BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Science Student Teachers’ Views Related to Computer Supported Instruction

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 45 - 55, 26.11.2016

Öz

The aim of the science and technology course is to ensure students to
learn by doing. Students getting this course in an early age raises some
problems like embody some abstract concepts, inability to observe some of the
highlights. Computers are the one of the educational tools used in solving
these problems in science teaching. Computers play an important role to
concretize abstract concepts at a level that students can understand, provision
of animations in mind, doing the experiments which is difficult to observe in
school environment, to repeat the experiments take time. Frequency of use of
technology, science teachers, is closely related to be aware of technology and
its benefits. How much knowledge they have acquired during his university years
when they become teachers they will be more likely to use it. Therefore, to
determine science student teachers knowledge and ideas on computer supported
teaching and use of computer in science teaching is expected to arrange
training to eliminate misunderstandings and negative thoughts on using them.
The aim of this study was to investigate science and technology student
teachers views about computer supported teaching and its contribution to
science and technology courses. The study was carried out with eighty two 3th
grade science student teachers from an education faculty. Data obtained from a
questionnaire composed of two open-ended questions was analyzed by using
content analysis. Student teacher views are coded and in order to reflect
prospective teachers’ opinions, direct quotations were used. It has seen that
prospective teachers defined computer supported materials as execution tool for
courses, providing for effective teaching that appeals to the senses,
supporting tool for teaching, a technique that facilitates education, a tool to
prevent loss of time, teaching material. Prospective teachers’ views about contribution
of computer to science and technology are to provide permanent learning,
presentation tool, a method used to ensure effective teaching, used to embody
abstract concepts, to increase students’ interest to courses, facilitates
learning, draw attention.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Aktamış, H., & Ergin Ö. (2005). Fen Bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanilmasina ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE’e ilişkin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75.
  • Çelik, E. (2007). Ortaöğretim coğrafya derslerinde bilgisayar destekli animasyon kullanımının öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Daşdemir, İ., Uzoğlu, M., & Cengiz, E. (2012). 7. sınıf vücudumuzdaki sistemler ünitesinde animasyon kullaniminin öğrencilerin akademik başarilarina, öğrenilen bilgilerin kaliciliğina ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 54-62.
  • Demircioğlu, H., & Geban, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 183-185.
  • Ebenezer, J. V. (2001). A hypermedia environment to explore and negotiate students conceptions animation of the solution process of table salt. Journal of Science Education and Technology, 10(1), 73-92.
  • Genç, M. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar animasyonları hakkında görüşleri: Hücre ve dokular örneği, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 288-300.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana, Türkiye.
  • İnel, D., Evrekli, E., & Balım, A. G. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4(2), 128-150.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M., & Özmen, H. (2005). Bilgisayar destekli Fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: Basit harmonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 67-79.
  • Okur, N., & Ünal, İ. (2010). Fen Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Önemi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi (ETAD), 1(3), 1-12.
  • Serin, O. (2011). The effects of the computer-based ınstructıon on the achıevement and problem solvıng skılls of the scıence and technology students. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 183-201.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara, Türkiye.
  • Yang, E., Andre, T., & Greenbowe, T. J. (2003). Spatial ability and the impact of visualization animation on learning electrochemistry. International Journal of Science Education, 25(3), 329-349.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H. C., & Erbil, E. (2003). Fen bilgisi dersinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152-158.

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 45 - 55, 26.11.2016

Öz

Fen bilimleri dersi
kapsamında amaç öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
Öğrencilerin küçük yaşlarda bu dersi alıyor olmaları bazı soyut kavramları
somutlaştıramama, bazı olayları gözlemleme imkanı bulamamaları gibi sorunları
beraberinde getirmektedir. Fen öğretiminde bu sorunları çözmede kullanılan
eğitim araçlarından biri de bilgisayarlardır. Fen öğretiminde, soyut
kavramların öğrencinin anlayabileceği seviyede somutlaştırılması, zihninde
canlandırmasının sağlanması, tehlikeli, gözlemlenmesi zor deneylerin sınıf ortamında
öğrencilere izlettirilmesi, yapılması zor ve zaman gerektiren deneylerin
tekrarlanması noktasında bilgisayarlar önemli rol oynamaktadır. Fen bilgisi
öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma sıklıkları, teknolojiden ve faydalarından
haberdar olmaları ile yakından ilişkilidir. Üniversite yıllarında ne kadar çok
bilgi edinirlerse öğretmen olduklarında sahip oldukları bu bilgileri de
kullanma olasılıkları artacaktır. Bu nedenle bu çalışmayla fen bilgisi öğretmen
adaylarının bilgisayar destekli öğretim ve bilgisayarın fen eğitiminde
kullanımına ilişkin bilgi düzeylerinin ve düşüncelerinin belirlenmesinin sahip
oldukları yanlış anlamaları ve olumsuz düşünceleri giderilmesi yönünde eğitimi
düzenleme imkanı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi
öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğretim ve fen bilimleri dersine
sağlayacağı katkılar ile ilgili görüşlerini araştırmaktır. Çalışma bir eğitim
fakültesinin 3. sınıfında öğrenim gören 82 fen bilgisi öğretmen adayı
yürütülmüştür. İki açık uçlu sorudan oluşan bir anket ile elde edilen veriler
içerik analizi ile çözümlenmiştir. Öğretmen adayı görüşleri kodlanmıştır..
Ayrıca öğretmen adayı ifadelerinden alıntılar da sunulmuştur. Öğretmen
adaylarının bilgisayar destekli öğretimi; ders yürütme aracı, duyu organlarına
hitap ettiği için etkili öğretimi sağlama, öğretime destek aracı, öğretimi
kolaylaştıran bir teknik, zaman kaybını önleyen bir araç, öğretim materyali
şeklinde tanımladıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının bilgisayarın fen bilimleri
dersine sağlayacağı katkıları ise kalıcı öğrenmeyi sağlama, sunum aracı, etkili
öğretimi sağlamak için kullanılan bir yöntem, soyut kavramları somutlaştırmada
kullanılan, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırmayı amaçlayan, öğrenmeyi
kolaylaştıran, dikkat çekmeyi sağlayan bir araç olarak gördükleri şeklinde
belirttikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Aktamış, H., & Ergin Ö. (2005). Fen Bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanilmasina ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.
  • Arslan, B. (2003). Bilgisayar destekli eğitime tabi tutulan ortaöğretim öğrencileriyle bu süreçte eğitici olarak rol alan öğretmenlerin BDE’e ilişkin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 67-75.
  • Çelik, E. (2007). Ortaöğretim coğrafya derslerinde bilgisayar destekli animasyon kullanımının öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Daşdemir, İ., Uzoğlu, M., & Cengiz, E. (2012). 7. sınıf vücudumuzdaki sistemler ünitesinde animasyon kullaniminin öğrencilerin akademik başarilarina, öğrenilen bilgilerin kaliciliğina ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 54-62.
  • Demircioğlu, H., & Geban, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 183-185.
  • Ebenezer, J. V. (2001). A hypermedia environment to explore and negotiate students conceptions animation of the solution process of table salt. Journal of Science Education and Technology, 10(1), 73-92.
  • Genç, M. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar animasyonları hakkında görüşleri: Hücre ve dokular örneği, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 288-300.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana, Türkiye.
  • İnel, D., Evrekli, E., & Balım, A. G. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4(2), 128-150.
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M., & Özmen, H. (2005). Bilgisayar destekli Fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: Basit harmonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 67-79.
  • Okur, N., & Ünal, İ. (2010). Fen Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Önemi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi (ETAD), 1(3), 1-12.
  • Serin, O. (2011). The effects of the computer-based ınstructıon on the achıevement and problem solvıng skılls of the scıence and technology students. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 183-201.
  • Tekdal, M. (2002). Etkileşimli fizik simülasyonlarının geliştirilmesi ve etkin kullanılması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara, Türkiye.
  • Yang, E., Andre, T., & Greenbowe, T. J. (2003). Spatial ability and the impact of visualization animation on learning electrochemistry. International Journal of Science Education, 25(3), 329-349.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H. C., & Erbil, E. (2003). Fen bilgisi dersinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152-158.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Cilt 1
Yazarlar

Hava İpek Akbulut

Yayımlanma Tarihi 26 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbulut, H. İ. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 45-55.
AMA Akbulut Hİ. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. EBTAD (JREST). Kasım 2016;1(1):45-55.
Chicago Akbulut, Hava İpek. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim Ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi”. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Kasım 2016): 45-55.
EndNote Akbulut Hİ (01 Kasım 2016) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1 1 45–55.
IEEE H. İ. Akbulut, “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi”, EBTAD (JREST), c. 1, sy. 1, ss. 45–55, 2016.
ISNAD Akbulut, Hava İpek. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim Ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi”. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi 1/1 (Kasım 2016), 45-55.
JAMA Akbulut Hİ. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. EBTAD (JREST). 2016;1:45–55.
MLA Akbulut, Hava İpek. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim Ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi”. Eğitim Bilim Ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 45-55.
Vancouver Akbulut Hİ. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi. EBTAD (JREST). 2016;1(1):45-5.