Bu çalışmada C’mon C’mon filmi karakterleri Soren Kierkegaard’ın kaygı kavrayışı çerçevesinde çözümlenecektir. Kaygı kavramına geçiş filmdeki gelecek belirsizliğini temel alan sorular aracılığıyla yapılacaktır. Kaygı kavramı kendi içinde alt başlıklara ayrılıp bu alt başlıklar üzerinden işlenecektir. Bu alt başlıklar şunlardır: Bir ben olma biçimi olarak kaygı, günahın olanağı olarak kaygı, korku nesnesi olarak kaygı, bir özgürlük olanağı olarak kaygıdır. Bu alt başlıklar filmin çözümlenmesine katkıda bulunacaktır. Yazının yöntemi ise psikolojik açıdan eleştiri yöntemidir. İki temel psikolojik eleştiri ekolünden faydalanılacaktır, bunlar: “Freudyen psikanaliz” ve çalışmanın odağını daha çok oluşturan “nesne ilişkileri psikolojisi” ekolüdür “Nesne İlişkileri Kuramı” ekolü bilinçdışına daha az odaklanıp insanlar arasındaki ilişkiler üzerine odaklanmaktadır. Freudyen psikanaliz yöntemi ise bilinçdışındaki arzuların ve korkuların ortaya çıkış biçimine vurgu yapar. Filmin de her iki ekol açısından çözümlenmeye uygun olması bu yöntemin tercih edilmesinde ana sebep olmuştur. Filmdeki gelecek belirsizliğini temel alan sorular ve bu soruların doğurduğu temel mesele olan “kaygı” kavramıyla beraber irdelenen C’mon C’mon filminin doğurduğu etkinin genişletilmesi hedeflenmektedir. Nihayetinde bu çalışma, filmdeki başkarakterlerden Johnny ve Jesse’nin kaygı çeşitlerine eğilecektir.
In this study, the movie C'mon C'mon characters will be analyzed within the framework of Kierkegaard's understanding of anxiety. The transition to the concept of anxiety will be made through questions based on the uncertainty of the future in the movie. The idea of anxiety will be broken down into smaller sections and explored within each of these sections. The article discusses four subheadings related to anxiety: Anxiety as a way of being, anxiety as a possibility of sin, anxiety as an object of fear, and anxiety as a possibility of freedom. These subheadings will provide insight into the analysis of the movie. Although the "object relations psychology" school is dominant among the two main schools of psychological criticism (these are Freudian psychoanalysis and object relations psychology), both schools will be benefited from. The “Object Relations Theory” school focuses less on the unconscious and more on relationships between people. The Freudian psychoanalysis method emphasizes the emergence of unconscious desires and fears. The fact that the film is suitable for analysis in terms of both schools was the main reason for choosing this method. The goal is to enhance the understanding of the movie "C'mon C'mon," exploring themes of uncertainty about the future and the concept of "anxiety" that these themes evoke. Ultimately, this study will focus on the types of anxiety of Johnny and Jesse, the main characters in the movie.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 14 |