Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Radon Awareness of High School Teachers; An Investigation in Terms of Some Variables

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 165 - 176, 31.05.2017
https://doi.org/10.31202/ecjse.296273

Öz

The aim of the present study is to determine the awareness levels of high school teachers regarding the Radon gas and its environmental effects. Another aim is to compare the results of the current study with those of a previous study carried out by the researchers about the awareness levels of students. Survey design out of quantitative research methods was employed for the study. The sampling of the study consisted of 119 (65 males and 54 females) teachers who were randomly chosen from three different school types in xxx. Radon Awareness Questionnaire developed by the researchers was used as the data collection tool. The data collection tool provided discrete data, chi square test, frequencies and percentages were computed for the analysis of these data. The findings of the study showed that a large number of the participants had fairly low awareness levels toward Radon. Approximately one third (31.10%) of the teachers participating in the study stated that they had never heard of Radon. There is a significant difference between the teachers’ fields of the study and their knowledge about Radon. There are no statistically significant differences between the awareness levels and the gender, age and years of experience. 

Kaynakça

  • Morar, F., Peterlicean, A., "The role and importance of educating youth regarding biodiversity conservation in protected natural areas", Emerging Markets Queries in Finance and Business,2012, 3; 1117- 1121.
  • Hun, E., "Canlı çevrenin dünü, bugünü ve yarını", İnsan Çevre Toplum, Ed.R. Keleş, İmge Kitabevi, Ankara, (1997).
  • Sağlam, N., "Erzurum şehir merkezi çevre problemleri çözüm önerileri", Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (2006).
  • Özmehmet, E.,"Dünyada ve Türkiye’de sürdürülebilir kalkınma yaklaşımları", Journal of Yaşar University, 2008, 3 (12): 1853-1876.
  • Özbebek Tunç, A., Akdemir Ömür, G., Düren, A. Z.,"Çevresel farkındalık", İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi,2012, 47: 227-246.
  • Erten, S., "Nasıl bir çevre eğitimi ve çevre dostu davranışlar kazandırmaya yönelik örnek uygulamalar?", VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara, (2006).
  • Kumar De, A., Kumar De, A. “Environmental Studies” (2nd. Ed.), New Age, India, (2005).
  • Yağlıkara, S., "Okulöncesi dönem çocuklarına çevre bilinci kazandırmada fen ve doğa etkinliklerinin etkileri konusunda ögretmen görüşleri", Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (2006).
  • Hampel, B., Holdsworth, R., “Environmental Consciousness: A Study In Six Victorian Secondary Schools” (1th. Ed.), Youth Resarch Center, Melborn, (1996).
  • Daştan, T.,"Türkiye’deki çevre sorunlarına karşı biyoloji öğretmenlerinin bakış açılarının değerlendirilmesi.", Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (2007).

Examination of High School Teachers’ Radon Awareness in Terms of Some Variables

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 165 - 176, 31.05.2017
https://doi.org/10.31202/ecjse.296273

Öz

Bu çalışmanın amacı Radon gazı ve onun çevresel
etkilerine ilişkin lise öğretmenlerinin farkındalık düzeyinin belirlenmesidir.
Çalışmanın bir diğer amacı ise bu çalışmanın sonuçları ile yazarlar tarafından
yapılmış olan lise öğrencilerinin Radon farkındalığına ilişkin ilk çalışmanın
sonuçlarını karşılaştırmaktır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama
(surway) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi; xxx il merkezinde
bulunan üç farklı okul türünden rastgele seçilen 119 (65erkek ve 54 kadın) lise
öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
oluşturulan Radon Farkındalık Anketi (RFA) kullanılmıştır. Kullanılan veri toplama
aracı RFA süreksiz (kesikli) türde veriler sağladığından bu verilerin
analizinde ki-kare testi, frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Örneklemin
büyük bir bölümünün Radon farkındalık düzeyi oldukça düşük çıkmıştır. Çalışmaya
katılan lise öğretmenlerinin yaklaşık üçte biri (%31,10) Radonu hiç
duymadıklarını belirtmişlerdir. Radonu bildiğini ifade edenlerin branş
değişkenine göre aralarında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark, branş türüne
göre Fen Bilimleri branşlarındaki öğretmenler lehine ortaya çıkmıştır.
Farkındalık puanları ile cinsiyet, yaş, kıdem değişkenleri arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Morar, F., Peterlicean, A., "The role and importance of educating youth regarding biodiversity conservation in protected natural areas", Emerging Markets Queries in Finance and Business,2012, 3; 1117- 1121.
  • Hun, E., "Canlı çevrenin dünü, bugünü ve yarını", İnsan Çevre Toplum, Ed.R. Keleş, İmge Kitabevi, Ankara, (1997).
  • Sağlam, N., "Erzurum şehir merkezi çevre problemleri çözüm önerileri", Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (2006).
  • Özmehmet, E.,"Dünyada ve Türkiye’de sürdürülebilir kalkınma yaklaşımları", Journal of Yaşar University, 2008, 3 (12): 1853-1876.
  • Özbebek Tunç, A., Akdemir Ömür, G., Düren, A. Z.,"Çevresel farkındalık", İ.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi,2012, 47: 227-246.
  • Erten, S., "Nasıl bir çevre eğitimi ve çevre dostu davranışlar kazandırmaya yönelik örnek uygulamalar?", VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara, (2006).
  • Kumar De, A., Kumar De, A. “Environmental Studies” (2nd. Ed.), New Age, India, (2005).
  • Yağlıkara, S., "Okulöncesi dönem çocuklarına çevre bilinci kazandırmada fen ve doğa etkinliklerinin etkileri konusunda ögretmen görüşleri", Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (2006).
  • Hampel, B., Holdsworth, R., “Environmental Consciousness: A Study In Six Victorian Secondary Schools” (1th. Ed.), Youth Resarch Center, Melborn, (1996).
  • Daştan, T.,"Türkiye’deki çevre sorunlarına karşı biyoloji öğretmenlerinin bakış açılarının değerlendirilmesi.", Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (2007).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Davut Sarıtaş

Mahmut Polat

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2017
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE D. Sarıtaş ve M. Polat, “Radon Awareness of High School Teachers; An Investigation in Terms of Some Variables”, ECJSE, c. 4, sy. 2, ss. 165–176, 2017, doi: 10.31202/ecjse.296273.