Toplumsal bir olgu olarak sürekli bir değişim içerisinde olan turizm, bir araştırma olgusu olarak da sürekli değişmektedir. Bu araştırma, turizmi bilimsel bir olgu olarak inceleyen turizm coğrafyasının bu olguyu ele alış biçiminin zamansal olarak nasıl değiştiğini irdelemektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sayısal verilerle turizm coğrafyasındaki yeni kavramları irdeleyip, Türkiye’de yapılacak olan turizm coğrafyası araştırmaları için somut öneriler sunmaktır. Araştırmada şu sorulara yanıt aranmıştır. Bilimsel çalışmalarda turizm coğrafyasında ana ve yeni temalar nelerdir? Bu bağlamda hangi kavramlar öne çıkmaktadır? Bu araştırma sorularının yanıtlanabilmesi için turizm coğrafyası için en önemli dergilerden biri olan Tourism Geographies dergisi seçilmiştir. Tourism Geographies dergisinde yayımlanan 774 yazının başlık, anahtar kelimeler ve özet bölümlerinden oluşan bir veri seti VOSviewer programı kullanılarak bibliyometrik ağ analizi yapılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre turizm coğrafyasında ekonomik coğrafya ve fiziki coğrafya temelli turizm araştırmalarına ek olarak post-modern durumun ve temaların batıdaki turizm coğrafyası araştırmalarında belirgin bir varlığı söz konusudur. Dolayısıyla Türkiye’de yapılan turizm coğrafyası çalışmalarından çok farklı kavram ve temalar kullanılmaktadır. Bu nedenle farklılıkların araştırma boyunca incelenmesi, Türkiye’de turizm coğrafyası konusunda özellikle araştırma alanına yeni giren araştırmacılara katkı sağlanması beklenmektedir.
Turizm Coğrafyası Yeni eğilimler Yeni kavramlar Bibliyometrik ağ analizi Vosviewer
Tourism, as a constantly changing social phenomenon, is constantly changing as a research phenomenon. This research aims to understand how tourism geography, which examines tourism as a scientific phenomenon, changes the way it handles this phenomenon. The main aim is, in this regard, to examine new concepts in tourism geography by using a quantitative data set in tourism geography in order to present concrete proposals for tourism geogrphy researchers in Turkey. The research answers to the following questions. What are the main and new themes in tourism geography in scientific studies? What concepts stand out in this context? In order to answer these research questions, one of the most important journals for tourism geography, Tourism Geographies Journal was selected. A bibliometric network analysis was carried out by using the data set of 774 works published in the journal. Their titles, keywords and summary sections have been analysied and the results have been evaluated. According to the findings, in addition to tourism studies based on economic geography and physical geography in tourism geography, post-modern status and themes have a prominent presence in western tourism geography research. Therefore, the geography of tourism concepts and themes are used in many different studies in Turkey. Therefore, throughout the study to examine the differences in geography of tourism in Turkey it is expected to contribute to new entrants, especially researchers in the field of research.
Tourism geography new trends new consepts bibliometric network analysis VOSviewer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 29 Sayı: 2 |