19. yüzyıl dünya konjonktürüne hâkim olan kapitalist ekonomi ve sanayi devrimi gelişmeleri, Avrupalı devletlerin politik alt yapılarını oluşturmuştu. Sanayi devrimi ile üretim teknolojilerinin giderek gelişmesi, batılı ülkeleri mamul malları satmak için pazar, üretim teknolojilerini uygulamaya dökmek için de hammadde arayışına girmesine sebep olmuştu. Ticari firmalar, tespit ettikleri hedef pazarı belirleyerek aracı kurum ya da kişiler yoluyla ürünlerini pazarlamaktaydılar. Şirketlerin ürünlerinin ya da hizmetlerinin insanlar tarafından tercih edilmesi için bir dizi tanıtıcı kampanyalar yürütürlerdi. Bugün çok daha modern teknik ve yöntemlerle yapılan bu pazarlama tekniklerinin 19. yüzyılın sonları ile 20. yüzyılın başlarında oldukça genç fakat büyümeye açık ve talep gören Mersin Liman kentinde Amerikan şirketleri tarafından ne şekilde gerçekleştiğine Amerikan Konsolosluk mektuplarında rastlanılmıştır. Amerikan şirketleri tarafından uygulanan pazarlama teknikleri ile ilgili bilgilere Amerikan Konsolosluk mektuplarından ulaşılmıştır. Çalışmanın amacı; 19. yüzyılın sonları ile 20. yüzyılın başlarında büyümeye açık olan Mersin Liman kentindeki pazar arayışının, sayıları oldukça fazla olan bu Amerikan şirketleri tarafından ne şekilde gerçekleştirildiğini ortaya koymaktır.
Osmanlı İmparatorluğu Mersin Amerikan Konsolosluk Mektupları Amerikan Şirketleri Pazar Arayışı
The capitalist economy and industrial revolution developments, dominated the world conjuncture in the 19th century, formed the political infrastructure of European states. The gradual development of production technologies with the industrial revolution caused western countries to search for markets to sell manufactured goods and raw materials to put production Technologies into practice. Commercial firms were marketing their products through intermediary firms or individuals by determining the target market they identified. They run a series of promotional campaigns to make the products or services of companies preferred by people. How these marketing techniques were used by American companies in Mersin, which was a quite new and open port to growth and demand in the late 19th and early 20th centuries, can be found in the letters of American Consulate. The knowledge about the marketing techniques applied by American companies, has been obtained from the letters of the American Consulate. The aim of the study is to reveal how the search for the market in Mersin, port city, which was open to growth in the late 19th century and early 20th century, was carried out by these numerous American companies.
Ottoman EMpire Mersin American Consular Letters American Companies Market Seeking
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çağdaş Akdeniz Tarihi, Çağdaş Amerika Tarihi, Siyasi Tarih (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 39 Sayı: 1 |