Bilimsel ve teknolojik alanlarda yaşanan hızlı değişimler, tüm toplumsal alt sistemleri
dönüştürmektedir. Ekonomik, sosyal ve politik dinamikler eğitim örgütlerinin niteliğini
değiştirerek eğitim liderliğinin yeniden tanımlanmasını zorunlu kılmaktadır (Murphy &
Shipman, 1999). Eğitim liderleri sosyal hayatı etkileyen tüm değişimlere hızlı bir şekilde
yanıt vermek zorundadırlar. Bu nedenle liderlerin işinin zamanla nasıl değiştiğinin analiz
edilmesi gerekmektedir (Eacott, 2011a). Eğitim liderliğinin değişen bir yapıda olması, okul
yöneticilerinin eğitim lideri rolü üstlenebilmeleri için sahip olmaları gereken niteliklerde de
sürekli bir değişim ihtiyacı oluşturmaktadır. Bu noktada eğitim liderlerine değişen koşullar
bağlamında ihtiyaç duyulan nitelikleri kazandırabilmek için liderlik geliştirme programları
işe koşulmaktadır. Günümüzde okul yöneticilerinin sosyal, demografik ve politik
değişikliklere cevap verebilmeleri için, etkili bir liderlik geliştirme programına dahil olmaları
önemli bir gereklilik haline gelmiştir (Hale & Moorman, 2003). Bu amaçla yürütülen Liderlik
Geliştirme Programları, üniversiteler ve çeşitli kurumlar tarafından okul müdürlüğü ve
yardımcılığı pozisyonlarına yönetici adaylarını hazırlamak için yürütülen programlardır
(Sanzo & Myran, 2012).
Eğitim liderliği standartları Eğitim liderliği geliştirme programı Okul yöneticisi yetiştirme Okul yöneticileri
The aim of this study is to determine the educational leadership standards considered most important by school administrators in order to develop educational leaders through educational leadership development programs. This study also aims to reveal the development needs of school administrators regarding the educational leadership standards required to be leaders in education. Scaling technique based on rank order judgments was used in order to determine the opinions of school administrators on the importance level of educational leadership standards which can be used to develop educational leaders. The study was performed on 132 school administrators working in the Gaziantep province of Turkey, who were participating in a post-graduate program of Educational Administration Supervision Planning and Economics (EASPE). According to the results, while the most important standard to be involved in educational leadership development programs is the creating of a school culture, the least important standard is administering school resources and processes. Based on the results, it is suggested that educational leadership development programs should be designed in accordance with the needs of school administrators as longterm programs
Educational leadership standards Educational leadership development programs Training school administrators School administrators
Diğer ID | JA29DE95SV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |