Bilgi ve iletişim teknolojilerinin
gelişimiyle birlikte sosyal medya kavramı hem bireyler ve hem de kurumlar
açısından popüler hale gelmiştir. Sosyal medyanın gücü ve interaktif bir ortam
sağlaması müşterileri/tüketicileri güçlü bir duruma konumlandırmıştır.
Günümüzde bu yeni bilgi ortamında ortaya çıkan filtrelenmemiş bilgi akışı,
kurumsal itibar açısından tehdit oluşturabilmektedir. Bunun en önemli sebebi,
bilgi akışının online ortamlar olan sosyal medya kanallarında hızla
yayılmasıdır. Sosyal medyanın yükselişi, kurumların iletişim kurma yöntemlerini
de etkilemiş, kurumları online ortamlarda adeta birer aktör haline getirmiştir.
Kurumlar, iletişim faaliyetlerini sosyal medya platformları üzerinden
sürdürebildikleri gibi, kriz durumlarını da bu mecralar üzerinden yönetebilmektedir.
Dolayısıyla kurumlar hızla gelişen ve yaygınlaşan online ortamlarda ani bir
krizle karşı karşıya kalabilmektedir. Kurumlar bu online ortamlardaki krizleri
çok hızlı ve etkin bir şekilde yönetmek durumundadır. Web 2.0 ortamında online
itibar yönetimini doğru uygulamak kurumsal itibarın temelini sağlamlaştırmak
için bir adım olarak görülebilir. Bu bağlamda çalışma genelinde itibar kavramı
çerçevesinde sosyal medyanın kurumsal online itibara etkisi üzerinde
literatürsel bir değerlendirme yapılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 4 |