Reklam
örgütlerin kullandığı iletişim araçları arasında stratejik öneme sahip bir
araçtır. Reklam uygulamaları ise iletişim araçlarındaki dönüşüme paralel olarak
dönüşüm sergileyen dinamik bir yapı sergilemektedir.20. yüzyılda tüm iletişim
araçlarında olduğu gibi reklam uygulamalarında da görüntü önemli bir hakimiyet
kazanmış ve anlatının temel unsuru haline gelmiştir. Bu gelişme 21. Yüzyılda
internet ve mobil iletişim araçlarının etkisi ile daha hızlı ve dinamik bir
yapı arz etmeye başlamıştır. Reklam metinlerinde kullanılan görseller arasında
fotoğraf önemli ve temel bir unsur olarak yer almaktadır. Öznenin psikanalitik
özdeşleşme eğiliminden yararlanan fotoğraf iletisi, bireyi gündelik yaşamı
içinde bir tatmin vaadi ile donatmakta ve kişileri reklam metninde yer alan
ürün veya hizmetin tüketimine yönlendirmektedir. Günümüz dünyasında ise
fotoğraf gündelik hayatın her alanına yayılan bir gelişme göstermiştir. Bu
nedenle reklam fotoğraflarında kullanılan fotoğraflarda güçlü iletiler
oluşturulması, ürün tarafından vaadedilen tatminin bir öykü, kimlik ya da tema
ile donatılması gerekmektedir. Bu noktada fotoğrafa şiirsel bir dil ile
yaklaşan kavramsal fotoğrafçılığın olanaklarından yararlanan reklam
fotoğrafçılığı, değişik dizgelere ait göstergeleri bir araya getirerek hedef
kitle ile etkili bir iletişim kurmaktadır. Çalışma kavramsal fotoğrafçılık ve
reklam fotoğrafçılığı kavramlarını göstergebilim olanakları içinde
ilişkilendirerek ele almakta ve başarılı reklam metinlerini bu bağlamda
incelemektedir. Çalışma içinde ele alınan reklam metinleri Hürriyet grubu
tarafından verilen “kırmızı” ödüllerini alan, 2017 yılına ait çalışmalardan
oluşmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 4 |