Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin psikolojik sermaye düzeyini belirlemektir. Bu araştırma, öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin psikolojik sermaye düzeyini belirlemeye yönelik kesitsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, Ankara ilindeki okullarda (anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise) görevli toplam 360 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada, okul yöneticilerin psikolojik sermaye düzeyini ölçmek üzere Luthans, Avolio, Avey ve Norman (2007) tarafından geliştirilen Çetin ve Basım (2012) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Psikolojik Sermaye Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı, 25-29 Kasım 2019 tarihleri arasında, Ankara ilinde araştırmacı tarafından uygulanarak veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin psikolojik sermayesinin katılıyorum düzeyinde olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin psikolojik sermaye düzeyi, öğretmenlerin medeni durum, eğitim durumu, yaş ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermişken; cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Okul yöneticilerine, okullarda psikolojik sermayenin ve özellikle iyimserliğin önemi ve geliştirilmesi konusunda kişisel gelişim eğitimleri verilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 23 |