Teknolojinin hızla gelişmesi ve maliyetinin ucuzlaması sonucu toplum yapısı
değişimlere uğramaya başlamıştır. Teknolojiyle çevrelenmiş bir toplum yapısında, eğitim
ortamlarının da bu değişimlerden etkilenmesi kaçınılmazdır. Yaşam böylesine çarpıcı bir
değişim içindeyken sınıfların geleneksel anlayışla öğrencileri gerçek hayata hazırlaması
mümkün olamamaktadır (Erişti, 2010). Eğitim ortamları öğrencileri bağımsız ve öğrendiğini
gerçek hayata uyarlayabilen bireyler olmasını sağlamalıdır (Carraccio, Wolfsthal, Englander,
Ferentz & Martin, 2002). Bu nedenle sınıflarımızın da gelişen teknolojilerle bütünleşmesi ve
etkili bir şekilde kullanılması gerekmektedir. Buna ek olarak, bugünün öğrencileri, sınıflarda
sunulan teknolojik olanakların yetersiz olduğunu ve daha fazla teknolojiyi öğrenme
etkinliklerinde kullanmayı bekledikleri vurgulanmaktadır (OECD, 2012). Bu öğrencileri,
Prensky (2001), dijital yerliler olarak adlandırmaktadır.
Ters-yüz sınıflar Ters-yüz öğrenme Yanlış anlamalar ve gerçekler
Flipped learning is a learning approach that enables the transfer and internalization of information into an implementation within an interactive learning environment, where the students receive the information individually or in groups. The teacher acts as a guide, unlike traditional learning environments, where this is implemented with a crowded group. Although the flipped learning approach is increasingly being applied quite extensively, it has also been the cause of certain misunderstandings. This study aims to theoretically define the flipped learning approach and to present its positive and negative aspects. A review of the literature reveals several misconceptions such as: flipped learning decreases the teachers’ class responsibilities due to the online content; only involves showing course video materials to the students; has to be implemented for the whole class; is only applicable for certain courses; teachers have to create their own videos; and content should be only in video format. It is therefore important for teachers who plan to implement this instructional approach to be aware of its positive aspects and potential negative misunderstandings should be understood in order to be avoided
Flipped classrooms Flipped learning Misunderstandings and the truth
Diğer ID | JA34TF65UJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |