Yirmi birinci yüzyılda toplumsal, çevresel ve ekonomik bağlamda yaşanan sorunlar nedeniyle, sürdürülebilirlik kavramı birçok ülkenin gündeminde yer almış ve küresel anlamda ortak bir politika haline gelmiştir. Son yıllarda, belirtilen alanlarda yaşanan sorunların çözümü için ise sürdürülebilir kalkınma için eğitim kavramına odaklanılmaktır. Bu nedenle, sürdürülebilir kalkınmayı sağlamada özellikle eğitim fakülteleri kritik bir rol üstlenmektedir. Türkiye’de de bu amaç doğrultusunda yenilenen öğretmen eğitimi lisans programlarında sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma için eğitim kavramına yer verildiği görülmektedir. Bu kavramsal araştırmanın temel amacı yenilenen öğretmen yetiştirme lisans programlarını sürdürülebilir kalkınma için eğitim kavramı bağlamında incelemektir. Çalışmada, öğretmenlik mesleğinin üç boyutu olan meslek bilgisi, alan bilgisi ve genel kültür dersleri içeriğinde sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili kavramlar incelenmiştir. Çalışma sonucunda, lisans programlarında bu kavramların sadece seçmeli dersler içerisinde yer aldığı ve bu derslerin çoğunlukla alan bilgisi kategorisinde yoğunlaştığı görülmüştür. Ayrıca, bu derslerin birçoğunda sürdürülebilirlik kavramının toplum, çevre ve ekonomi olmak üzere tüm boyutlarına vurgu yapıldığı görülmüştür. Çalışmanın sonunda, sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili olarak, uygulayıcı ve araştırmacılara birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Eğitim fakültesi lisans programları sürdürülebilirlik sürdürülebilir kalkınma için eğitim öğretmen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |