Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 20, 315 - 327, 15.08.2018

Öz

Kaynakça

  • GHİASY, Richard ve ZHOU, Jıayı, (2017), The Silk Road Considering security implications and EU–China cooperation prospects, Stockholm International Peace Research Institute. MAKOCKİ, Michal, (2016), “The EU Level: ‘Belt and Road’ Initiative Slowly Coming to Terms with the EU Rules-based Approach”, Europa and China New Silk Road, (ed. Frans-Pau van der Putten, John Seaman, Mikko Huotari, Alice Ekman ve Miguel Otero-Iglesias.), European Think-tank Network on China (ETNC), s. 67-71. MORİ, Sebastiano, (2016), “The New Great Game: An Opportunity for the EU’s Common Foreign and Security Policy”, European Institute for Asian Studies, 1-29. MURPY, Pádraig, (2016), The Silk Road, XXI Century: “One Belt One Road”, The Institute of International and European Affairs, 6. OKUR, M. Akif, (2017), “Bir Kuşak, Bir Yol” Projesinin Jeopolitiği, Türk Kuşağı ve Uygurlar”, Akademik Hassasiyetler, IV, 8: 45-55. RÖHR, Wolfgang, (2018), “Berlin Looking Eastward: German Views of and Expectation from the New siilk Road”, Rethinking the Silk Road China’s Belt and Road Initiative and Emerging Eurasian Relations, (ed. Maximillian Mayer), Palgrave Macmillan, 227-246. SARVARi, Balázs ve SZEİDOVİTZ, Anna, (2016), “The Political Economics of the New Silk Road”, Baltic Journal of European Studies, VI, 1: 3-27. ŞAHİN, Çiğdem, (2016), “Çin ve Avrupa Birliği’nin Yeni İpek Yolu Girişimleri ve Orta Asya’ya Yansımaları”, III. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu Bildiri Kitabı, 25-27 Mayıs 2016, Bakü, 53-58. YİWEİ, Wang, (2015), ”China’s “New Silk Road”: A Case Study in EU-China Relations”, Xi’s Policy Gambles: The Bumpy Road Ahead, (ed. Alessia Amighini ve Axel Berkofsky), ISPI-Istituto per gli studi di politica internazionale, 93-109. ZİMMERMAN, Thomas, (2015), The New Silk Roads: China, the U.S., and the Future of Central Asia, New York Universty Center on International Cooperation “Çin-AB ilişkilerinde yeni dönem”, Euronews, (25 Ekim 2017), http://tr.euronews.com/2017/10/25/abden-ilk-elektronik-imzali-yasama (Erişim Tarihi 17 Ocak 2018). HEİDE, Dana, HOPPE, Till, SCHEUER, Stephan ve STRATMANN, Klaus, “EU Ambassadors Band Together Against Silk Road.”, Handelsblatt Global, (17 Nisan 2018), https://global.handelsblatt.com/politics/eu-ambassadors-beijing-china-silk-road-912258 (Erişim Tarihi 18 Nisan 2018). JOHNSON, Keith, (2 Şubat 2018), “Why Is China Buying Up Europe’s Ports?”, Foreign Policy, https://foreignpolicy.com/2018/02/02/why-is-china-buying-upeuropes-ports/# (Erişim Tarihi 2 Şubat 2018.

Kuşak ve Yol Projesi ve Avrupa’nın Türkistan Politikası

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 20, 315 - 327, 15.08.2018

Öz

Çin’in 2013 senesinde ilan ettiği ve ‘asrın projesi’ olarak nitelediği ‘Kuşak ve Yol
Projesi’, gerek ekonomik büyüklüğü gerekse de dünyanın her kıtasına yayılarak
paydaş bulması nedeniyle uluslararası sistemin mevcut yapısını etkileyecek
potansiyale haiz görünmektedir. Çin projesi Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarını biraraya getirerek kara güzergahı ile Avrasya kıtalarını ekonomik çember içerisine
almaktadır. Bu haliyle Kuşak ve Yol, Avrupa’nın da dahil olduğu, yeni yüzyılın
en çok paydaşı içeren projesi olarak görülmektedir. Avrupa’yı ekonomik ve siyasi
başlıklar altında etkileyeceğine kesin gözüyle bakılan projenin ekonomik, jeopolitik ve jeostratejik mantığının gereğince değerlendirilmesi, uluslararası sistemin
gelecekteki görünüşünün de doğru tasavvur edilebilmesi bakımından önemlidir.
Bu makalede Kuşak ve Yol Projesi’nin batı ucunu teşkil eden Avrupa’nın Kuşak ve
Yol Projesi ortaklığı ile Çin’e ekonomik olarak yakınlaşması incelenmektedir. Proje
ile AB ve Türkistan ülkeleri arasında kurulacak olan ekonomik ortaklık ile Türkistan’a bağlanmayı hedefleyen AB, bu sebeple Çin projesine sıcak bakmaktadır. Dahası Kuşak ve Yol, AB adına, yatırımların Avrasya kıtasına akmasını sağlayacağı için büyük önem arz etmektedir. Çin ise Kuşak ve Yol’un batı ucundaki muhattabı
AB ile projesinin geleceği için muhtelif ortaklık yolları geliştirmektedir. Kara İpek
Yolu’nun dışında 21. Yüzyıl Deniz İpek Yolu ile de Avrupa’nın limanlarına ulaşmaya çalışan Çin, AB ile hem kara hem de deniz yollarında ekonomik entegrasyon
için gayret göstermektedir. Tarihi İpek Yolu’nda olduğu gibi Kuşak ve Yol Projesi’nde de ana kavşağı temsil eden Türkistan ülkeleri ise hem projenin hem de AB-Çin
ilişkilerinin geleceğine tesir edecektir.
Anahtar sözcükler: Kuşak ve Yol Projesi, Çin, AB, Türkistan, Jeostrateji

Abstract:
The Belt and Road Project ha, which China declared in 2013 and which it describes as ıs the project of the century, has the potential to affect the current structure
of the international system because of its economic size and its spread to all continents of the world. The Chinese project brings the Asian, European and African
continents together and takes the Eurasian continent into the economic circle with
its land route. As a result, the Belt and Road are considered to be the project that
includes the most stakeholders of the new century, including Europe. The proper
evaluation of the economic, geopolitical and geostrategic function of the project,
which is clearly seen as affecting Europe under economic and political titles, is important in that the future appearance of the international system can be properly
conceived. This paper examines the economic proximity of China to the Belt and
Road Project of Europe, which is the western end of the Belt and Road Project. The
EU, which aims to connect with Turkestan with the economic partnership to be
established between the project and the EU and Turkestan countries, is therefore
open to the Chinese project. Moreover, the Belt and Road are of great importance
in the name of the EU, to ensure that their investments flow into the Eurasian continent. China is developing various ways of partnership for the future of the project
with the EU, the accountant on the west side of the Belt and the Road. China, which
is trying to reach the ports of Europe with the 21st Century Sea Silk Road outside
the Highway Silk Road, strives for economic integration in both land and sea routes
with the EU. As in the historical Silk Road, the Turkestan countries representing
the main crossroads in the Belt and Road Project will influence the future of both
the project and EU-China relations.

Keywords: Belt and Road Project, China, EU, Turkestan, Geostrategy

Kaynakça

  • GHİASY, Richard ve ZHOU, Jıayı, (2017), The Silk Road Considering security implications and EU–China cooperation prospects, Stockholm International Peace Research Institute. MAKOCKİ, Michal, (2016), “The EU Level: ‘Belt and Road’ Initiative Slowly Coming to Terms with the EU Rules-based Approach”, Europa and China New Silk Road, (ed. Frans-Pau van der Putten, John Seaman, Mikko Huotari, Alice Ekman ve Miguel Otero-Iglesias.), European Think-tank Network on China (ETNC), s. 67-71. MORİ, Sebastiano, (2016), “The New Great Game: An Opportunity for the EU’s Common Foreign and Security Policy”, European Institute for Asian Studies, 1-29. MURPY, Pádraig, (2016), The Silk Road, XXI Century: “One Belt One Road”, The Institute of International and European Affairs, 6. OKUR, M. Akif, (2017), “Bir Kuşak, Bir Yol” Projesinin Jeopolitiği, Türk Kuşağı ve Uygurlar”, Akademik Hassasiyetler, IV, 8: 45-55. RÖHR, Wolfgang, (2018), “Berlin Looking Eastward: German Views of and Expectation from the New siilk Road”, Rethinking the Silk Road China’s Belt and Road Initiative and Emerging Eurasian Relations, (ed. Maximillian Mayer), Palgrave Macmillan, 227-246. SARVARi, Balázs ve SZEİDOVİTZ, Anna, (2016), “The Political Economics of the New Silk Road”, Baltic Journal of European Studies, VI, 1: 3-27. ŞAHİN, Çiğdem, (2016), “Çin ve Avrupa Birliği’nin Yeni İpek Yolu Girişimleri ve Orta Asya’ya Yansımaları”, III. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Sempozyumu Bildiri Kitabı, 25-27 Mayıs 2016, Bakü, 53-58. YİWEİ, Wang, (2015), ”China’s “New Silk Road”: A Case Study in EU-China Relations”, Xi’s Policy Gambles: The Bumpy Road Ahead, (ed. Alessia Amighini ve Axel Berkofsky), ISPI-Istituto per gli studi di politica internazionale, 93-109. ZİMMERMAN, Thomas, (2015), The New Silk Roads: China, the U.S., and the Future of Central Asia, New York Universty Center on International Cooperation “Çin-AB ilişkilerinde yeni dönem”, Euronews, (25 Ekim 2017), http://tr.euronews.com/2017/10/25/abden-ilk-elektronik-imzali-yasama (Erişim Tarihi 17 Ocak 2018). HEİDE, Dana, HOPPE, Till, SCHEUER, Stephan ve STRATMANN, Klaus, “EU Ambassadors Band Together Against Silk Road.”, Handelsblatt Global, (17 Nisan 2018), https://global.handelsblatt.com/politics/eu-ambassadors-beijing-china-silk-road-912258 (Erişim Tarihi 18 Nisan 2018). JOHNSON, Keith, (2 Şubat 2018), “Why Is China Buying Up Europe’s Ports?”, Foreign Policy, https://foreignpolicy.com/2018/02/02/why-is-china-buying-upeuropes-ports/# (Erişim Tarihi 2 Şubat 2018.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 20
Yazarlar

Mehmet Akif Okur Bu kişi benim 0000-0001-5095-6113

Figen Aydın 0000-0003-1777-278X

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 10 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Okur, M. A., & Aydın, F. (2018). Kuşak ve Yol Projesi ve Avrupa’nın Türkistan Politikası. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 7(20), 315-327.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.