Okul öncesinden veya evden ilkokula geçiş öğrencilerin eğitim serüvenindeki ilk ve
en önemli aşaması olarak görülebilir. Çocuklar artık alışkın oldukları çevreden çıkıp formal
bir eğitim ortamına transfer olmaktadırlar. Bir ev veya eğitim ortamından okul ortamına
aktarılmak alanyazında ‚geçiş‛ veya ‚transfer‛ olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada
‚geçiş‛ kelimesi okul öncesinden ilköğretime doğru geçilen aşama olarak kullanılmıştır. Bu
çalışmanın amacı evden veya okul öncesinden ilköğretime geçiş yapan öğrencilere
uygulanan Uyum ve Hazırlık Programını öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Aile veya
okul öncesi eğitimde beraber olduğu arkadaş çevresinden farklı bir eğitim ortamına giren
çocuk yeni arkadaşlarına, yeni öğretmenine veya sınıf ortamına uyum sağlamada zorluk
çekebilir.
Yapılan araştırmalar çocukların okula geçişte yaşadıkları diğer problemlerin okul
kurallarına uyma, rakamlar ve okuma-yazmaya geçişte yoğunlaştığını göstermektedir
(Rimm-Kaufman, Pianta & Cox, 2000; Margetts, 2002). İlköğretim formal eğitim ortamının
gerektirdiği kuralları da beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda okula uyum sağlamada
öğrenciye yardımcı olacak sosyal beceriler; bağımsızlık, dil ve iletişim becerileri, sırada
oturma becerisi, dinleme ve konsantrasyon olarak ifade edilmektedir (Dockett & Perry,
2004). Öğrencilerin bu becerilere sahip olması okul kurallarına uymada adaptasyonlarını
kolaylaştıracaktır.
Uyum ve hazırlık süreci İlköğretime geçiş Birinci sınıf öğretmenleri
During the 2012-2013 academic year, the primary education system in Turkey witnessed an
overhaul where among other changes, ‚Compliance and Preparatory Studies" were
introduced. Implementation of the twelve-week Compliance and Preparatory Studies course
is now the responsibility of primary 1
st grade teachers. Therefore, this study aimed to
examine the opinion of 1
st grade teacher’s regarding the compliance program. The study
employed qualitative research methods and conducted interviews with 20 teachers. Results
of the data analysis identified six main themes; teachers’ reflections on the new education
system, activities in the compliance program, problems encountered while administering
the compliance program, the benefits of compliance programs, difficulties in the transition
to primary school, and the situation after the process of integration of the students.
Diğer ID | JA98VU43YA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |