Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesinde okuyan son sınıf öğretmen
adaylarının öğrenmeye yönelik inançlarını incelemektir. Araştırma, tarama
modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılı
güz döneminde Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 459 son
sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise araştırmaya
katılma konusunda gönüllü olan 242 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Bay ve diğerleri tarafından (2012)
geliştirilen öğrenmeye yönelik inanç ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde
edilen verilerin analizi için SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Verilerin
normalliği sağlandığından cinsiyet açısından farklılaşma durumunu ortaya koymak
amacıyla bağımsız gruplar için t testi, Bölüm açısından farklılaşmayı ortaya
çıkarmak amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma
soncunda son sınıf öğretmen adaylarının öğrenmeye yönelik inançlarında cinsiyet
değişkenine göre Bilişsel yapılandırmacılık boyutunda kadın adaylar lehine
anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının okudukları bölüm
değişkeni açısından öğrenmeye yönelik inançları arasında ise sosyal
yapılandırmacılık alt boyutunda Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri lehine
Fen Bilgisi ve Türkçe Öğretmenliği Öğrencileri ile anlamlı bir farklılık tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 16 |