Bu araştırma ile yüksek lisans eğitiminin
sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik becerilerine olan etkisini ortaya
koymak amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra sınıf öğretmenlerinin mesleki
profesyonelliklerinin belirlenmesi konusunda alan yazına katkı sağlanması
hedeflenmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda bu çalışmada tarama modeli
kullanılmıştır. Veriler Yılmaz ve
Altınkurt (2014) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Mesleki Profesyonellik
Ölçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Öğretmenlerin Mesleki
Profesyonelliklerini Ölçme Anketi” ile toplanmıştır. Araştırmaya gönüllü olan
104 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi bağımsız t
testi tekniği ve ANOVA tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma
sonucunda, eğitim düzeyi ile mesleki profesyonelliğin alt boyutlarının tümünde
farklılık bulunmuştur. Bunun yanı sıra cinsiyet ile mesleki duyarlılık arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin
lisansüstü eğitime yönlendirilmesi ya da alanlarıyla ilgili eğitimler alması
gerektiği önerilmiştir.
Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Eğitimi Mesleki Profesyonellik Becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 11 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır