Bu çalışma, meslek lisesi bilişim teknolojileri alanı 12.sınıfta öğrenim gören bir öğrencinin bilgisayar donanımlarına ait teorik ve pratik, bilgi ve beceri eksikliklerini tespit etmek ve bu eksikliklere çözüm bulmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaca binaen Manisa ili Demirci ilçesi Ahi Evran Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde gerekli şartları taşıyan bir öğrenci belirlenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında eğitim ağı kurmak için öğrenci, öğrencinin ailesi, öğretmenler ve uzman ekip ile görüşülmüştür. Öğrencinin ders defterleri incelenmiş, kendisine ön test ölçeği ve kontrol listesi uygulanmıştır. Öğrencinin ilgili derse dair eksiklikleri belirlenmiş ve buna uygun olarak 12 haftalık bir bireysel eğitim programı hazırlanıp uygulanmıştır. Uygulanan programın sonunda öğrencinin bilgisayar donanımlarına ait teorik, pratik, bilgi ve becerilerinde 85% oranında ilerleme ve gelişim olduğu gözlenmiştir.
bilişim teknolojileri bilgisayar donanımları teorik ve pratik beceri eksikliği eylem araştırması bireysel eğitim programı
Dr. Öğretim Üyesi Mehmet KAHRAMAN ve Dr. Öğretim Üyesi Fatih ÖZDİNÇ'e teşekkür ederim.
This study was carried out in order to identify the theoretical and practical, knowledge and skill deficiencies of a student studying in the 12th grade in the field of information technology of vocational high school and to find solutions to these deficiencies. For this purpose, a student who has the necessary conditions was determined in Ahi Evran Vocational and Technical Anatolian High School in Demirci district of Manisa. The study was conducted with action research, one of the qualitative research methods. Within the scope of the research, the student, the family of the student, teachers and the expert team were interviewed to establish an education network. The student's course notebooks were examined and a pre-test scale and checklist were applied to him. The student's deficiencies regarding the relevant course were determined and a 12-week individual education program was prepared and implemented accordingly. At the end of the program, it was observed that there was an 85% improvement and development in the theoretical, practical, knowledge and skills of the student's computer hardware.
Information technologies computer equipment lack of theoretical and practical skills individual training program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |