Bu araştırmanın temel amacı, yeni öğretmenler odası tasarımı modeline yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Siirt İli merkezde görev yapan 60 sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Gönüllülük esası doğrultusunda belirlenen gruba, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veriler, içerik ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin “öğretmenler odasını” iletişim kurulan bir yer, belirli zaman aralıklarında dinlenilen mekân, belirli görüşlerin ve açıklamaların yapıldığı alan olarak tanımladıkları görülmüştür. Yeni öğretmenler odası tasarımı modeline ilişkin ise hem olumlu hem de olumsuz görüş belirtmişlerdir. Öğretmenler, modelin fiziki koşulları iyileştirdiği, eski öğretmenler odası mimarisinden uzak bir anlayışa sahip olduğunu ifade etmişlerdir. Olumsuz görüş olarak da araştırmada, bütün okullarda uygulanmasının zor olmasına ve ekonomik olarak desteklenmemesine vurgu yapılmıştır. Ayrıca araştırmada, modelin öğretmenlerin meslek bilgisi ve becerisine katkısının açıklanması gerektiğine yönelik öneriler içerdiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.