Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya ve Sağlık

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 18, 731 - 758, 20.12.2017

Öz

İnternet teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte hayatımıza giren sosyal medya
sıradan bir iletişim aracı olmanın ötesine geçerek hayatımızın her alanında dijitale
doğru bir dönüşüm yaşanmasına sebep olmuştur. Öyle ki bu dönüşüm aile ilişkilerimizden,
ticari ilişkilerimize, siyasal kampanyalardan pazarlama kampanyalarına,
tüketim alışkanlıklarımızdan hizmet sunumuna kadar birçok alandan köklü
değişimleri de beraberinde getirmiştir. Zira bu değişimlerin en köklüsü insanlar
için en önemli konulardan birisi olan sağlık alanında yaşanmıştır. Bu açıdan sosyal
medya çok kısa süre de çok geniş kitlelere ulaşma imkanı sağlaması, Dünyanın
her yerinde ki bilgi ve gelişmeye en hızlı şekilde erişim imkanı sunması sebebiyle
sağlığın korunması, geliştirilmesi ve güçlendirilmesi konusunda en önemli araç-
lardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda sosyal medya bilinçli ve
doğru kullanıldığında toplum sağlığının korunması ve güçlendirilmesi konusunda
en etkili araçlardan biri konumundadır. 

Kaynakça

  • ALABAY, Mehmet, N, (2011), “Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları”, XVI. “Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. İzmir, http:// inet-tr.org.tr/inetconf16/bildiri/11.pdf. (29 Kasım 2017). CDC, Centers for Disease Dontrol and Prevention, (2011), The Health Communicator’s Social Media Toolkit, https://www.cdc.gov/healthcommunication/toolstemplates/socialmediatoolkit_bm.pdf. (30 Kasım 2017). ÇINARLI, İnci, (2004), “Sağlığın Geliştirilmesine Sağlık İletişimi Yöntemleri Olarak Sosyal Pazarlama, Medyada Savunuculuk ve Halkla İlişkilerin Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÇINARLI, İnci, (2012), “Sosyal Medya, Web 2.0 ve Sağlık”, Workshop Dergisi, Temmuz-Ağustos 2012, http://alternatifiletisim.blogspot.com,. (29 Kasım 2017). DOĞANAY, Sertaç, (2013), “Sağlık Alanında Sosyal Medyanın Kullanımı”, 2. Uluslararası Sağlık Bilişim Zirvesi, İstanbul. ERKOVAN, Serkan, (2011), “Sosyal Medya’da Olmak ya da Olmamak, Türkiye İlaç Sektörünün Perspektifi”, Perspektif Toplantıları, İstanbul, https://www.slideshare.net/serkovan/salkta-sosyal-medya-deneyimleri-trke. (29 Kasım 2017). FIRAT, Mehmet ve Nilgün, ÖZDAMAR KESKİN, (2015), “İnternet Teknolojileri”, Temel Bilgi Teknolojileri-I içinde (Ed. T. V. Yüzer-M. R. Okur),. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, s.90-112. HÜLÜR, Banu, A, (2016), “Sağlık İletişimi, Medya ve Etik: Bir Sağlık Haberinin Analizi”, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:14, Sayı:1, s.155-178. İSPİR, Burçin, (2013), “Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi”, Dijital İletişim ve Yeni Medya içinde, (Ed. M. C. Öztürk), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, s.2-25. KAHRAMAN, Murat, (2013), Sosyal Medya 101 2.0 Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş, 2. Baskı, İstanbul, Mediacat Kitapları. KARAGÖZ, Kezban, (2016), “Sağlık İletişimde Sosyal Medyanın Rolü: Türkiye’de Sağlık Kurumlarının Sosyal medya kullanımının İncelenmesi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. KAYABALI, Kıvılcım, (2011), “İnternet Ve Sosyal Medya Evreninde Sağlık”, İyi Klinik Uygulamalar Dergisi, Sayı:25, s.14–20. PELTEKOĞLU, Filiz, Balta, (2012), Halkla İlişkiler Nedir? 7. Baskı, İstanbul, Beta Yayınları PWC, Health Research Institute, (2012), Social media “likes” healthcare From Marketing to Social Business. http://download.pwc.com/ie/pubs/2012_social_media_likes_healthcare.pdf. (30 Kasım 2017). SAYIMER, İdil, (2014), Yeni Medya Ortamlarında Ağlar Oluşturan Toplumsal Hareket Deneyimleri, Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, s.97-112. SOCİAL TOUCH, (2013), Türkiye’de İnternetin Sağlık Bilgi ve Hizmetlerine Ulaşma Amaçlı Kullanım Alışkanlıkları, http://www.socialtouch.com.tr/-turkiyede-internetin-saglik-amacli-kullanimi/ (30 Kasım 2017). ŞENER, Emine ve Menevşe, SAMUR, (2013), “Sağlığı Geliştirici Bir Unsur Olarak Sosyal Medya: Facebookta Sağlık”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, s.508-523. TUNCER, A. Selim, (2013), “Sosyal Medyanın Gelişimi”, Sosyal Medya içinde, (Ed. F. Z. Özata), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, s.2-24. WE ARE SOCİAL AND HOOTSUITE, (2017), Digital in 2017 Global Overview 2017. https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview. (29 Kasım 2017).
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 18, 731 - 758, 20.12.2017

Öz

Kaynakça

  • ALABAY, Mehmet, N, (2011), “Sosyal Medyada Tüketiciler ve Pazar Bölümleme Uygulamaları”, XVI. “Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri. İzmir, http:// inet-tr.org.tr/inetconf16/bildiri/11.pdf. (29 Kasım 2017). CDC, Centers for Disease Dontrol and Prevention, (2011), The Health Communicator’s Social Media Toolkit, https://www.cdc.gov/healthcommunication/toolstemplates/socialmediatoolkit_bm.pdf. (30 Kasım 2017). ÇINARLI, İnci, (2004), “Sağlığın Geliştirilmesine Sağlık İletişimi Yöntemleri Olarak Sosyal Pazarlama, Medyada Savunuculuk ve Halkla İlişkilerin Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. ÇINARLI, İnci, (2012), “Sosyal Medya, Web 2.0 ve Sağlık”, Workshop Dergisi, Temmuz-Ağustos 2012, http://alternatifiletisim.blogspot.com,. (29 Kasım 2017). DOĞANAY, Sertaç, (2013), “Sağlık Alanında Sosyal Medyanın Kullanımı”, 2. Uluslararası Sağlık Bilişim Zirvesi, İstanbul. ERKOVAN, Serkan, (2011), “Sosyal Medya’da Olmak ya da Olmamak, Türkiye İlaç Sektörünün Perspektifi”, Perspektif Toplantıları, İstanbul, https://www.slideshare.net/serkovan/salkta-sosyal-medya-deneyimleri-trke. (29 Kasım 2017). FIRAT, Mehmet ve Nilgün, ÖZDAMAR KESKİN, (2015), “İnternet Teknolojileri”, Temel Bilgi Teknolojileri-I içinde (Ed. T. V. Yüzer-M. R. Okur),. Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, s.90-112. HÜLÜR, Banu, A, (2016), “Sağlık İletişimi, Medya ve Etik: Bir Sağlık Haberinin Analizi”, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:14, Sayı:1, s.155-178. İSPİR, Burçin, (2013), “Yeni İletişim Teknolojilerinin Gelişimi”, Dijital İletişim ve Yeni Medya içinde, (Ed. M. C. Öztürk), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, s.2-25. KAHRAMAN, Murat, (2013), Sosyal Medya 101 2.0 Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş, 2. Baskı, İstanbul, Mediacat Kitapları. KARAGÖZ, Kezban, (2016), “Sağlık İletişimde Sosyal Medyanın Rolü: Türkiye’de Sağlık Kurumlarının Sosyal medya kullanımının İncelenmesi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. KAYABALI, Kıvılcım, (2011), “İnternet Ve Sosyal Medya Evreninde Sağlık”, İyi Klinik Uygulamalar Dergisi, Sayı:25, s.14–20. PELTEKOĞLU, Filiz, Balta, (2012), Halkla İlişkiler Nedir? 7. Baskı, İstanbul, Beta Yayınları PWC, Health Research Institute, (2012), Social media “likes” healthcare From Marketing to Social Business. http://download.pwc.com/ie/pubs/2012_social_media_likes_healthcare.pdf. (30 Kasım 2017). SAYIMER, İdil, (2014), Yeni Medya Ortamlarında Ağlar Oluşturan Toplumsal Hareket Deneyimleri, Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırma Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, s.97-112. SOCİAL TOUCH, (2013), Türkiye’de İnternetin Sağlık Bilgi ve Hizmetlerine Ulaşma Amaçlı Kullanım Alışkanlıkları, http://www.socialtouch.com.tr/-turkiyede-internetin-saglik-amacli-kullanimi/ (30 Kasım 2017). ŞENER, Emine ve Menevşe, SAMUR, (2013), “Sağlığı Geliştirici Bir Unsur Olarak Sosyal Medya: Facebookta Sağlık”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, s.508-523. TUNCER, A. Selim, (2013), “Sosyal Medyanın Gelişimi”, Sosyal Medya içinde, (Ed. F. Z. Özata), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, s.2-24. WE ARE SOCİAL AND HOOTSUITE, (2017), Digital in 2017 Global Overview 2017. https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview. (29 Kasım 2017).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 18
Yazarlar

A. Bahadır Darı

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Darı, A. B. (2017). Sosyal Medya ve Sağlık. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 6(18), 731-758.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.