Bu araştırmanın amacı; öğretmen-veli işbirliği ile ilkokul öğrencilerinin sınıf içindeki istenmeyen davranışları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. İlişkisel tarama yöntemi kullanılan araştırmanın hedef evrenini 2012–2013 eğitim–öğretim yılında İstanbul ili, Zeytinburnu ilçesindeki ilkokullar oluşturmaktadır. Random seçilen 5 ilkokuldan, toplam 400 veliye anket ve ölçekler uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, kişisel bilgi formu, Ergen (2008) tarafından geliştirilen “Veli-Okul İletişimi Tutum Ölçeği” ile “Sınıf İçindeki İstenmeyen Öğrenci Davranışlarını Önlemede Veli-Öğretmen İletişimi Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS-17 programı ile çözümlenmiştir. Araştırmadaki verilere göre veli-okul iletişimi tutumu ile istenmeyen öğrenci davranışlarını önlemede veli-öğretmen iletişimi tutumları arasında pozitif bir ilişki vardır. Veli-okul iletişimi tutumları velilerin; öğrenim durumlarına, evlerinde çalışan kişi sayısına, yaşlarına, mesleklerine, çocuklarının cinsiyetine, çocuklarının okuduğu sınıfa ve öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre farklılık göstermez iken velilerin cinsiyetlerine ve sahip olduğu çocuk sayısına göre farklılık göstermektedir. Sınıf içindeki istenmeyen öğrenci davranışlarını önlemede veli-öğretmen iletişimi tutumları velilerin cinsiyetlerine ve mesleklerine göre farklılık göstermezken, velilerin yaşlarına, öğrenim durumlarına, evlerinde çalışan kişi sayısına, sahip oldukları çocuk sayısına ve çocuklarının okuduğu sınıfa göre farklılık göstermektedir
İstenmeyen Davranış Öğretmen-Veli İşbirliği Okul-Veli İşbirliği
The purpose of this study is to determine the relationship between teacher-parent cooperation and primary school students’ undesirable behaviors in the classroom.The target population of the study in which relational scanning method is used includes the primary schools in Zeytinburnu county of İstanbul province in 2012–2013 academic year. 400 parents who were selected randomly from 5 schools were surveyed. The data of study were obtained by using a personal information form, “Parent-School Communication Attitude Scale” and “Parent-Teacher Communication Attitude Scale to Prevent Students’ Undesirable Behaviors in the Classroom” were developed by Ergen (2008). The data obtained were analyzed through the SPSS17 programme. The following results have been found at the end of the study: Teacher-parent communication and primary school students’ undesirable behaviors in the classroom have positive relationship. Parents’ parent-school communication attitude do not differ according to the educational status, the number of people working at their home, ages, jobs, gender of children, children’s class and their chilren’s teachers gender but attitude differ according to parents’ gender and their number of children. Parent-teacher communication attitude to prevent students’ undesirable behaviors in the classroom do not differ according to parents’ gender and jobs but attitude differ according to parents’ ages, educational status, the number of people working at their home, the number of their children and children’s class
Undesirable Behavior Teacher-Parent Cooperation School-Parent Cooperation
Diğer ID | JA56ZK67PE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 11 |