Çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik
kabulleri ve teknostres algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir.
Çalışmada verilerin toplanması amacıyla “Teknoloji Kabul Ölçeği” ve “Teknostres
Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma bir devlet üniversitesinde görev yapmakta olan
ve farklı akademik programlarda görev yapan toplam 180 öğretim elemanı ile
gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, bağımsız
örneklem t-testi, tek-yönlü ANOVA testi ve değişkenler arasındaki ilişkinin
incelenmesi amacıyla ise Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada
öğretim elemanlarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabullerinin
yükseğe yakın olduğu görülürken, teknostres algılarının ise orta düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretim elemanlarının bilgi ve iletişim
teknolojilerine yönelik kabulü ve teknostres algıları ile cinsiyet, yaş,
uzmanlık alanı ve günlük ortalama internet kullanım süresi değişkenleri
arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Çalışmada ayrıca, elde edilen bulgular öğretim
elemanlarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri ve teknostres
algıları arasında negatif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu ortaya
koymuştur.
Bilgi ve iletişim teknolojileri teknoloji kabul teknostres öğretim elemanı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |