Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde değerler eğitimine ilişkin yapılan çalışmaları incelemek ve bu çalışmalardan elde edilen sonuçlardan hareketle okul öncesi eğitimde değerler eğitimi ile ilgili çeşitli öneriler geliştirmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 2013 ile 2020 yılları arasında “Okul Öncesi Döneme Yönelik Değerler Eğitimi” ile ilgili yapılan çalışmalar temel alınarak taranan Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında yer alan 9 lisansüstü tez ile ULAKBİM ve Google Akademik veri tabanlarında yayınlanmış 20 makale ve 3 yayımlanmış tam metin bildiri araştırmanın veri kaynağını oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre; okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik olumlu tutum sergiledikleri ve bu dönemde değerler eğitiminin verilmesinin gerekli olduğunu belirttikleri, sınıf içi etkinliklerinde en fazla sorumluluk, yardımlaşma, saygı, hoşgörü ve sevgi değerlerini kullandıkları, çocuklara en kolay sevgi, saygı, yardımlaşma ve sorumluluk değerlerini kazandırabildiklerini, en zor ise empati, sabır, vefa ve adalet değerlerini kazandırabildiklerini düşündükleri saptanmıştır. Bir başka sonuca göre okul öncesi öğretmenlerinin 2013 yılında hazırlanan okul öncesi eğitim programında yer alan değerler eğitimini yetersiz buldukları ve bu eğitimi kendi tercih ettikleri etkinliklerle verdikleri saptanmıştır.
Yapmış olduğum çalışmada, hiçbir zaman desteklerini esirgemeyen ve deneyimleri ile bu çalışmanın olgunlaşmasında önemli katkıları olan değerli hocam Prof. Dr. Behçet ORAL'a teşekkürlerimi sunarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 19 |