Müzik eğitiminin birçok alanında olduğu gibi ses eğitimi de öğretmen öğrenci iletişimi paralelinde yürüyen ve birebir eğitim gerektiren bir alan eğitimidir. Eğitim aşaması, öğrencilerin bedenlerini ve seslerini keşfetmeleri uzun yıllar alabilen zorlu bir süreçtir. Bu problem odağında, alanda tecrübeli öğretmenlerin deneyimlerinden yararlanmanın, ses eğitimi alanına ışık olabileceği ve literatüre katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Bu bağlamda 25 yıllık eğitmenlik ve sahne tecrübesiyle Ankara Devlet Opera ve Balesi sanatçısı Hülya Kazan Günay’ın kişisel deneyimlerine dayanan bilgilerinden istifade edebilmek amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır ve bir anlatı araştırması kapsamında yürütülmüştür. Çok boyutlu olan bu yöntem kapsamında ise çalışmaya en uygun olan biyografik çalışma tercih edilmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakat formu 17 sorudan oluşmuştur. Araştırma kapsamında, sanatçı ile birebir görüşme gerçekleştirilmiş mülakatta veri kaybı yaşamamak için, görüşme katılımcının izni alınarak ses cihazı ile kaydedilmiştir. Sanatçı ile yapılan görüşmeler ve içerik analizi sonucunda: “Öğretmen öğrenci ilişkileri,” “Ses eğitiminde beden” “Ses eğitiminde farkındalık” konu başlıkları belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış sorulara dayanan görüşmeler yoluyla elde edilen veriler tematik analize tabi tutulmasının ardından her bir konu başlığı özelinde oluşturulan temalar okuyucuya sunulmuştur. Araştırma sonucunda, sanatçının zihinsel gevşeme, bedensel farkındalık, mental pratik vb. konularına önem verdiği sonucuna varılmış ve çalışma sanatçının verdiği bilgilerle örtüşen ilgili araştırmalarla desteklenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 48 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License