Eğitim örgütlerinde bireylerin yaptıkları işten memnun olmaları adına doyum elde etmeleri, o örgüte olan bağlılığına ve dolayısıyla örgütten ayrılmamasında çok önemli bir etkendir. Bir örgütün çekici olması, örgütün bireyleri çekmesinde ve örgütteki bireylerin de o örgütten ayrılmasını engelleyici özelliğe sahiptir. Bu çalışma, öğretmenlerin İş Doyumu algıları ile Örgütsel Çekicilik algıları arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı sınandığı için tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla 2020-2021 eğitim öğretim yılında Diyarbakır merkez Yenişehir ve Bağlar ilçelerinde 300 öğretmenden elde edilen veriler ile çalışma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “İş Doyumu Ölçeği” ile “Örgütsel Çekicilik Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, araştırmada Öğretmenlerin Örgütsel Çekicilik algıları ile İş Doyumları arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Araştırma sonuçlarında, liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel çekicilik ile iş doyumu algıları yüksek bulunmuştur. Öğretmenin, öğretmen olmaktan memnun olması, işten doyum elde etmesini sağlayan en önemli etken olduğu; o okulun çalışmak için saygın bir yer olması da okulun çekiciliğinde en önemli etken olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 20 |