Amaç: Kültürlerarası duyarlılık ve zenofobi konusunda yeterli bilgiye sahip olmak hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin nitelikli bakım verebilmelerine katkı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı; hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin kültürel duyarlılıklarını ve zenofobi ile ilişkisini incelenmektir.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırmada, 486 hemşirelik ve ebelik öğrencisinden Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (KDÖ), Yabancı Düşmanlığı Ölçeği (YDÖ) ve Yabancı Düşmanlığı Ölçeği-TR (YDÖ-TR) kulalnılarak veri toplanmıştır.Verilerin analizinde tanımlayacı istatistikler, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H ve Spearman korelasyon testlerinden yararlanılmıştır.
Bulgular: KDÖ farklılıklara saygı duyma, etkileşimde özgüven ve zevk alma ile ZÖ toplam arasında negatif yönde; KDÖ tüm puan türleri ile ZÖ aşağılama arasında pozitif yönde ilişki görülmüştür. Ayrıca KDÖ toplam, farklılıklara saygı duyma ve zevk alma ile ZÖ nefret arasında negatif yönde ilişki bulunmuştur. KDÖ zevk alma ile ZÖ korku arasında da negatif yönde ilişki saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin sağlık hizmetlerini sunarken orta derecede kültürel duyarlılığa ve düşük seviyede yabancı düşmanlığı tutumuna sahip oldukları söylenebilir. Öğrencilerin kendisinin ve diğerlerinin kültürel farklılıklarının bilişsel olarak farkında olduklarını ancak duyuşsal açıdan yeterince içselleştirmediklerini, olayları, yaşantıları daha çok kendi kültürleri ekseninde değerlendirme eğiliminde oldukları söylenebilir.
nursing students Kültürlerarası duyarlılık yabancı düşmanlığ hemşirelik öğrencileri ebelik öğrencileri
Objective: Knowing about intercultural sensitivity and xenophobia benefits nursing and midwifery students by helping them to provide high quality care. This study aims to examine the cultural sensitivity of nursing and midwifery students and its relationship with xenophobia.
Method: In this descriptive and cross-sectional study, 486 nursing and midwifery students completed the Intercultural Sensitivity Scale (ISS), the Xenophobia Scale (XS) and the Xenophobia Scale-TR (XS-TR). In the analysis of the data, descriptive statistics, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H and Spearman’s correlation tests were used.
Results: Students' total ISS score average is 79.31 ± 7.20; the average XS score is 45.64 ± 11.18 and the total XS-TR score average is 48.98 ± 13.89. There was found a negative correlation between total ISS, Respect for Cultural Differences, interaction confidence and interaction enjoyment, and total XS-TR; a positive correlation between all types of ISS scores and XS-TR humiliation. In addition, a negative correlation was found between the total ISS, Respect for Differences and Appreciation and XS-TR Hate. Additionally, a negative correlation between the Enjoyment of ISS and XS-TR Fear (p <0.05).
Conclusion: Nursing and midwifery students have moderate cultural sensitivity and low level of xenophobia while providing health services. The students were cognitively aware of their cultural differences and those of others, but they did not internalize them effectively enough and tended to evaluate events and experiences in terms of their own culture.
Intercultural sensivity xenophobia nursing students midwifery students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 38 Sayı: 1 |