Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 21, 79 - 96, 31.07.2020

Öz

Kaynakça

  • Arayıcı, A. (2008) “Avrupa’nın Vatansızları: Çingeneler”, İstanbul: Kalkedon Yayınları
  • .ASPB (2016) “Roman Vatandaşlara Yönelik Strateji Belgesi, 2016-2021”, Ankara.Bulut, N.. (2009). Sanayiden Devriminden Küreselleşmeye Sosyal Haklar, Oniki LevhaYayıncılık, İstanbul.Demirkürek ,l.( 2012).Azınlıklar ve Marjinal Gruplar, 1. B, Araştırma Yay. Ankara.
  • Danova-R, S. (2008) “Önsöz”, (Haz.) Ebru Uzpeder, Savelina Danova/Roussinova, SevgiÖzçelik, Sinan Gökçen, (Çev.) Ezgi Taboğlu ve Sezin Öney, Biz Buradayız:Türkiye’de Romanlar, Ayrımcı Uygulamalar ve Hak Mücadelesi, İstanbul: MartMatbaacılık: 1-3
  • .Ersöz, H. Y. (2011). Sosyal Politikada Yerelleşme. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.

Türkiye’de Yaşayan Romanların Eğitim Hakkının Avrupa Birliği ve Sosyal Politika Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 11 Sayı: 21, 79 - 96, 31.07.2020

Öz

RROMANLARIN EĞİTİM HAKKININ AVRUPA BİRLİĞİ VE SOSYALPOLİTİKA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİÖZETBu çalışmada Romanların eğitim hakkı, sosyal politika, Avrupa Birliği ve TürkHukukundaki düzenlemeler çerçevesinde incelenmiştir. Kamu yararı gözetilerek devlet eliyleyürütülmesi gereken sağlık, eğitim bayındırlık gibi faaliyetler, sosyal politika olarakisimlendirilir. Demokratik, siyasi yönden gelişmiş ülkeler, bu hizmeti, verirken, sivil toplumörgütleri, üniversiteler, sosyal örgütlerden destek alırlar. Ancak toplumun içerisindevatandaşların dışında, o toplumda yaşayan göçmen, azınlık gibi insanların temelihtiyaçlarının, eğitim, sağlık, hizmetlerinin verilmesi sosyal hukuk devletininsorumluluğundadır. Yerel yönetimler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, sosyal faaliyetlerisosyal politikaları destekleyici niteliktedir. STK gibi, politikayı üreten kurumlar tarafındanyapılabileceği gibi devlet tarafından da yapılabilmektedir ancak sınırları yine yasal mevzuatve hukuk kurallarının çizdiği sınırlardır. Betimsel araştırma yöntemi ile yapılan buaraştırmada Romanların eğitim ve eğitim hakkı kavramlarının ne anlama geldiği ifadeedilmiş, sosyal politikalar ve daha sonra uluslararası düzenlemelerde ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Arayıcı, A. (2008) “Avrupa’nın Vatansızları: Çingeneler”, İstanbul: Kalkedon Yayınları
  • .ASPB (2016) “Roman Vatandaşlara Yönelik Strateji Belgesi, 2016-2021”, Ankara.Bulut, N.. (2009). Sanayiden Devriminden Küreselleşmeye Sosyal Haklar, Oniki LevhaYayıncılık, İstanbul.Demirkürek ,l.( 2012).Azınlıklar ve Marjinal Gruplar, 1. B, Araştırma Yay. Ankara.
  • Danova-R, S. (2008) “Önsöz”, (Haz.) Ebru Uzpeder, Savelina Danova/Roussinova, SevgiÖzçelik, Sinan Gökçen, (Çev.) Ezgi Taboğlu ve Sezin Öney, Biz Buradayız:Türkiye’de Romanlar, Ayrımcı Uygulamalar ve Hak Mücadelesi, İstanbul: MartMatbaacılık: 1-3
  • .Ersöz, H. Y. (2011). Sosyal Politikada Yerelleşme. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selminaz Adıgüzel

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Adıgüzel, S. (2020). Türkiye’de Yaşayan Romanların Eğitim Hakkının Avrupa Birliği ve Sosyal Politika Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 11(21), 79-96.