This study aimed to investigate the impact of corporate Twitter use on university public relations. The research employed a mixed design, using both quantitative and qualitative methods. The quantitative aspect utilized a cross-sectional survey model, while the qualitative part involved a case study design. The study included 1245 postgraduate students selected through stratified sampling. For the qualitative part, the sample consisted of one state and one foundation university from each region with the highest number of Twitter followers, identified using the purposive sampling method. The findings indicated that postgraduate students generally perceived university public relations to be at an acceptable level. Moreover, foundation university students held a more positive view of their institutions' public relations. Analyzing universities' corporate Twitter use revealed that Atatürk University had the highest number of posts. Furthermore, the analysis showed that universities mainly shared content to promote other public relations tools. The analysis also revealed a similar number of tweets from universities before and after the pandemic.
Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter kullanımının rolünü incelemektir. Araştırma eş zamanlı nicel ve nitel karma araştırma desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda kesitsel tarama modeli, nitel boyutunda ise durum çalışması kullanılmıştır. Nicel boyutta katılımcılar tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve 1245 lisansüstü öğrenci çalışmada yer almıştır. Nitel boyutta ise örneklem amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve her bölgeden Twitter'da en fazla takipçiye sahip bir devlet ve vakıf üniversitesi çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda lisansüstü öğrencilerin algılarına göre üniversitelerin halkla ilişkiler anlayışının yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada vakıf üniversitelerinde okuyan öğrencilerin üniversitelerinin halkla ilişkilerine yönelik algılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Üniversitelerin kurumsal Twitter kullanımları incelendiğinde Atatürk Üniversitesi'nin en fazla paylaşımda bulunan üniversite olduğu görülmüştür. Üniversitelerin en çok diğer halkla ilişkiler araçlarını duyurmak amacıyla paylaşım yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca üniversitelerin pandemi öncesi ve sonrasında benzer sayılarda tweet attıkları ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi, Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 54 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License