Etkileyici kavramının, son dönemlerde marka iletişim sürecinde etkin bir iletişim unsuru olarak dikkat çekmeye başladığı söylenebilir. Etkileyici, sosyal medya içerisinde doğan bir kavram olarak diğer insanlar üzerinde davranışlarını, düşünce ve tutumlarını etkileyen belirli konularda yönlendiren bilgi veren kişiler olarak nitelendirilmektedir. Bu noktada, etkileyicilerin, sosyal medya takipçi kitlesi tarafından oldukça güven duyulan aynı zamanda arkadaş olarak görülen bireyler konumunda olduklarını söylemek mümkün olabilmektedir. Markalar, kitlelere daha etkin bir şekilde hitap edebilmek için ürün tanıtımı, reklam gibi iletişim çalışmalarında etkileyiciler ile iş birliği yapmaktadır. Bu kapsamda yapılan iş birliği çalışmalarının, marka bilinirliği ve ürün satışına etkisi olduğu görülmektedir.
Bu çalışmanın genel amacı, marka iletişim sürecinde etkileyici- marka iş birliğinin betimlenerek marka etkileşimi çerçevesinde değerlendirilmesidir. Bu değerlendirme kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden biri olan örnek olay incelemesi yapılmıştır. Bu doğrultuda Inflow Awards 2018 (Influencer of the World) platformu tarafından En İyi Influencer & Marka İş birliği 2018 kategorisinde Duygu Özaslan X Bobbi Brown isimli kampanya örnek olay olarak değerlendirilmiştir. Söz konusu kampanya ve makyaj Markası ile yaptığı iş birliği sonucu ödül alan Duygu Özaslan’ın resmi instagram hesabındaki paylaşımlarına yönelik Ocak – Haziran 2019 tarihleri arasında marka etkileşimi çerçevesinde inceleme gerçekleştirilmiştir.
Influencer (Etkileyici) etkileyici pazarlama marka etkileşimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 6 |