Bu çalışma, bir devlet üniversitesindeki
öğrencilerin İngilizce eğitim ihtiyaçlarını belirlemeyi ve çeşitli miktarda
sunulan İngilizce eğitimi fakülteler ile bölüm-hazırlık okulu arasındaki
farklılıklar açısından irdelemeyi hedeflemiştir. Bu üniversitedeki öğrencilerin
olası İngilizce dil ihtiyaçlarını analiz etmeye çalışan bir grup doktora
öğrencisi tarafından geliştirilen bir anket, hazırlık okulunda (N = 380) ve
bölümde okuyan (N = 65) öğrenci tarafından tamamlamıştır. Tek yönlü ANOVA
sonuçları, öğrencilerin bölümleri ile ilgili farklılıkların İngilizceye dayalı
eğitim-öğretim gereksinimlerinde önemli olmadığını göstermiştir. Ayrıca,
anketteki maddeler farklı miktarda İngilizce eğitim gören öğrenciler için neredeyse
eşit derecede önemlidir. Öte yandan, hazırlık sınıfı öğrencileri ile bölüm
öğrencileri arasında dil gereksinimleri açısından önemli bir fark vardır.
Sonuçlar, hazırlık okulları için bir eğitim programı tasarlarken, hazırlık
okullarındaki öğrencilerin ihtiyaçları arasındaki farklılıkları ve
benzerlikleri belirlemenin önemine dikkat çekmektedir.
The
present study aimed to investigate the needs of the students in the departments
of a state university in Istanbul in terms of English medium instruction (EMI)
scrutinizing the variety in the amount of EMI, differences regarding the
faculties, and department-prep school differences. 380 participants from prep
school (N= 380), 65 students studying at the departments (N= 65) completed an
online questionnaire developed by a group of Ph.D. students who tried to
analyze the possible English language needs of the students at this university.
The results of the one-way ANOVA showed that differences regarding the
departments of the students were not important in their needs of EMI. Also,
items in the questionnaire were almost equally important for the students who
received different amount of EMI. On the other hand, there was a significant
difference between the prep school students and students in the departments in
terms of language needs. The results call for more attention to identify the
differences and similarities between the needs of students in prep schools and
the departments while designing a curriculum for the prep schools.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 8 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.