Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Medyaya Özgü Epistemolojik İnançları İle Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 29 - 38, 06.07.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının sosyal medyaya özgü epistemolojik inançları ile eleştirel düşünme becerilerini belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma ilişkisel tarama yönteminde tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, uygun örnekleme yöntemi ile seçilen iki devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 345 (243 kadın, 102 erkek; ortalama yaş 20.61) sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarını ölçmek amacıyla Celik (2019) tarafından geliştirilen Sosyal Medyaya Özgü Epistemolojik İnançlar Ölçeği; eleştirel düşünme becerilerini ölçmek amacıyla Aybek vd. (2015) tarafından geliştirilen Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının sosyal medyaya özgü epistemolojik inanç puanları ile eleştirel düşünme beceri puanlarının ortalamanın üstünde olduğu saptanmıştır. Bunun yanında, öğretmen adaylarının sosyal medyaya özgü epistemolojik inanç puanları ile eleştirel düşünme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sınıf öğretmeni adayları sosyal medyada eriştikleri bilgileri kaynağı ve yapısı açısından sorgulamakta ve değerlendirmektedirler. Ayrıca öğretmen adayları sosyal medyada karşılaştıkları bir bilginin epistemolojik olarak değerlendirilmesinde eleştirel düşünme becerilerini kullanmaktadırlar

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülbin Dumlu Bu kişi benim

Miray Yalçıntaş Bu kişi benim

Burcu Şenler

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dumlu, G., Yalçıntaş, M., & Şenler, B. (2022). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyal Medyaya Özgü Epistemolojik İnançları İle Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 2(1), 29-38.