Sanat, insanoğlunun anlaşılmak ya da anlatmak kaygısından ve tutsaklığından uzak; estetik bir bakış açısıyla duygu, düşünce ve hayallerini özgürleştirme alanıdır. Yaratıcılık ise bu özgür alanda bireyin ortaya koymuş olduğu özgün fikir ve ürünlerdir. Yaratıcı düşünme bazen bir mısrada, yontulmuş bir taşta veya bir resimde kendini göstermiştir. Bu açıdan görsel sanatlar dersinin, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik olduğu belirtilebilir. Görsel sanatlar dersi ile öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini üst düzeyde kullanmayı öğrenmeleri ve yaratıcı ürünler ortaya koymaları beklenmektedir. Bu bağlamda çalışmanın genel amacı görsel sanatlar öğretmenlerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesine ya da engellenmesine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma olgubilimsel desene dayalı olup, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile 20 görsel sanatlar öğretmeninden elde edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bazı sonuçlara göre; görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin çoğunun Milli Eğitim Bakanlığının görsel sanatlar dersiyle ilgili stratejilerini olumsuz olarak değerlendirdikleri, görsel sanatlar dersi öğretim programını yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi açısından uygun bulmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan görsel sanatlar dersi öğretim programı branş öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşleri alınarak yaratıcı düşünme becerilerine uygun biçimde güncellenebilir ve ilgili kurumların iş birliği ile okulların atölye, araç-gereç gibi ihtiyaçları temin edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | ARALIK 2022_6(2) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr