6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş’ta meydana gelen ikiz depremler çok fazla can kaybı ile birlikte oldukça yüksek düzeyde maddi ve manevi hasarlara neden oldu. Bu araştırmada, ikiz depremler dolayısıyla okul yöneticisi ve öğretmenlerin deprem sırasında ve sonrasında yaşadıkları travmaları ve yaşamsal zorlukları ortaya koymaktır. Araştırma, nitel yaklaşımda ve olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Adıyaman merkez ve Kâhta ilçelerinde görev yapmakta olan ve deprem sonrasında görev yerlerinde çalışmaya devam etmekte olan 38 okul yöneticisi ve öğretmenler araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile depremlerden üç buçuk dört ay sonra toplanan veriler, içerik analizine tabi tutulmuş, kodlanmış alt tema ve temalar altında toplanmıştır. Bulgulara göre; ikiz depremler katılımcıları çok korkutmuş ve telaşa sevk etmiştir. Baskın davranış, aileyi bir araya toplayıp güvenli bir alanda depremin geçmesini bekleme olmuştur. Deprem, ekonomik ve sosyal-psikolojik yönlerden yaşamı olumsuz etkilemiştir. Depremleri yaşayanların uyku düzenleri bozulmuştur. Ölüm korkusu, yakınlarını kaybetme korkusu, çok katlı binalarda yaşama kaygısı ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Aralık, 7(2), 2023 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr