This study investigates fourth-year students' perspectives on using the Flipped Classroom Model (FCM) in Health Education at Ataturk University. Employing a case study design, eight interns from the Family Practice department participated. Data collected via semi-structured interviews were analyzed using content analysis. When the perspectives of the participants regarding the implementation of the Flipped Classroom Model (FCM) in health education were scrutinized, it was deduced that, despite the initial anxiety experienced by students and their belief that they would be required to exert double the effort upon being informed that the instruction would occur via FCM, they articulated that the experience did not align with their expectations and was not as laborious as they had presumed. In contrast to this initial apprehension, they also conveyed a favorable outlook, asserting that the dual study requirement would ultimately enhance their learning outcomes. The students underscored that the FCM approach facilitated a more enduring retention of knowledge, contributed positively to their academic performance, and provided a level of engagement in class activities that had not been previously encountered, thus allowing for improved self-expression within this educational framework. Moreover, they indicated that their level of engagement paralleled that of the course instructor and proposed the integration of FCM into additional courses across all educational levels.
Bu çalışma, Atatürk Üniversitesi'nde dördüncü sınıf öğrencilerinin Sağlık Eğitiminde Ters Yüz Sınıf Modelinin (FCM) kullanımına ilişkin bakış açılarını araştırmaktadır. Durum çalışması tasarımı kullanılarak, Aile Hekimliği bölümünden sekiz stajyer katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanan veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların FCM'nin (Flipped Classroom Model) sağlık eğitiminde kullanımına ilişkin görüşleri incelendiğinde, öğrencilerin derslerin FCM ile işleneceği ilk söylendiğinde ilk başta kaygı duymalarına ve iki kat daha fazla çaba sarf etmeleri gerekeceğini düşünmelerine rağmen, sürecin bekledikleri gibi olmadığını ve düşündükleri kadar yorucu olmadığını belirttikleri sonucuna varılmıştır. Öğrenciler bu olumsuz düşüncelerinin aksine, iki kez çalışmak zorunda kalacakları için daha faydalı olacağı ve böylece daha iyi öğrenebilecekleri yönünde olumlu bir görüşe de sahip olduklarını belirtmişlerdir. Öğrenciler FCM ile işlenen derslerin daha uzun soluklu olduğunu, akademik başarılarının ilerlediğini, daha önceki sınıflarda hiç bu kadar etkinlik içinde olmadıklarını ve bu modelde kendilerini daha iyi ifade edebildiklerini vurgulamışlardır. Ayrıca, kendilerinin de en az dersin hocası kadar aktif olduklarını belirterek, FCM'nin diğer sınıflarda ve tüm seviyelerde de uygulanmasını önerdiler.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | February 2, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | October 16, 2024 |
Acceptance Date | November 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 56 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License