Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 200 - 226, 25.06.2024
https://doi.org/10.48166/ejaes.1465794

Öz

Kaynakça

  • *Abanoz, T. & Deniz, Ü. (2021). Okul öncesi dönemde stem yaklaşımı ve bu yaklaşıma uygun fen etkinlikleri: Sahadan görüşler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 1-24.
  • Ağgül Yalçın, F. A. & Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. Elementary Education Online, 17(1), 367-383. DOİ: 10.17051/ilkonline.2018.413784
  • *Akcanca, N., Aktemur Gürler, S. & Alkan, H. (2017) . Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi, Caucasion Journal of Science, s:1-19. www.cjoscience.com
  • Akman, B., Gangal, M. & Kardeş, S. ( 2017 ). Okul öncesi eğitim sınıflarındaki bilim eğitimi öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1 (1), 40-56
  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okul öncesi dönemde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi. 6 (7), 6-7.
  • Aktın, K & Aşcı, A. (2021) Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon . 8 (1), 57-66.
  • Akyol, N. (2016). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşlerinin İncelenmesi . Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No:429917)
  • *Alabay, E. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1), ss: 1-25.
  • *Arı, S. (2022). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Fen Ve Doğa Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi.(Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 772886)
  • Aslan, O., Şenel Zor, T & Tamkavas Cicim, E (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik görüşlerinin ve hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi( The Journal of International Social Research). 8 (40), ss:519-530.
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 662843)
  • Babaroğlu, A. & Okur Metwalley, E. (2018). Erken çocukluk döneminde fen eğitimine ilişkin okulöncesi öğretmenlerinin görüşleri. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 ( 1), 125-148. DOİ: 10.30794/pausbed.425633
  • *Başkan Takaoğlu, Z. & Demir, V. (2018). Okul öncesi eğitimde uygulanan fen etkinliklerinin değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (Mediterranean Journal of Educational. 12 (25), 76-101. https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.5
  • Başturan, C. & Görgü, E. (2020). Öğretmenlerin mesleki sorun tanımları: Okul öncesi öğretmenleri bağlamında bir değerlendirme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34(1), 79-98. DOI: 10.33308/26674874.2020341163
  • Bursa, E. (2022). Sorgulama temelli stem etkinlikleri ile fen öğretiminin okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine olan etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 769688)
  • Can, E. & Kılıç, Ş. (2019). Okul öncesi eğitim: temel sorunlar ve çözüm önerileri. Millî Eğitim Dergisi, 48 (1), 483-519.
  • Coşkun, A. & Arık, S. (2022). Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 6 (2), 183-211, DOI: 10.35346/aod.1199589.
  • Çevik, S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile fen etkinlik yeterlilikleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 762817)
  • Dubosarsky, M.D. (2011). Science in the eyes of preschool children: findings from an innovative research tool. Retrieved from the University of Minnesota Digital Conservancy, https://hdl.handle.net/11299/116144
  • Ekizler, B.S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde eğitsel oyun yönteminin kullanımına yönelik görüş ve uygulamalarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 731661)
  • Erwin, J. E. , Brotherson, J. M. & Summers, A. J. (2011) Understanding qualitative metasynthesis : ıssues and opportunities in early childhood ıntervention research. Journal of Early Intervention, 33(3), 186-200.
  • Eshach, H. & Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood. Journal of Science Education and Technology, 14 (3), 315-336.
  • Gezgin, D. & Kılınç, D. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde tercih ettikleri kazanım ve yöntemlerin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ( Mersin University Journal of the Faculty of Education) ,11 (3),620-630, DOI: 10.17860/efd.46048
  • Güngör Seyhan, H. (2015). Okul öncesi fen eğitiminde analoji kullanımının önemi ve analoji örnekleri. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE ,4 (2), 15 – 28
  • Güneş, G. (2018). Okul öncesi fen ve doğa eğitimi araştırmalarına ilişkin bir tarama çalışması: Türkiye örneği. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2 (1), 33-67. DOI: 10.24130/eccd-jecs.196720182150
  • Gürler, P. (2021) . Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde deney yönteminin kullanımına ilişkin görüş ve uygulamaları. (Yüksek Lisans Tezi ). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 683096)
  • Hoisington, C., Chalufour, I., Winokur, J., & Clark-Chiarelli, N. (2014). Preschool: promoting children’s science ınquiry and learning through water ınvestigations. YC Young Children, 69 (4), 72-79.
  • Kahriman-Pamuk, D., Elmas, R. & Pamuk, S. (2020). Artırılmış gerçeklik ve fen etkinlikleri: okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 17 (1), 671-699 ( http://efdergi.yyu.edu.tr)
  • Karaman Eflatun, H. & Kuloğlu A. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile fen ve doğa etkinliklerine yönelik görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 2078-2095 . DOI: 10.17679/inuefd.1000517
  • Kıldan, O. & Pektaş, M., (2009). Erken çocukluk döneminde fen ve doğa ile ilgili konuların öğretilmesinde okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10 (1),s. 113-127
  • Kılıç, R. (2022). Okul öncesi dönem çocukları ile ebeveyn ve öğretmenlerinin fene yönelik tutumları arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 710991)
  • Kurhan, H. (2022). Okul öncesi dönemde fen eğitiminde dijital hikâyelerin kullanımı: teknolojik pedagojik alan bilgisi bağlamında bir inceleme. (Yüksek Lisans Tezi). ). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 763190)
  • *Mercan, Z. & Kandır, A. (2019). Preschool teachers opinions regarding steam approach in education.. Journal of Current Researches on Educational Studies, 8 (2), 15-28. DOİ: 10.26579/jocures-9.1.2
  • Miles, B. M. & Huberman, M. A. (2016). Qualitative data analysis (Translate Editors: S. Akbaba Altun ve A. Ersoy). Ankara: Pegem Akademi. (2. Baskıdan Çeviri)
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf (Erişim tarihi:24.04.2014).
  • Okur, E. & Okur Akçay, N. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin görüş ve yeterliklerinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi (International Journal Of Education Science And Technology ) , 7 (2), 98-115. DOI: 1047714/uebt.985628
  • Orcan Kaçan, M., Dedeoğlu Aktuğ, N., Karaçelik, S. & Kimzan, İ. (2021). Okul öncesi sınıflarda öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 436-451. DOI: 10.21666/muefd.761825
  • * Orhan, A. T. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin okullarındaki fen merkezine ve fen eğitimine yönelik bakış açıları. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 91-101. DOI: https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2019.05.01.005
  • * Önal, T. K. (2020). Sosyo-Ekonomik Açıdan Dezavantajlı Bölgelerde Öğretmenlik Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinlikleri Uygulamaları Sırasında Karşılaştıkları Sorunlar. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 630096)
  • Özkubat, S. (2013). Okul Öncesi Kurumlarında Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi ve Donanım. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 58-66 http://dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/.
  • * Tanık Önal, N. & Kızılay, E. (2021). okul öncesi öğretmenlerinin perspektifinden erken çocukluk döneminde fen kavramları nasıl sunulmalıdır?. Araştırma Ve Deneyim Dergisi (Adeder) Research And Experıence Journal 6 (2), 158-168
  • *Sadıkoğlu, M. & Durmuş, C.B. (2022). Okul öncesi eğitimde öğretmenlerin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi (Tokat ili örneği). Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi (Turkısh Scıentıfıch Researchies Journal) (7)1, 161-188.
  • *Sağlam, M. & Aral, N. (2015). Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (3),87-102. DOI: 10.17679/iuefd.16308213
  • Sandelowski, M. & Barroso, J. (2006). Handbook For Synthesizing Qualitative Research, New York: Springer Publishing
  • Seymen Çeken, G.B. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin uygulanabilirliğine dair görüşleri.( Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 729511)
  • Sibeoni J, Orri M, Valentin M, Podlipski M-A, Colin S, Pradere J, et al. (2017). Metasynthesis Of The Views About Treatment Of Anorexia Nervosa İn Adolescents: Perspectives Of Adolescents, Parents, And Professionals. PLoS ONE, 12(1): 1-21.
  • Simsar, A., Doğan, Y. & Yalçın, V. (2017). Okul öncesi sınıflarındaki fen merkezleri ve kullanım durumlarının incelenmesi- Kilis Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14) ,147-164
  • *Simsar, A. & Doğan, Y. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi süreçleri üzerine görüşlerinin incelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 19-32. DOI: 10.30900/kafkasegt.590361
  • Spektor Levy, O., Kesner Baruch, Y. & Mevarech, Z. (2013). Science and scientific curiosity in pre-school—the teacher's point of view. International Journal of Science Education, 35(13), 2226-2253. DOI:10.1080/09500693.2011.631608
  • Şahin, H. (2016). Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesı eğıtım programlarında yer alma düzeyi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (6) S:48-62
  • Şeker, P.T.,& Çavuş, S.Z. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik özyeterlik algıları. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi. , 5 (2), 19-28
  • Tekerci, H. (2022). Okul öncesi dönemde bilim eğitiminin diğer yöntemler ile bütünleştirilmesi. International Social Sciences Studies Journal, 8(103), 3364-3376 Doi: http://dx.doi.org/10.2922 8/sssj.64864
  • Tong, A., Flemming, K., McInnes, E., Oliver, S. & Craig, J. (2012). Enhancing transparency in reporting the synthesis of qualitative research: ENTREQ. BMC Medical Research Methodology, 12 (1), 1- 8. https://doi.org/10.1186/1471-2288-12-18
  • *Türk, C. (2018). Preschool teachers in the context of teaching astronomy. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 11(3), 544-561. DOI NUMBER: http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.380398
  • *Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin stem uygulamalarına yönelik görüşleri. The Journal of New Trends in The Educational Science (Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi.1 (1), 38-54.
  • *Uysal, H., Tepetaş Cengiz, Ş., Güçhan Özgül, S., Akar Gençer, A. & Akman, B.(2016). Okul öncesi öğretmenlerinin bilim defterlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. 10 ( 1), 85-106.
  • *Ültay, E. & Ültay, N.(2022). Pre-school teachers’ experiences in astronomy education. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 23(2), 892-909. DOI: 10.17679/inuefd.1085678
  • Ültay, N., Ültay, E. & Çilingir, K.S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 22 (Özel Sayı), 773-792.
  • Yılmaz, M.M., Özen-Uyar, R. & Dikici-Sığırtmaç, A.(2020). Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan çalışmaların tematik içerik analizi: 2015-2019 yılları arası. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 553-589.

CHALLENGES EXPERIENCED BY PRESCHOOL TEACHERS IN SCIENCE EDUCATION PRACTICES IN TURKEY: A META-SYNTHESIS STUDY (2014-2022)

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 200 - 226, 25.06.2024
https://doi.org/10.48166/ejaes.1465794

Öz

Children’s first formal education begins with preschool education. The science activities included in the preschool curriculum are the children’s first planned learning experience to support their scientific process skills. During the preschool period, teachers have an important role in planning and implementing science activities. Therefore, the challenges that teachers encounter in science education practices during the preschool period are significant. The purpose of this research is to examine the challenges encountered by preschool teachers in science education practices in Turkey through a meta-synthesis method and to discuss the findings of qualitative studies that suggest solutions to these challenges. As a result of this meta-synthesis research, the challenges experienced by preschool teachers in science education were presented under five themes: ‘Challenges Related to Shortages of Materials’, ‘Challenges Related to Physical Conditions’, ‘Challenges in Establishing a Science Center’, ‘Challenges Encountered in Planning’, and ‘Challenges in Practice and Evaluation’. As a result of this study, the reasons for the challenges experienced by preschool teachers in science education within the five identified themes were explained, and solutions were provided for these reasons.

Kaynakça

  • *Abanoz, T. & Deniz, Ü. (2021). Okul öncesi dönemde stem yaklaşımı ve bu yaklaşıma uygun fen etkinlikleri: Sahadan görüşler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 1-24.
  • Ağgül Yalçın, F. A. & Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. Elementary Education Online, 17(1), 367-383. DOİ: 10.17051/ilkonline.2018.413784
  • *Akcanca, N., Aktemur Gürler, S. & Alkan, H. (2017) . Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi, Caucasion Journal of Science, s:1-19. www.cjoscience.com
  • Akman, B., Gangal, M. & Kardeş, S. ( 2017 ). Okul öncesi eğitim sınıflarındaki bilim eğitimi öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 1 (1), 40-56
  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okul öncesi dönemde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi. 6 (7), 6-7.
  • Aktın, K & Aşcı, A. (2021) Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon . 8 (1), 57-66.
  • Akyol, N. (2016). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Ve Yöneticilerin Görüşlerinin İncelenmesi . Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No:429917)
  • *Alabay, E. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1), ss: 1-25.
  • *Arı, S. (2022). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Fen Ve Doğa Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi.(Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 772886)
  • Aslan, O., Şenel Zor, T & Tamkavas Cicim, E (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine yönelik görüşlerinin ve hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi( The Journal of International Social Research). 8 (40), ss:519-530.
  • Aydın, R. (2021). Okul öncesi fen eğitiminde drama ve kukla uygulamalarının öğrenmenin kalıcılığına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 662843)
  • Babaroğlu, A. & Okur Metwalley, E. (2018). Erken çocukluk döneminde fen eğitimine ilişkin okulöncesi öğretmenlerinin görüşleri. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 ( 1), 125-148. DOİ: 10.30794/pausbed.425633
  • *Başkan Takaoğlu, Z. & Demir, V. (2018). Okul öncesi eğitimde uygulanan fen etkinliklerinin değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (Mediterranean Journal of Educational. 12 (25), 76-101. https://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.5
  • Başturan, C. & Görgü, E. (2020). Öğretmenlerin mesleki sorun tanımları: Okul öncesi öğretmenleri bağlamında bir değerlendirme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34(1), 79-98. DOI: 10.33308/26674874.2020341163
  • Bursa, E. (2022). Sorgulama temelli stem etkinlikleri ile fen öğretiminin okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine olan etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 769688)
  • Can, E. & Kılıç, Ş. (2019). Okul öncesi eğitim: temel sorunlar ve çözüm önerileri. Millî Eğitim Dergisi, 48 (1), 483-519.
  • Coşkun, A. & Arık, S. (2022). Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin eğilimleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 6 (2), 183-211, DOI: 10.35346/aod.1199589.
  • Çevik, S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile fen etkinlik yeterlilikleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 762817)
  • Dubosarsky, M.D. (2011). Science in the eyes of preschool children: findings from an innovative research tool. Retrieved from the University of Minnesota Digital Conservancy, https://hdl.handle.net/11299/116144
  • Ekizler, B.S. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde eğitsel oyun yönteminin kullanımına yönelik görüş ve uygulamalarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 731661)
  • Erwin, J. E. , Brotherson, J. M. & Summers, A. J. (2011) Understanding qualitative metasynthesis : ıssues and opportunities in early childhood ıntervention research. Journal of Early Intervention, 33(3), 186-200.
  • Eshach, H. & Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood. Journal of Science Education and Technology, 14 (3), 315-336.
  • Gezgin, D. & Kılınç, D. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde tercih ettikleri kazanım ve yöntemlerin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ( Mersin University Journal of the Faculty of Education) ,11 (3),620-630, DOI: 10.17860/efd.46048
  • Güngör Seyhan, H. (2015). Okul öncesi fen eğitiminde analoji kullanımının önemi ve analoji örnekleri. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE ,4 (2), 15 – 28
  • Güneş, G. (2018). Okul öncesi fen ve doğa eğitimi araştırmalarına ilişkin bir tarama çalışması: Türkiye örneği. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 2 (1), 33-67. DOI: 10.24130/eccd-jecs.196720182150
  • Gürler, P. (2021) . Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde deney yönteminin kullanımına ilişkin görüş ve uygulamaları. (Yüksek Lisans Tezi ). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 683096)
  • Hoisington, C., Chalufour, I., Winokur, J., & Clark-Chiarelli, N. (2014). Preschool: promoting children’s science ınquiry and learning through water ınvestigations. YC Young Children, 69 (4), 72-79.
  • Kahriman-Pamuk, D., Elmas, R. & Pamuk, S. (2020). Artırılmış gerçeklik ve fen etkinlikleri: okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 17 (1), 671-699 ( http://efdergi.yyu.edu.tr)
  • Karaman Eflatun, H. & Kuloğlu A. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile fen ve doğa etkinliklerine yönelik görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 2078-2095 . DOI: 10.17679/inuefd.1000517
  • Kıldan, O. & Pektaş, M., (2009). Erken çocukluk döneminde fen ve doğa ile ilgili konuların öğretilmesinde okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10 (1),s. 113-127
  • Kılıç, R. (2022). Okul öncesi dönem çocukları ile ebeveyn ve öğretmenlerinin fene yönelik tutumları arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 710991)
  • Kurhan, H. (2022). Okul öncesi dönemde fen eğitiminde dijital hikâyelerin kullanımı: teknolojik pedagojik alan bilgisi bağlamında bir inceleme. (Yüksek Lisans Tezi). ). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 763190)
  • *Mercan, Z. & Kandır, A. (2019). Preschool teachers opinions regarding steam approach in education.. Journal of Current Researches on Educational Studies, 8 (2), 15-28. DOİ: 10.26579/jocures-9.1.2
  • Miles, B. M. & Huberman, M. A. (2016). Qualitative data analysis (Translate Editors: S. Akbaba Altun ve A. Ersoy). Ankara: Pegem Akademi. (2. Baskıdan Çeviri)
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf (Erişim tarihi:24.04.2014).
  • Okur, E. & Okur Akçay, N. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin görüş ve yeterliklerinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi (International Journal Of Education Science And Technology ) , 7 (2), 98-115. DOI: 1047714/uebt.985628
  • Orcan Kaçan, M., Dedeoğlu Aktuğ, N., Karaçelik, S. & Kimzan, İ. (2021). Okul öncesi sınıflarda öğrenme merkezlerinin incelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 436-451. DOI: 10.21666/muefd.761825
  • * Orhan, A. T. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin okullarındaki fen merkezine ve fen eğitimine yönelik bakış açıları. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 91-101. DOI: https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2019.05.01.005
  • * Önal, T. K. (2020). Sosyo-Ekonomik Açıdan Dezavantajlı Bölgelerde Öğretmenlik Yapan Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinlikleri Uygulamaları Sırasında Karşılaştıkları Sorunlar. (Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 630096)
  • Özkubat, S. (2013). Okul Öncesi Kurumlarında Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi ve Donanım. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 58-66 http://dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/.
  • * Tanık Önal, N. & Kızılay, E. (2021). okul öncesi öğretmenlerinin perspektifinden erken çocukluk döneminde fen kavramları nasıl sunulmalıdır?. Araştırma Ve Deneyim Dergisi (Adeder) Research And Experıence Journal 6 (2), 158-168
  • *Sadıkoğlu, M. & Durmuş, C.B. (2022). Okul öncesi eğitimde öğretmenlerin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi (Tokat ili örneği). Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi (Turkısh Scıentıfıch Researchies Journal) (7)1, 161-188.
  • *Sağlam, M. & Aral, N. (2015). Okul öncesi öğretmenlerin fen etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (3),87-102. DOI: 10.17679/iuefd.16308213
  • Sandelowski, M. & Barroso, J. (2006). Handbook For Synthesizing Qualitative Research, New York: Springer Publishing
  • Seymen Çeken, G.B. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin uygulanabilirliğine dair görüşleri.( Yüksek Lisans Tezi). Retrieved From: Yüksek Öğretim Kurulu Tez Merkezi ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) (Tez No: 729511)
  • Sibeoni J, Orri M, Valentin M, Podlipski M-A, Colin S, Pradere J, et al. (2017). Metasynthesis Of The Views About Treatment Of Anorexia Nervosa İn Adolescents: Perspectives Of Adolescents, Parents, And Professionals. PLoS ONE, 12(1): 1-21.
  • Simsar, A., Doğan, Y. & Yalçın, V. (2017). Okul öncesi sınıflarındaki fen merkezleri ve kullanım durumlarının incelenmesi- Kilis Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14) ,147-164
  • *Simsar, A. & Doğan, Y. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi süreçleri üzerine görüşlerinin incelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 19-32. DOI: 10.30900/kafkasegt.590361
  • Spektor Levy, O., Kesner Baruch, Y. & Mevarech, Z. (2013). Science and scientific curiosity in pre-school—the teacher's point of view. International Journal of Science Education, 35(13), 2226-2253. DOI:10.1080/09500693.2011.631608
  • Şahin, H. (2016). Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesı eğıtım programlarında yer alma düzeyi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (6) S:48-62
  • Şeker, P.T.,& Çavuş, S.Z. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik özyeterlik algıları. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi. , 5 (2), 19-28
  • Tekerci, H. (2022). Okul öncesi dönemde bilim eğitiminin diğer yöntemler ile bütünleştirilmesi. International Social Sciences Studies Journal, 8(103), 3364-3376 Doi: http://dx.doi.org/10.2922 8/sssj.64864
  • Tong, A., Flemming, K., McInnes, E., Oliver, S. & Craig, J. (2012). Enhancing transparency in reporting the synthesis of qualitative research: ENTREQ. BMC Medical Research Methodology, 12 (1), 1- 8. https://doi.org/10.1186/1471-2288-12-18
  • *Türk, C. (2018). Preschool teachers in the context of teaching astronomy. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi [Journal of Theoretical Educational Science], 11(3), 544-561. DOI NUMBER: http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.380398
  • *Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin stem uygulamalarına yönelik görüşleri. The Journal of New Trends in The Educational Science (Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi.1 (1), 38-54.
  • *Uysal, H., Tepetaş Cengiz, Ş., Güçhan Özgül, S., Akar Gençer, A. & Akman, B.(2016). Okul öncesi öğretmenlerinin bilim defterlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. 10 ( 1), 85-106.
  • *Ültay, E. & Ültay, N.(2022). Pre-school teachers’ experiences in astronomy education. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 23(2), 892-909. DOI: 10.17679/inuefd.1085678
  • Ültay, N., Ültay, E. & Çilingir, K.S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 22 (Özel Sayı), 773-792.
  • Yılmaz, M.M., Özen-Uyar, R. & Dikici-Sığırtmaç, A.(2020). Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan çalışmaların tematik içerik analizi: 2015-2019 yılları arası. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 553-589.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Öğrenme Bilimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Didem Özsırkıntı 0000-0001-8384-648X

Cenk Akay 0000-0001-9892-6255

Erken Görünüm Tarihi 26 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2024
Kabul Tarihi 13 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özsırkıntı, D., & Akay, C. (2024). CHALLENGES EXPERIENCED BY PRESCHOOL TEACHERS IN SCIENCE EDUCATION PRACTICES IN TURKEY: A META-SYNTHESIS STUDY (2014-2022). Journal of Advanced Education Studies, 6(1), 200-226. https://doi.org/10.48166/ejaes.1465794

25126

     
     drji.png           
                                                                                                                                                               

     logo.png



  asos-index.png  


logo.png


14518

harph63.png