Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimi ile ilgili çalışmalarda genellikle öğrencilerin öğrenme güçlükleri üzerinde durulmakta, Türkçenin
yabancılara öğretiminde temel seviyeden itibaren öğrenciler tarafından bir sorun
kaynağı olarak görülen ad durum eklerinin öğretimiyle ilgili birçok araştırmanın
yapıldığı görülmektedir. Alanda kullanılan ders kitaplarına bakıldığında ad durum eklerinin öğretimiyle ilgili bir standardın olmadığı, bazı kitaplarda ad durum
eklerinin bazı yan işlevlerine yer verilirken bir diğerinde bu işlevlere yer verilmediği görülmektedir. Bu çalışmada ad durum eklerinin yan işlevlerinin belirlenmesi,
bu işlevlerin basitten karmaşığa ve bilinenden bilinmeyene ilkeleri dikkate alınarak hedef kitleye öğretilmesine ilişkin bir öneri hazırlanması amaçlanmıştır.
Anahtar sözcükler: Yabancılara Türkçe öğretimi, dil bilgisi öğretimi, ad durum ekleri, hâl ekleri.
Abstract:
In teaching Turkish as a foreign language, the studies on teaching grammar
have stressed mainly the learning difficulties that the students have had and it is
seen that one of these difficulties that has been considered a serious problem by the
students since the basic level of learning Turkish is to study the case suffixes and
many research studies have been carried out on this topic. When the textbooks in
this field were examined, it was indicated that there wasn’t a standard related to
teaching the case suffixes and that some textbooks included some auxiliary functions of the case suffixes while others didn’t include any of them. The aim of this
study is to determine the auxiliary functions of the case suffixes and prepare a proposal related to teach these functions to the target group considering the principles
such as from simple to complex and from the known to the unknown.
Keywords: Teaching Turkish to Foreigners, grammar teaching, case suffixes.
Yabancılara Türkçe öğretimi dil bilgisi öğretimi ad durum ekleri hâl ekleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 19 [tr] |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 19 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.