Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Çalışanları Ebeveynlerde Covid-19 Korkusunun Ebeveyn Çocuk İlişkisine Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 39 Sayı: 1, 71 - 79, 27.04.2023
https://doi.org/10.53490/egehemsire.1100270

Öz

Amaç: Bu çalışma ebeveyn olan sağlık çalışanlarının COVID-19 korkusunun ebeveyn-çocuk ilişkisine etkisini belirlemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel olarak tasarlanan bu çalışmaya Şubat-Nisan 2021 tarihlerinde bir üniversite hastanesinde çalışan ve ebeveyn olan 130 sağlık çalışanı katıldı. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından hazırlanan ebeveyn tanıtıcı bilgi formu, COVID-19 Korkusu Ölçeği ve Ebeveyn Çocuk İlişkisi Ölçeği kullanıldı. Veri toplama formları yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma ve korelasyon analizi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan sağlık çalışanı ebeveynlerin %81.5’i anne, %50’si 31-40 yaş arasında, %61.5’i tek çocuğa sahip ve %58.5’i hemşire olarak görev yapmaktadır. Katılımcıların COVID-19 korkusu ölçeği ortalama puanı 22.64±6.97 olup orta düzeyinde üstündedir. Ebeveyn çocuk ilişkisine bakıldığında ise olumlu ebeveyn çocuk ilişkisi alt ölçeği ortalama puanı 39.83±6.36 ve olumsuz ebeveyn çocuk ilişkisi alt ölçeği ortalama puanı 14.14±3.97 olup iki boyutta orta düzeyin üzerinde olduğu saptanmıştır.
Sonuçlar: COVID-19 hastalığı açısından riskli gruplardan biri olan sağlık çalışanlarının çalışma şekli, çalıştığı klinik gibi faktörler COVID-19 korkularını etkileyebilmektedir. Aynı zamanda ebeveyn olan bu çalışanların COVID-19 korkusu ve kendi çocuklarıyla olan ilişkilerini etkilediği belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

Bulunmamaktadır.

Proje Numarası

Projeden destek almamıştır.

Teşekkür

Araştırmaya katılan tüm sağlık çalışanlarına teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Amakiri, P. C., Ezeoke, A., Chude, C. F. ve Anoka, K. (2020). Psychological effect of pandemic COVID-19 on families of health care professionals. British Journal of Psychology Research, 8(2), 1-7.
  • Ahorsu, D. K., Lin, C. Y., Imani, V., Saffari, M., Griffiths, M. D. ve Pakpour, A. H. (2020). The Fear of COVID-19 Scale: Development and initial validation. International journal of mental health and addiction, 1-9.
  • Arabacı, N. ve Ömeroğlu, E. (2016). Anne-Baba-Çocuk İletişimini Değerlendirme Aracının (ABÇİDA) geliştirilmesi: Geçerlik güvenirlik çalışması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 1-21.
  • Aydın, O. A., Orhan, S., Gümüş, M., Kaya, N. ve Mahanoğlu, E. (2021). COVID-19’un nedenleri algısı ile COVID-19 korkusu arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (3), 9-25.
  • Aytaç, A. B., Çen, S. ve Yüceol, G. P. (2018). Ebeveyn-çocuk ilişkisi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 25(3), 209-221.
  • Bartan, M. (2010). Kütahya örnekleminde ebeveyn-çocuk ilişkisi envanterinin 60–72 aylık çocukların anne ve babalarına uyarlanması. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Buckley, C., Wee, S. L. ve Qin, A. (2020). China’s doctors, fighting the coronavirus, beg for masks. The New York Times [Internet]. Erişim adresi: https://www.nytimes.com/2020/02/14/world/asia/china-coronavirus-doctors.html Erişim tarihi: 14 Şubat 2020.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J. ve Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19epidemic on college students in China. Psychiatry research, 287, 112934. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Cucinotta, D. ve Vanelli, M. (2020). WHO declares COVID-19 a pandemic. Acta Biomed, 91(1), 157–160. https://doi.org/10.23750/abm.v91i1.9397
  • Çakıcı, S. (2006). Alt ve üst sosyoekonomik düzeydeki ailelerin anne-çocuk ilişkilerinin ve aile işlevlerinin anne-çocuk ilişkilerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çalışkan, E., Kargın, M. ve Ersöğütçü, F. (2021). Hemşirelik öğrencilerinde covid-19 korkusu ile hemşirelik mesleğine yönelik tutum arasındaki ilişki. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 30(3), 170-180. https://doi.org/10.17942/sted.880773
  • Dereli, E. ve Dereli, B. M. (2017). Ebeveyn-çocuk ilişkisinin okul öncesi dönem çocukların psikososyal gelişimlerini yordaması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 227-258.
  • Driscoll, K. ve Pianta, R. (2011). Mothers' and fathers' perceptions of conflict and closeness in parent-child relationships during early childhood. Journal of Early Childhood & Infant Psychology, 7, 1-24.
  • Ghosh, R., Dubey, M. J., Chatterjee, S., Dubey, S. (2020). Impact of COVID-19 on children: Special focus on psychosocial aspect. Minerva Pediatrica, 72(3), 226-235. https://doi.org/10.23736/S0026-4946.20.05887-9
  • Hetherington, E. M. ve Clingempeel, W. G. (1992). Coping with marital transitions: A family systems perspective. Monographs of the Society for Research in Child Development, 57(2/3), 1-207.
  • Huang, Y. ve Zhao, N. (2020). Generalized anxiety disorder, depressive symptoms and sleep quality during covıd-19epidemic in china: A web-based cross-sectional survey. Psychiatry Research, 288(112954), 1-6. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112954
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Feng Fang, S., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M. ve Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19. Journal of Pediatrics, 221, 264-266. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013
  • Johnson, G., Kent, G. ve Leather, J. (2005). Strengthening the parent-child relationship: A review of family interventions and their use in medical settings. Child Care Health Development, 31(1), 25-32.
  • Kandır, A. ve Alpan, Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Aile ve Toplum, 10(4), 33-38.
  • Kılıç, M. (2020). Ebeveynlerin çocuk istismarına yönelik farkındalık düzeyinin ebeveyn-çocuk ilişkisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kılıçaslan, F. ve Kütük, M.Ö. (2020). Pandemi Döneminde Ebeveynlik; Zorluklar ve Öneriler. Ercan ES, Yektaş Ç, Tufan AE, Bilaç Ö, editörler. COVID19 Pandemisi ve Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; ss.119-24.
  • Kundu, B. ve Bhowmik, D. (2020). Societal impact of novel corona virus (COVID-19 pandemic) in India. http://dx.doi.org/10.31235/osf.io/vm5rz
  • Kurt Demirtaş, N. ve Sevgili Koçak, S. (2020). 2-6 yaş arasında çocuğu olan ebeveynlerin bakış açısıyla covıd-19 salgın sürecinin değerlendirilmesi. ASEAD, 7(6), 328-349.
  • Ladi̇kli̇, N., Bahadır, E., Yumuşak, F., Akkuzu, H., Karaman, G. ve Türkkan, Z. (2020). Kovid-19 Korkusu Ölçeği’nin Türkçe güvenirlik ve geçerlik çalışması. International Journal of Social Science, 3(2), 71-80.
  • Luo, M., Guo, L., Yu, M., Jiang, W. ve Wang, H. (2020). The psychological and mental impact of coronavirus disease 2019 (COVID-19) on medical staff and general public: A systematic review and meta-analysis. Psychiatry Research, 291, 113190. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.113190
  • Occupational Safety and Health Administration. 2020. Erişim adresi: https://www.osha.gov/coronavirus Erişim tarihi: 26 Mart 2020.
  • Pappa, S., Ntella, V., Giannakas, T., Giannakoulis, V. G., Papoutsi, E. ve Katsaounou, P. (2020). Prevalence of depression, anxiety, and insomnia among healthcare workers during the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. Elsevier Public Health Emergency Collection, (88), 901-907. https://doi.org/10.1016/j.bbi.2020.05.026
  • Sahin, T., Aslaner, H., Eker, O. O., Gokcek, M. B. ve Dogan, M. (2020). Effect of COVID-19 pandemic on anxiety and burnout levels in emergency healthcare workers: A questionnaire study. Research Square, 1-22. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-32073/v1
  • Sandalcı, B., Uyaroğlu, O. A. ve Güven, G. S. (2020) COVID-19’da kronik hastalıkların rolü, önemi ve öneriler. Flora İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Dergisi, 25(2), 132-138. https://doi.org/10.5578/flora.69700
  • Saygı, D. ve Uyanık Balat, G. (2013). Anasınıfına devam eden çocuğu olan annelerin çocukları ile ilişkilerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 10(1), 844-62.
  • Saygı, D. (2011). Ebeveyn – Çocuk İlişkisi Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması ve anne-çocuk ilişkisinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Örneklemi). (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Selgelid, M. J. (2009). Pandethics. Public health, 123(3), 255-259. https://doi.org/10.1016/j.puhe.2008.12.005
  • Sohrabi, C., Alsafi, Z., O’Neill, N., Khan, M., Kerwan, A., Al-Jabir, A., losifidis, C. ve Agha, R. (2020). World Health Organization declares global emergency: A review of the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Int J Surg., 76, 71-76. https://doi.org/10.1016/j.ijsu.2020.02.034
  • Temsah, M. H., Al-Sohime, F., Alamro, N., Al-Eyadhy, A., Al-Hasan, K., Jamal, A. …Somily, A. M. (2020). The psychological impact of COVID-19 pandemic on health care workers in a MERS-CoV endemic country. J Infect Public Health., 13(6), 877-882. https://doi.org/10.1016/j.jiph.2020.05.021
  • World Health Organization. Novel Coronavirus (COVID-19) Situaiton. 2020. Erişim adresi: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports Erişim tarihi: 26 Mart 2020.
  • Zhang, W. R., Wang, K., Yin, L., Zhao, W., Xue, Q., Peng, M. …Wang, H. (2020). Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the COVID-19 epidemic in China. Psychother Psychosom, 100053(45), 242-250. https://doi.org/10.1159/000507639

The Effect of Covid-19 Fear On Parent Child Relationship in Healthcare Proffessionals Parents

Yıl 2023, Cilt: 39 Sayı: 1, 71 - 79, 27.04.2023
https://doi.org/10.53490/egehemsire.1100270

Öz

Aim: To determine the effect of the fear of COVID-19 on the parent-child relationship of healthcare professionals who are parents.
Method: It was designed as descriptive and cross-sectional. 130 healthcare professionals, who were parents and working at a university hospital, participated in this study between February and April 2021. Parent descriptive information form, COVID-19 Fear Scale, and Parent-Child Relationship Scale prepared by the researchers were used to collect data. Data collection forms were collected using the face-to-face interview technique. Number, percentage, mean, standard deviation, and correlation analysis were used in the analysis of the data.
Results: Of the health worker parents participating in the research, 81.5% were mothers, 50% were between the ages of 31-40, 61.5% had one child, and 58.5% were nurses. The mean score of the participants on the fear of COVID-19 scale was 22.64±6.97, which was above the medium level. When the parent-child relationship was examined, the mean score of the positive parent-child relationship subscale was 39.83±6.36, and the mean score of the negative parent-child relationship subscale was 14.14±3.97, and it was found to be above the medium level in two dimensions.
Conclusions: Factors such as the working style of healthcare professionals, one of the risky groups for COVID-19 disease, and the clinic they work in, can affect their fears of COVID-19. It has been determined that these employees, who are also parents, affect the fear of COVID-19 and their relationships with their children.

Proje Numarası

Projeden destek almamıştır.

Kaynakça

  • Amakiri, P. C., Ezeoke, A., Chude, C. F. ve Anoka, K. (2020). Psychological effect of pandemic COVID-19 on families of health care professionals. British Journal of Psychology Research, 8(2), 1-7.
  • Ahorsu, D. K., Lin, C. Y., Imani, V., Saffari, M., Griffiths, M. D. ve Pakpour, A. H. (2020). The Fear of COVID-19 Scale: Development and initial validation. International journal of mental health and addiction, 1-9.
  • Arabacı, N. ve Ömeroğlu, E. (2016). Anne-Baba-Çocuk İletişimini Değerlendirme Aracının (ABÇİDA) geliştirilmesi: Geçerlik güvenirlik çalışması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 1-21.
  • Aydın, O. A., Orhan, S., Gümüş, M., Kaya, N. ve Mahanoğlu, E. (2021). COVID-19’un nedenleri algısı ile COVID-19 korkusu arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (3), 9-25.
  • Aytaç, A. B., Çen, S. ve Yüceol, G. P. (2018). Ebeveyn-çocuk ilişkisi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 25(3), 209-221.
  • Bartan, M. (2010). Kütahya örnekleminde ebeveyn-çocuk ilişkisi envanterinin 60–72 aylık çocukların anne ve babalarına uyarlanması. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Buckley, C., Wee, S. L. ve Qin, A. (2020). China’s doctors, fighting the coronavirus, beg for masks. The New York Times [Internet]. Erişim adresi: https://www.nytimes.com/2020/02/14/world/asia/china-coronavirus-doctors.html Erişim tarihi: 14 Şubat 2020.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J. ve Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19epidemic on college students in China. Psychiatry research, 287, 112934. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Cucinotta, D. ve Vanelli, M. (2020). WHO declares COVID-19 a pandemic. Acta Biomed, 91(1), 157–160. https://doi.org/10.23750/abm.v91i1.9397
  • Çakıcı, S. (2006). Alt ve üst sosyoekonomik düzeydeki ailelerin anne-çocuk ilişkilerinin ve aile işlevlerinin anne-çocuk ilişkilerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çalışkan, E., Kargın, M. ve Ersöğütçü, F. (2021). Hemşirelik öğrencilerinde covid-19 korkusu ile hemşirelik mesleğine yönelik tutum arasındaki ilişki. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 30(3), 170-180. https://doi.org/10.17942/sted.880773
  • Dereli, E. ve Dereli, B. M. (2017). Ebeveyn-çocuk ilişkisinin okul öncesi dönem çocukların psikososyal gelişimlerini yordaması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 227-258.
  • Driscoll, K. ve Pianta, R. (2011). Mothers' and fathers' perceptions of conflict and closeness in parent-child relationships during early childhood. Journal of Early Childhood & Infant Psychology, 7, 1-24.
  • Ghosh, R., Dubey, M. J., Chatterjee, S., Dubey, S. (2020). Impact of COVID-19 on children: Special focus on psychosocial aspect. Minerva Pediatrica, 72(3), 226-235. https://doi.org/10.23736/S0026-4946.20.05887-9
  • Hetherington, E. M. ve Clingempeel, W. G. (1992). Coping with marital transitions: A family systems perspective. Monographs of the Society for Research in Child Development, 57(2/3), 1-207.
  • Huang, Y. ve Zhao, N. (2020). Generalized anxiety disorder, depressive symptoms and sleep quality during covıd-19epidemic in china: A web-based cross-sectional survey. Psychiatry Research, 288(112954), 1-6. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112954
  • Jiao, W. Y., Wang, L. N., Liu, J., Feng Fang, S., Jiao, F. Y., Pettoello-Mantovani, M. ve Somekh, E. (2020). Behavioral and emotional disorders in children during the COVID-19. Journal of Pediatrics, 221, 264-266. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013
  • Johnson, G., Kent, G. ve Leather, J. (2005). Strengthening the parent-child relationship: A review of family interventions and their use in medical settings. Child Care Health Development, 31(1), 25-32.
  • Kandır, A. ve Alpan, Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Aile ve Toplum, 10(4), 33-38.
  • Kılıç, M. (2020). Ebeveynlerin çocuk istismarına yönelik farkındalık düzeyinin ebeveyn-çocuk ilişkisine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kılıçaslan, F. ve Kütük, M.Ö. (2020). Pandemi Döneminde Ebeveynlik; Zorluklar ve Öneriler. Ercan ES, Yektaş Ç, Tufan AE, Bilaç Ö, editörler. COVID19 Pandemisi ve Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; ss.119-24.
  • Kundu, B. ve Bhowmik, D. (2020). Societal impact of novel corona virus (COVID-19 pandemic) in India. http://dx.doi.org/10.31235/osf.io/vm5rz
  • Kurt Demirtaş, N. ve Sevgili Koçak, S. (2020). 2-6 yaş arasında çocuğu olan ebeveynlerin bakış açısıyla covıd-19 salgın sürecinin değerlendirilmesi. ASEAD, 7(6), 328-349.
  • Ladi̇kli̇, N., Bahadır, E., Yumuşak, F., Akkuzu, H., Karaman, G. ve Türkkan, Z. (2020). Kovid-19 Korkusu Ölçeği’nin Türkçe güvenirlik ve geçerlik çalışması. International Journal of Social Science, 3(2), 71-80.
  • Luo, M., Guo, L., Yu, M., Jiang, W. ve Wang, H. (2020). The psychological and mental impact of coronavirus disease 2019 (COVID-19) on medical staff and general public: A systematic review and meta-analysis. Psychiatry Research, 291, 113190. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.113190
  • Occupational Safety and Health Administration. 2020. Erişim adresi: https://www.osha.gov/coronavirus Erişim tarihi: 26 Mart 2020.
  • Pappa, S., Ntella, V., Giannakas, T., Giannakoulis, V. G., Papoutsi, E. ve Katsaounou, P. (2020). Prevalence of depression, anxiety, and insomnia among healthcare workers during the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis. Elsevier Public Health Emergency Collection, (88), 901-907. https://doi.org/10.1016/j.bbi.2020.05.026
  • Sahin, T., Aslaner, H., Eker, O. O., Gokcek, M. B. ve Dogan, M. (2020). Effect of COVID-19 pandemic on anxiety and burnout levels in emergency healthcare workers: A questionnaire study. Research Square, 1-22. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-32073/v1
  • Sandalcı, B., Uyaroğlu, O. A. ve Güven, G. S. (2020) COVID-19’da kronik hastalıkların rolü, önemi ve öneriler. Flora İnfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Dergisi, 25(2), 132-138. https://doi.org/10.5578/flora.69700
  • Saygı, D. ve Uyanık Balat, G. (2013). Anasınıfına devam eden çocuğu olan annelerin çocukları ile ilişkilerinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 10(1), 844-62.
  • Saygı, D. (2011). Ebeveyn – Çocuk İlişkisi Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması ve anne-çocuk ilişkisinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Örneklemi). (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Selgelid, M. J. (2009). Pandethics. Public health, 123(3), 255-259. https://doi.org/10.1016/j.puhe.2008.12.005
  • Sohrabi, C., Alsafi, Z., O’Neill, N., Khan, M., Kerwan, A., Al-Jabir, A., losifidis, C. ve Agha, R. (2020). World Health Organization declares global emergency: A review of the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Int J Surg., 76, 71-76. https://doi.org/10.1016/j.ijsu.2020.02.034
  • Temsah, M. H., Al-Sohime, F., Alamro, N., Al-Eyadhy, A., Al-Hasan, K., Jamal, A. …Somily, A. M. (2020). The psychological impact of COVID-19 pandemic on health care workers in a MERS-CoV endemic country. J Infect Public Health., 13(6), 877-882. https://doi.org/10.1016/j.jiph.2020.05.021
  • World Health Organization. Novel Coronavirus (COVID-19) Situaiton. 2020. Erişim adresi: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports Erişim tarihi: 26 Mart 2020.
  • Zhang, W. R., Wang, K., Yin, L., Zhao, W., Xue, Q., Peng, M. …Wang, H. (2020). Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the COVID-19 epidemic in China. Psychother Psychosom, 100053(45), 242-250. https://doi.org/10.1159/000507639
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Şeyda Binay Yaz 0000-0001-6410-6240

Güliz Özbolat 0000-0001-5873-2616

Proje Numarası Projeden destek almamıştır.
Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2022
Kabul Tarihi 16 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 39 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Binay Yaz, Ş., & Özbolat, G. (2023). Sağlık Çalışanları Ebeveynlerde Covid-19 Korkusunun Ebeveyn Çocuk İlişkisine Etkisi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 39(1), 71-79. https://doi.org/10.53490/egehemsire.1100270