Amaç –Bu çalışma lise öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte eğitim görülen okul ve demografik özelliklere göre finansal okuryazarlık düzeylerindeki farklılaşmanın belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Tasarım/veri/metodoloji –Rize il merkezinde Sayısal, sözel ve mesleki eğitim veren 3 lisedeki390 öğrenciye anket uygulanmıştır. Ankette finansal tutumu, finansal davranışı, finansal okuryazarlık düzeyini ölçmeye yönelik sorular ile demografik özellikleri tespit etmeye yönelik toplam 40 soru yer almaktadır.
Bulgular –Çalışma sonucunda öğrencilerin genel finansal okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sayısal eğitim veren lisenin öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin kadın öğrencilerden daha yüksek olduğu, öğrencilerin yaşı yükseklikçe finansal okuryazarlık düzeylerinin arttığı ve üst sınıftaki öğrencilerin alt sınıftaki öğrencilere göre daha yüksek finansal okuryazarlık düzeyine sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Özgünlük/değer –Bu çalışma geleceğin ekonomik aktörleri olan lise öğrencilerine yönelik yapılmasından dolayı önem arz etmektedir.
Finansal Okuryazarlık Lise Öğrencileri Finansal Davranış Finansal Tutum
Purpose –This study was conducted to determine the financial literacy levels of high school students. In addition, it is aimed to determine the variation in financial literacy levels according to the school attended and demographic characteristics.
Design/data/methodology –A survey was applied to 390 students in 3 high schools providing numerical education, verbal education and vocational education in the city center of Rize. The survey includes a total of 40 questions to measure financial attitude, questions to measure financial behavior, questions to measure financial literacy level and demographic characteristics.
Findings –As a result of the study, it was determined that the general financial literacy levels of the students were at a medium level. It has been determined that the financial literacy levels of students of high schools that provide digital education are higher than others. It was concluded that male students' financial literacy levels are higher than female students, financial literacy levels increase as the age of students increases, and upper class students have higher financial literacy levels than lower class students.
Originality/value –This study is important because it was conducted for high school students, who are the economic actors of the future.
Financial Literacy High School Students Financial Behavior Financial Attitudes
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulundan 27.09.2023 tarih ve 2023/273 sayılı izin alındı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hanehalkı Finansmanı ve Finansal Okuryazarlık |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 1 |