Bu araştırmanın temel amacı uluslararası öğrenciler için hazırlanan akademik Türkçe setindeki ölçme-değerlendirme etkinliklerinin incelenmesidir. İncelenen akademik Türkçe seti üç ayrı dokümandan oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı içerisinde yer alan doküman incelemesi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ölçme-değerlendirme etkinliklerinin dokümanlarda yer alan ünite konularına göre nicelik olarak dengeli bir dağılım gösterdiği, her akademik konuyla alakalı yeterli ve eşit sayıda etkinliğin bulunduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan akademik Türkçe setinde yer alan ölçme-değerlendirme etkinliklerinin okuma, yazma, konuşma, dinleme temel dil becerilerine göre dağılımının nicelik açısından farklılık gösterdiği ve temel dil becerilerine göre sayısal dağılımın dengeli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Dokümanlarda yer alan ölçme-değerlendirme etkinliklerinin %60’ını okuma, %20’sini yazma, %10’unu konuşma ve %10’unu da dinleme etkinliklerinin oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca akademik Türkçe setindeki okuma ve yazmaya etkinliklerinin geleneksel ölçme-değerlendirme araçlarıyla oluşturulduğu, tamamlayıcı ölçme-değerlendirme araçlarına yer verilmediği tespit edilmiştir. Dokümanlarda okuma temel dil becerisine dayalı etkinlikler çoktan seçmeli, eşleştirmeli, kısa cevaplı, açık uçlu, doğru-yanlış ve metinsel birimleri sıralama türünden ölçme-değerlendirme araçlarıyla; yazmaya dayalı etkinlikler ise sadece açık uçlu ölçme-değerlendirme araçlarıyla oluşturulmuştur.
Ölçme-değerlendirme akademik Türkçe Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi dört temel dil becerisi.
Gerekmiyor.
Yok.
Yok.
Yok.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok. |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 14 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır