Günümüzde ana akım iktisat anlayışı
kapsamında şekillenen marjinalist davranışların rasyonelliği, bireylerin, fayda
maksimizasyonu çerçevesinde bir takım finansal kararlar almasını
gerektirmektedir. Bu kararlar verilirken kuşkusuz finansal bilgi ön plana
çıkmaktadır. Kişilerin, doğru finansal araçlara yönelme anlamında, daha etkin
karar verebilmeleri finansal bilginin hem mikro hem de makro anlamda önemini
ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, söz konusu finansal bilginin ölçülmesine
yönelik olarak, Ağrı ilimizde faaliyet gösteren küçük işletmelere bir anket
uygulanmıştır. Çalışmada 66 kişilik bir örneklem kullanılmıştır. Çalışma
sonrasında katılımcıların temel düzeyde finansal okuryazar oldukları sonucuna
ulaşılmıştır.
The rationality of
marginalized behavior, which is shaped in the context of mainstream economics today,
requires individuals to make a number of financial decisions within the frame work
of maximizing utility. The ability of people to make more effective decisions
in the sense of turning to the right financial instruments reveals the importance
of financial information in both micro and macro sense. In this study, to measure
the financial information, a questionnaire was applied to small businesses operating
in the province of Ağrı. A sample of 66 people was used in the study. At the end of the study, the participants reached
the main level of financial literacy.
: Financial Literacy Financial Education Financial Information Agrı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.