Bu çalışma;
İngiltere’nin Avrupa Birliği’nden ayrılma kararı ile sonuçlanan Brexit
Referandumu ve siyasal kampanyası içerisinden bakarak, Türkiye’de ulusal
gazetelerin haber çerçeveleri örneğinde Referandum sürecini daha geniş bir
bağlamda, Türkiye’nin Avrupa Birliği ilişkileri ekseninde, değerlendirmeyi
amaçlamıştır. Referandumun bir ay öncesinden (23 Mayıs 2016) bir ay sonrasına
değin (23 Temmuz 2016) Türkiye’de ulusal gazetelerin Brexit Referandumu
haberlerini bir kültürel kimlik inşası özelinde okumayı amaçlayan çalışma,
kültürel kimliğin kendi ve öteki algısı içerisinde nasıl bir diyalektik
oluşturduğunu sorgulamaktadır. Haber metinlerindeki kültürel inşanın hangi
anlamları öne çıkartıp olası hangi anlamları dışladığına dair bir çerçeve
oluşturan bu çalışma, Türkiye’de gazetelerin Avrupa Birliği haberlerini iç
siyaset gündemi içerisinde ele aldıklarını ve oldukça sınırlı bir ilgi ile
Avrupa Birliği haberciliğini gerçekleştirdiğini saptamıştır. Türkiye’de ulusal
gazetelerin “benmerkezci” söylemleri, toplumun geniş kesimleri tarafından
Avrupa Birliği ve Avrupa değerlerini anlamlandırma yönünde Türkiye’de çoğulcu
ve çok sesli medya yapısının kurulamamasının temel göstergeleri arasında yer
aldığı bu çalışma içerisinde çözümlenmektedir.
Haber Çerçeve Analizi Brexit Referandumu Medya Grupları Haber Söylemi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 1 |