pamukkale University, Denizli.

The effect of creative drama method on the attitude towards course: a meta-analysis study

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 87 - 115, 01.04.2016

Öz

The purpose of this study is both to gather the experimental studies which investigate the effect of
creative drama on the attitudes of students towards the courses and to synthesize the findings of
these studies. The studies within the scope of this current research were obtained from various
databases such as “ProQuest Citations, Council of Higher Education National Thesis Center,
Google Scholar, EBSCO, Taylor & Francis Online, Ebscohost, ERIC and Science Direct” by using
keywords like drama, creative drama, creative drama method, attitude and attitude towards
course. From the database searches, a total of 30 studies (12 articles, 16 master’s theses and two
doctoral dissertations) which examined the effect of creative drama method on students’ attitudes
towards different courses and which were in accordance with the criteria for the meta-analysis,
were obtained. The data were analyzed by using the “Comprehensive Meta-Analysis (CMA)” and
“Data Analysis and Statistical Software (STATA)” programs. As the studies included in the metaanalysis distributed heterogeneously, the effect size of the studies were calculated by applying
random effects model. According to the results of this study, it was identified that creative drama
method positively affected the attitudes of students towards the courses. In the experimental
studies, the differences in students’ attitudes towards their courses were investigated in the
direction of moderator variables. Among these moderator variables, not only the period of
experimental process, but also the educational level of the participants who were implemented the
experimental applications created a significant difference in the effect size, whereas the other
variables did not have a significant difference.

Kaynakça

  • (* marked references are studies included in the meta-analysis)
  • Adıgüzel, Ö. (2015). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: Pegem Akademi.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Eğitimde yeni bir yöntem ve disiplin: Yaratıcı drama. (Edt: H. Ö. Adıgüzel). Yaratıcı drama 1985-1998 yazılar. Ankara. Natürel. pp. 203-222.
  • *Akbaş, H. Ş. (2011). Fen eğitiminde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum, kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul.
  • *Altınkulaç, A. & Akhan, N. E. (2010). 8. Sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde yaratıcı drama yöntemi ve altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 225-247.
  • *Arslan, A., Şahin, A., Şahin, E. & Akçay, A. (2011). Yaratıcı drama yönteminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi tutumlarına etkisi. Millî Eğitim, 190, 234-247.
  • Ayaz, M. F. (2015). 5E öğrenme modelinin öğrencelerin derslere yönelik tutumlarına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 29-50.
  • Ayaz, M. F. & Şekerci, H. (2015). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya ve tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 27-44.
  • *Aydeniz, H. (2012). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve Fransızca konuşmaya yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara.
  • Aydın, M., Kaşarcı, İ. & Yurt, E. (2012). Drama yönteminin başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması. II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 27-29 Eylül 2012. Bolu. pp. 205-208.
  • Baldwin, P. & Fleming, K. (2003). Teaching literacy through drama creative approaches. New York: Routledge.
  • Başkan, H. (2006). Fen ve teknoloji öğretiminde drama yönteminin kavram yanılgılarının giderilmesi ve öğrenci motivasyonu üzerine etkisi (Unpublished master’s thesis). Karadeniz Teknik University, Trabzon.
  • *Başören, M. T. (2015). Drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Necmettin Erbakan University, Konya.
  • Batdı, V. (2015). Kavram haritası tekniği ile geleneksel öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin başarıları, bilgilerinin kalıcılığı ve tutumlarına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 42(42), 93-102.
  • Batdı, V. & Batdı, H. (2015). Effect of creative drama on academic achievement: a meta analytic and thematic analysis. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(6), 1459-1470.
  • Beacham, N. & McIntosh, K. (2014). Student teachers' attitudes and beliefs towards using ICT within inclusive education and practice. Journal of Research in Special Educational Needs, 14(3), 180-191.
  • Bıyıklı, C. & Yağcı, E. (2015). 5e öğrenme modeline göre düzenlenmiş eğitim durumlarının akademik başarı ve tutuma etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,15(1), 128-164.
  • Bingöl, K. T. (2015). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin drama tekniğiyle işlenmesinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Erzincan University, Erzincan.
  • Bordens, K. S. (2000). Social psychology. Lawrence: Erlbaum Associates.
  • Bordens, K. S. & Horowitz, I. A. (2002). Social psychology. 2th Edition. Mawah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J. P. T. & Rothstein, H. R. (2009). Introduction to meta analysis. UK: John Wiley & Sons.
  • Bozkurt, O., Ay, Y. & Fansa, M. (2013). Araştırmaya dayalı öğrenmenin fen başarısı ve fene yönelik tutuma etkisi ile öğretim sürecine yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 241-256.
  • Bulut, A. & Aktepe, V. (2015). Yaratıcı drama destekli matematik öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1081-1090.
  • Capar, G. & Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics achievement and attitude: A meta analysis research. Educational Sciences: Theory & Practice, 2, 553-559.
  • Card, N. A. (2012). Applied meta analysis for social science research. USA: The Guilford.
  • *Ceylan, H. (2014). 6. Sınıf matematik dersi eşitlik ve denklem konusunun drama yöntemi kullanılarak anlatılmasının öğrenci tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara.
  • Chalmer, D. (2007). Drama 3–5 a practical guide to teaching drama to children in the foundation stage. NewYork: Routledge.
  • Chambers, E. A. (2004). An Introduction to meta analysis with articles from the journal of educational research (1992–2002). The Journal of Educational Research, 98 (1), 35–44.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. 2th Edition. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods ineducation. 6th Edition. London: Routledge.
  • Conard, F. & J. Asher, W. (2000). Self-concept and self-esteem through drama: A meta analysis. Youth Theatre Journal, 14(1), 78-84.
  • Cooper, H., Hedges, L. V. & Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and meta analysis. 2th Edition. New York: Sage.
  • Çokdar, H. & Yılmaz, G. C. (2010). Teaching Ecosystems and Matter Cycles with Creative Drama Activities. Journal of Science Education and Technology. 19(1), 80-89.
  • Dalaman, O. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının? Beden eğitimi ve oyun öğretimi? dersine yönelik tutumlarının değişik faktörlerce incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(36), 59-71.
  • *Debreli, E. (2011). The effect of creative drama based instruction on seventh grade students’ achievement in ratio and proportion concepts and attitudes toward mathematics (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitim sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
  • *Demirel-Erdil, A. (2007). İlköğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya.
  • Dikmenli-Vardar, G. (2015). Solunum sistemi konusunun ilköğretimde dramatizasyon tekniği ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Duatepe, A. (2004). The effects of drama based instruction on seventh grade students’ geometry achievement, van hele geometric thinking levels, attitude toward mathematics and geometry (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical University, Ankara.
  • *Duatepe-Paksu, A. & Ubuz, B. (2009). Effects of drama-based geometry instruction on student achievement, attitudes, and thinking levels. The Journal of Educational Research, 102(4), 272-286.
  • Durusoy, H. (2012). 6. sınıf “kuvvet ve hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Hacettepe University, Ankara.
  • Eker, C. (2016). Alternatif bir öğrenme aracı olarak kullanılan posterlerin öğrencilerinin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(1), 103-121.
  • *Ekinözü, İ. & Şengül, S. (2007). Permütasyon ve olasılık konusunun öğretiminde canlandırma kullanılmasının öğrenci başarısına ve hatırlama düzeyine etkisi. Kastamonu Eğitim
  • Erdamar, G., Aytaç, T., Türk, N. & Arseven, Z. (2016). The effects of gender on attitudes of preservice teachers towards the teaching profession: a meta analysis Study. Universal Journal of Educational Research, 4(2), 445-456.
  • *Erkan, G. ve Aykaç, M. (2014). Samet Behrengi’nin kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin yazma becerisi ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 600-610.
  • Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin.
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • *Evin-Gencel, İ. (2009). Öğrenme stilleri, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi (Unpublished doctoral dissertation). Dokuz Eylül University, İzmir.
  • Freedman, J. L., Sears D. O., & Carlsmith J. M. (2003). Sosyal psikoloji (Trans. A. Dönmez). Ankara: İmge.
  • *Geçim, A. D. (2012). The effect of creative drama based instructıon on seventh grade students’ mathematics achievement in probability concept and their attitudes toward mathematics (Unpublished doctoral dissertation). Middle East Technical University, Ankara.
  • *Göncüoğlu, Ö. G. (2010). 6.sınıf sosyal bilgiler dersi demokrasinin serüveni ünitesinin öğretiminde drama ve işbirlikli öğretim yöntemlerinin öğrenci tutum ve başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Nigde University, Nigde.
  • Gün, E. & Köse, H. S. (2013). Müzik öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumları. Electronic Turkish Studies, 8(3), 247-261.
  • *Günaydın, G. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler öğretiminde drama yönteminin erişi ve tutum üzerindeki etkisi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylul University, İzmir.
  • Güven, G. & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Heathcote, D. (1984). Dorothy Heathcote: collected writings on education and drama. London; Hutchinson.
  • Hedges, L. V. & Olkin, I. (1985). Statistical methods for meta analysis. USA: Academic Press Inc.
  • *Hendrix, R., Eick C. & Shannon, D. (2012). The integration of creative drama in an inquiry- based elementary program: The effect on student attitude and conceptual learning. Journal of Science Teacher Education. 23(7), 823–846.
  • İnci-Aka, E.. & Çıbık, A. S. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 557-573.
  • *Kadan, Ö. F. (2013). Yaratıcı drama yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Mustafa Kemal University, Hatay.
  • *Kale, N. (2007). A comparision of drama-based learning and cooperative learning with respect to seventh grade students' achievement, attitudes and thinking levels in geometry (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara.
  • *Kara, Ö. T. (2011). Dramayla öykü oluşturma yönteminin Türkçe dersi ikinci kademe öğrencilerinin tutumlarına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 239-253.
  • *Karadağ, E. & Çalışkan, N. (2006). İlköğretim birinci kademesi öğrencilerinin drama yöntemine karşı tutumlarının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • *Karataş, O. (2011). İlköğretim I. kademe sosyal bilgiler dersi doğal afet eğitiminde drama tekniğinin öğrencilerin başarılarına etkisi: Deneysel çalışma (Unpublished master’s thesis). Kafkas University, Kars.
  • Kardash, C. A. M. & Wright, L. (1987). Does creative drama benefit elementary school students: A meta analysis. Youth Theatre Journal, 1(3), 11-18.
  • *Kaşıkçı, M. (2015). Matematik tarihi dersinde drama yönteminin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bilgi, inanç ve tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylul University, İzmir.
  • *Kayhan, H. C. (2004). İlköğretim hayat bilgisi öğretiminde yaratıcı drama ve geleneksel öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısı ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkileri (Unpublished master’s thesis). Pamukkale University, Denizli.
  • *Kılıç, Ş. (2009). Yaratıcı dramanın İngilizce konuşmaya ve tutuma etkisi (Unpublished master’s thesis). Abant Izzet Baysal University, Bolu.
  • Kılınç, E. & İlker, Dere, İ. (2015). 4+ 4+ 4 Kesintili zorunlu eğitim sisteminde 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(3), 989-1003.
  • *Kırmızı, B. (2012). Almanca derslerinde altı şapkalı drama tekniğinin öğrencilerin başarısına etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 265-290.
  • Kozcu-Çakır, N., Şenler, B., & Göçmen-Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Kurbanoğlu, N. İ. (2014). Lise öğrencilerinin kimya laboratuvarı kaygı ve kimya dersi tutumlarının cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(171), 199-210.
  • Lee, M., Ata, R. N., & Brannick, M. T. (2014). Malleability of weight-biased attitudes and beliefs: a meta analysis of weight bias reduction interventions. Body image, 11(3), 251- 259.
  • Lipsey, M. W. & Wilson, D. B. (2001). Practical meta analysis. USA: Sage.
  • Littel, J. H., Corcoran, J. & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analyses. NewYork: Oxford University.
  • *Maden, S. (2011). Drama tekniklerinden rol kartlarının konuşma becerilerinin öğretimindeki başarı ve tutum üzerine etkisi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 23-38.
  • Mata, L., Lazar, G. & Lazar, I. (2016). Effects of study levels on students' attitudes towards interactive whiteboards in higher education. Computers in Human Behavior, 54, 278-289.
  • Morgan, C. T. (1998). Psikolojiye giriş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü.
  • Ormancı, Ü. & Özcan, S. (2014). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde drama yöntemi kullanımının öğrenci tutum ve motivasyonu üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(4), 2014, 23-40.
  • Ozankaya, Ö. & Arıcı, H. (1984). Davranış bilimlerine giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.
  • Öcal, E. (2014). Vücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretiminde drama yönteminin ve kukla/Karagöz uygulamalarının öğrenci başarısı ve tutuma etkisi (Unpublished Doctoral Dissertation). Gazi University, Ankara.
  • Özyaprak, M. & Davaslıgil, Ü. (2016). Üstün zekâlı ve yetenekliler için farklılaştırılmış matematik programının matematik tutumuna etkisi. Üstün Yetenekliler Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 26-47.
  • Petitti, D. B. (2000). Meta analysis, desicion analysis, and cost–effectiveness analysis, methods for quantitative synthesis in medicine. 2th. Edition. USA: Oxford University.
  • Petscher, Y. (2010). A meta analysis of the relationship between student attitudes towards reading and achievement in reading. Journal of Research in Reading, 33(4), 335-355.
  • Pigott, T. D. (2012). Advances in meta analysis. USA: Springer.
  • Polat, B. & Doğan, N. (2015). Vee diyagramı, tanılayıcı dallanmış ağaç, kavram haritalarının matematik dersine yönelik tutum ve başarıya etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(3), 851-874.
  • Rüzgâr, M. A. (2014). 6.sınıf sosyal bilgiler programındaki ipek yolunda Türkler ünitesinde geçen göç kavramının drama yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi (Unpublished master’s thesis). Giresun University, Giresun.
  • *Sağırlı, H. E. & Gürdal A. (2002) Fen Bilgisinde drama tekniğinin öğrenci başarısına etkisi. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 213–224.
  • Saloviita, T. (2015). Measuring pre-service teachers' attitudes towards inclusive education: Psychometric properties of the TAIS scale. Teaching and Teacher Education, 52, 66-72.
  • San, İ. (1990). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23(2), 573-582.
  • *Saraç, A. (2015). Sosyal bilgiler dersinde drama yöntemi kullanılmasının tutum, başarı ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Balikesir University, Balıkesir.
  • Savaş, S. (2016). Ortaokul 7. sınıf Türkçe derslerinde probleme dayalı öğrenmenin derse yönelik öğrenci tutumuna etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 165-177.
  • Schulze, R. (2007). The State and the art of meta analysis. Zeitschrift für Psychologie/Journal of Psychology, 215(2), 87–89.
  • Semerci, Ç. & Batdı, V. (2015). A Meta analysis of constructivist learning approach on learners’ academic achievements, retention and attitudes. Journal of Education and Training Studies, 3(2), 171-180.
  • Somers, J. (1994). Drama in the curriculum. London: Cassel Educational Limited.
  • *Şahin, E. (2012). 7E ve yaratıcı drama destekli 7E modellerinin fizik öğretmen adaylarının manyetik alan konusunda başarı ve tutumlarına etkileri (Unpublished doctoral dissertation). Gazi University, Ankara.
  • Şimşek, Ü. & Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. Internation Journal of Human Sciences, 13(1), 632- 649.
  • Tanel, Z. & Tanel, R. (2013). Fizik öğretmen adaylarının, fizik dersine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesine ilişkin boylamsal bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 451-468.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel.
  • Toraman, Ç. & Demir, E. (2016). The effect of constructivism on attitudes towards lessons: A meta analysis study. Eurasian Journal of Educational Research, 62, 1-28.
  • TDK (Türk Dil Kurumu). (2005). Türkçe sözlük. Ankara: 4. Akşam Sanat Okulu.
  • Ulubey, Ö. & Gözütok, F. D. (2015). Future citizenship, democracy and human rights education with creative drama and other interactive teaching methods. Education & Science, 40(182), 87-109.
  • Ulubey, Ö. & Toraman, Ç. (2015). Yaratıcı drama yönteminin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 195-220.
  • Üstün, U. & Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta analiz. Eğitim ve Bilim, 39(174), 1–32.
  • *Üstündağ, T. (1997). Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Dersinin öğretiminde yaratıcı dramanın erişiye ve derse yönelik öğrenci tutumlarına etkisi (Unpublished doctoral dissertation). Hacettepe Universiy, Ankara.
  • Ward, W. (1960). Creative drama, drama with and for children, childrens theater. Washington: US. Depertmend of Health, Education and Welfare Office of Education.
  • Yıldırım, Z. & Işık, A. (2015). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 581-600.
  • Yıldız, N. (2002). Verilerin değerlendirilmesinde meta analizi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Yıldırım, H. (2015). Türkiye’deki öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerinin etkisi: Bir meta analiz çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 285-304.
  • *Yılmaz-Cihan, G. (2006). Fen bilgisi öğretiminde drama yönteminin kullanımı (Unpublished master’s thesis). Pamukkale University, Denizli.
Toplam 110 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24CF73HV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çetin Toraman

Özgür Ulubey

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toraman, Ç., & Ulubey, Ö. (2016). [Yaratıcı drama yönteminin derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 87-115.
AMA Toraman Ç, Ulubey Ö. [Yaratıcı drama yönteminin derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması]. EBAD - JESR. Nisan 2016;6(1):87-115.
Chicago Toraman, Çetin, ve Özgür Ulubey. “[Yaratıcı Drama yönteminin Derse yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz çalışması]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6, sy. 1 (Nisan 2016): 87-115.
EndNote Toraman Ç, Ulubey Ö (01 Nisan 2016) [Yaratıcı drama yönteminin derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6 1 87–115.
IEEE Ç. Toraman ve Ö. Ulubey, “[Yaratıcı drama yönteminin derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması]”, EBAD - JESR, c. 6, sy. 1, ss. 87–115, 2016.
ISNAD Toraman, Çetin - Ulubey, Özgür. “[Yaratıcı Drama yönteminin Derse yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz çalışması]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/1 (Nisan 2016), 87-115.
JAMA Toraman Ç, Ulubey Ö. [Yaratıcı drama yönteminin derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması]. EBAD - JESR. 2016;6:87–115.
MLA Toraman, Çetin ve Özgür Ulubey. “[Yaratıcı Drama yönteminin Derse yönelik Tutuma Etkisi: Bir Meta Analiz çalışması]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 1, 2016, ss. 87-115.
Vancouver Toraman Ç, Ulubey Ö. [Yaratıcı drama yönteminin derse yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması]. EBAD - JESR. 2016;6(1):87-115.