Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Başlayan Öğretmenlerin Olumsuz Öğrenci Davranışlarına İlişkin Görüşleri: Bir Durum Çalışması

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 69, 199 - 219, 20.05.2017

Öz

Problem Durumu: Yeni başlayan öğretmen, ilk kez yeni şeyler öğreten kişi olarak tanımlanır. Yeni başlayan öğretmen, aynı zamanda üç yıldan az tecrübeye sahip olan ve öğretim modeli günü kurtarmaya ve temel sınıf rutinlerini oluşturmaya dayalı öğretmen olarak tanımlanabilir. Bu öğretmenler kendileri ve öğrencileri için yüksek beklentilerle sınıflara girer, ancak çoğu kez farklı zorluklarla karşılaşır.

Birçok çalışmada olumsuz davranışların öğrenme ve öğretme ortamını olumsuz etkilediği belirtilmektedir. Bu nedenle sınıf ortamındaki olumsuz öğrenci davranışları, yeni başlayan öğretmenler açısından en büyük zorluk olarak görülmektedir. Bu öğretmenler olumsuz davranışlarla sıklıkla başa çıkamazlar, iş stresi artar ve bu nedenle düşük iş doyumu ve yüksek tükenmişlik yaşarlar. Göreve yeni başlayan öğretmenlerin yaşadığı zorluklara ilişkin yapılan çalışmalar sınırlı olmakla birlikte çalışmaların çoğu sınıf ortamında karşılaşılan olumsuz öğrenci davranışlarını konu almaktadır. Öte yandan yapılan araştırmalar büyük oranda sınıf içi etkili öğretmen davranışlarına odaklanmaktadır.

Araştırmanın Amacı: Bu çalışma, sınıf ortamında öğrencilerin yıkıcı davranışlarıyla ilgili acemi öğretmenlerin görüşlerini ayrıntılı olarak araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla aşağıdaki sorulara yanıt aranmaktadır:

Senol SEZER / Eurasian Journal of Educational Research 69 (2017) 199-219 218

1. Yeni başlayan öğretmenler sınıf ortamında olumsuz davranışlarla hangi sıklıkta karşılaşmaktadır?

2. Yeni başlayan öğretmenlerin karşılaştıkları olumsuz davranışlar nelerdir?

3. Acemi öğretmenler olumsuz davranışlarla karşılaştıklarında nasıl hissetmektedir?

4. Yeni başlayan öğretmenler olumsuz davranışları yönetmek için hangi yöntemleri kullanmaktadır?

Araştırmanın Yöntemi: Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon il merkezinde yer alan devlet okullarda görev yapan ve 1-2 yıl meslek deneyimine sahip 24 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, ölçüt örneklem yöntemiyle belirlenmiştir.

Veri Analizi: Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Katılımcılar, görüşlerini form üzerine yazılı olarak ifade etmiştir. Veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların aynı soruya verdiği benzer yanıtlar, aynı kategoride değerlendirilmiştir. Yazılı veriler kodlanmış ve öğrencilerin olumsuz davranışlarını betimlemeyen 19 alt tema oluşturulmuştur. Bu alt temaları tanımlamak için iki ana tema belirlenmiştir: Ana temalar, (i) kayıtsızlık ve (ii) bozuculuk şeklindedir. Yeni başlayan öğretmenlerin duygularını betimleyen 19 alt tema tespit edilmiştir. Bu alt temaları tanımlamak için iki ana tema belirlenmiştir. Ana temalar (i) olumlu duygular ve (ii) olumsuz duygular şeklindedir. Yeni başlayan öğretmenlerin olumsuz öğrenci davranışlarını yönetmede başvurduğu yöntemleri betimleyen on sekiz alt tema ve bu alt temalara ilişkin iki ana tema belirlenmiştir. Ana temalar (i) uzlaşmacı tutum (ii) cezalandırıcı tutum şeklindedir. Alt temalarda yer alan görüşler, tablo üzerinde frekans ve yüzde değerlerine göre sıralanmıştır.

Araştırmanın Bulguları: Araştırmadan elde edilen bulgular, yeni başlayan öğretmenlerin sınıf ortamında olumsuz öğrenci davranışları ile sıklıkla karşılaştıklarını göstermektedir. Bu öğretmenler, sınıf ortamında gevezelik, dikkat dağınıklığı, cep telefonu ile uğraşma, ders esnasında sakız çiğneme, sınıf arkadaşını istismar etme, dersi kesintiye uğratmaya çalışma şeklindeki olumsuz öğrenci davranışları ile karşılaşmaktadır. Yeni başlayan öğretmenler, olumsuz öğrenci davranışlarını yönetmede öğrencilerle daha yakından ilgilenmekte, daha ilginç yöntemler kullanmakta ve deneyimli öğretmenlerden destek almaktadır. Olumsuz davranışlar, yeni başlayan öğretmenlerin kaygılar yaşamasına, stresli hissetmesine ve okuldan ayrılmayı düşünmesine neden olmaktadır. Yeni başlayan öğretmenler, olumsuz öğrenci davranışları ile başa çıkmak için cezalandırıcı tutum ve uzlaşmacı tavır sergilemektedir.

Araştırmanın Sonuçları ve Öneriler: Göreve yeni başlayan öğretmenler, sınıf ortamında olumsuz öğrenci davranışları ile sıklıkla karşılaşmaktadır. Öğrenciler derslere ilgisiz davranmakta, saldırgan ve müdahaleci bir tutum sergilemekte, öğretim yöntemini sıkıcı bulmakta ve teknolojik araçları ders ortamında amaç dışı kullanmaktadır. Bu bağlamda öğrencilerin etkili öğrenme ve olumlu davranış geliştirmeleri için

Senol SEZER / Eurasian Journal of Educational Research 69 (2017) 199-219 219

izlenmesi gereken yeni eğitim politikaları araştırılabilir. Yeni öğretmenler, kendilerini yetersiz, stresli, kızgın ve gergin hissetmektedir. Bu şekilde mesleği uzun süre devam ettiremeyeceklerini ve istifa etmeyi düşünmektedir. Öğretmen yetiştiren kurumlar, değişen öğrenci yapısı ve veli beklentilerini karşılayacak nitelikte teori ve uygulamaya dayalı bir eğitim modeli oluşturmalı ve donanımlı öğretmenler yetiştirmelidir. Göreve yeni başlayan öğretmenler, görece cezalandırıcı bir tutum sergileyerek sınıf ortamında karşılaştıkları olumsuz davranışları yönetme eğilimindedir. Bu öğretmenlere deneyimli ve yetenekli öğretmenler tarafından akran koçluğu desteği verilmeli, okul-veli işbirliği artırılarak sorunlu öğrencilerin olumsuz davranışlarını azaltmada öğrenci velilerinden daha fazla destek alınmalıdır. Aday öğretmenlerin meslek için etkin bir şekilde hazırlanabilmesi için değişen aile yapıları analiz edilmeli ve öğretmen yetiştirme kurumları tarafından öğrenci karakteristikleri dikkate alınmalıdır.

Araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak, sınıf yönetimi eğitiminin teori ve pratiğe dayalı olarak verilmesi önerilebilir. Okul yöneticileri acemi öğretmenlere kolaylaştırıcı bir tutum sergileyerek nispeten daha az sorunlu öğrencilerin bulunduğu sınıfların sorumluluğunu verebilir. Sonuçlara dayanarak, olumsuz öğrenci davranışların önlemede okul-aile işbirliğinden yararlanılması önerilebilir. Öğrencilerin okul ortamında rahatsızlık duyduğu olaylar ve nedenleri, farklı araştırma konuları olarak ele alınabilir. İdeal okul ve okul mutluluğu konusunda araştırmalar yürütülebilir.

Kaynakça

  • Achinstein, B. (2006). New teacher and mentor political literacy: Reading, navigating and transforming induction contexts. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 12(2), 123-138. DOI: 10.1080/13450600500467290.
  • Aitken, R., & Harford, J. (2011). Induction needs of a group of teachers at different career stages in a school in the Republic of Ireland: Challenges and expectations. Teaching and Teacher Education, 27(2), 350-356. DOI: 10.1016/j.tate.2010.09.003.
  • Akpinar, B., & Ozdas, F. (2013). Lise disiplin sorunlarinin sinif degiskeni acisindan incelenmesi. [Investigation the high school discipline problems in terms of gender variable]. Kastamonu Egitim Dergisi, 21(4) (Ozel Sayi), 1365-1376.
  • Amada, G. (1994). Coping with the disruptive college student: A practical model. Asheville, NC: College Administration Publications.
  • Aydin, A. (2014). Sinif yonetimi. [Classroom management]. Ankara: PegemA Yayincilik.
  • Berliner, D. C. (1986). In pursuit of expert pedagogue. Educational Researcher. 15(7), 5-13. Bernshausen, D., & Cunningham, C. (2001). The role of resiliency in teacher preparation and retention. 53rd Annual Meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education, Dallas, Texas.
  • Bomer, R., Dworin, J., May, L., & Semingson, P. (2008). Miseducating teachers about the poor: A critical analysis of Ruby Payne’s claims about poverty. Teachers College Record, 110(12), 2497-2531.
  • Brandon, W.W. (2003). Toward a white teachers’ guide to playing fair: Exploring the cultural politics of multicultural teaching. Qualitative Studies in Education, 16(1), 31-50.
  • Browers, A. & Tomic, W. (2000). A longitudinal study of teacher burnout and perceived self-efficacy in classroom management. Teaching and Teacher Education, 16(2), 139-253.
  • Cummings, C. B. (2000). Winning strategies for classroom management. Virginia: ASCD Press.
  • Cinkir, S. (2004). Okulda etkili ogrenci-ogretmen iliskisinin yonetimi. [Effective management of student-teacher relationship in school]. Milli Egitim Dergisi, 161.
  • Daly, E. J., Witt, J. C., Martens, B. K., & Dool, E. J. (1997). A model for conducting a functional analysis of academic performance problems. Social Psychology Review, 26(4), 554-574.
  • Day, C., Stobart, G., Sammons, P., & Kington, A. (2006). Variations in the work and lives of teachers: relative and relational effectiveness. Teacher and Teaching: Theory and Practice, 12(2), 169-192. DOI: 10.1080/13450600500467381.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. California: Sage Publications.
  • Dudley-Marling, C. (2007). Return of the deficit. Journal of Educational Controversy, 2(1), 1-12. Dunbar, C. (2004). Best practices in classroom management. USA: Michigan State University Press.
  • Emmer, E. T., & Stough, L. M. (2001). Classroom management: A critical part of educational psychology with implications for teacher education. Educational Psychologist, 36(2), 103-112.
  • Erdemir, N. (2007). Meslege yeni baslayan fen bilgisi ogretmenlerinin karsilastiklari sorunlar ve sikayetleri. [The problems and complaints faced by science teachers who are new in their profession]. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 135-149. Retrieved March 17, 2017, from http://www.esosder.com/?sayfa=dergilist&sayi=22
  • Eren, A. (2012). Ogretmen adaylarinin mesleki yönelimi, kariyer gelistirme arzulari ve kariyer secim memnuniyeti. [Prospective teachers’ professional engagement, career development aspirations, and career choice satisfaction]. Kastamonu Egitim Dergisi, 20(3), 807-826.
  • Erkoc, A. (2010). Aday ogretmenlerin goreve basladiklarinda karsilastiklari sorunlar. [The problems candidate teachers faced when they start their profession]. (Unpublished master thesis), Sutcu Imam Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaras.
  • Erturk, E., & Kececioglu, T. (2012). Calisanların is doyumlari ile mesleki tükenmislik duzeyleri arasindaki iliskiler: Ogretmenler üzerine ornek bir uygulama. [Relations between the levels of employees job satisfaction and burnout: A sample application on the teachers]. Ege Akademik Bakis, 12(1), 39-52.
  • Espin, C. A., & Yell, M. L. (1994). Critical indicators of effective teaching for pre-service teachers: Relationships between teaching behaviours and ratings of effectiveness. Teacher Education and Special Education, 17, 154-169.
  • Farrell, T. S. C. (2012). Novice-service language teacher development: Bridging the gap between preservice and in-service education and development. TESOL Quarterly, 46(3), 435-449.
  • Fidel, R. (1984). The case study method: A case study. Retrieved April, 14, 2017, from http://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/33415874/study_case.pdf?AWSAccessKeyId
  • Forbes, C.T. (2004), Peer mentoring in the development of beginning secondary science teachers: Three case studies. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 12(2), 219-239.
  • Goldstein, S., & Brooks, R. B. (2007). Understanding and managing children’s classroom behaviour. New Jersey: John Wiley & Sons. Gordon, A. M., & Browne, K. W. (2004). Beginnings and beyond: Foundations in early childhood education. Australia: Delmar Learning.
  • Gorski, P. C. (2008). Peddling poverty for profit: Elements of oppression in Ruby Payne’s framework. Equity & Excellence in Education, 41(1), 130-148.
  • Greenhalgh, P. (2001). Ingredients of effective practice with pupils who have emotional and behavioural difficulties. In J. Wisser., H. Daniels & T. Cole (Eds.). Emotional and behavioural difficulties in mainstream schools. (pp.13-28). Oxford: Elsevier.
  • Guclu, M. (2004). Ortaogretim kurumlarinda disiplin cezasi alan ogrencilerin sosyo-ekonomik yonden incelenmesi (Kayseri Ornegi). [Examination of the students’ in socio-economic aspects who receive disciplinary punishment in secondary schools (Kayseri Sample)] (Unpublished master thesis). Erciyes Universitesi, Kayseri.
  • Haynes, L. (2011). Novice teachers' perceptions of their mentoring experiences. Retrieved March 10, 2017, from http://search.proquest.com/docview/922678446?accountid=13014
  • Henley, M. (2009). Classroom management: A proactive approach. Cambridge: Pearson Publishing. Huberman, M. (1993). The lives of teachers. New York: Teachers College Press.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London, UK: Sage. Ingersoll, R. M., & Smith, T. M. (2003). The wrong solution to the teacher shortage. Educational Leadership, 60(8), 30-33.
  • Senol SEZER / Eurasian Journal of Educational Research 69 (2017) 199-219 214
  • Karatas, P., & Karaman, A. C. (2013). Challenges faced by novice language teachers: Support, identity, and pedagogy in the initial years of teaching. The International Journal of Research in Teacher Education, 4(3), 10-23.
  • Kim, K., & Roth, G. (2011). Novice teachers and their acquisition of work-related information. Current Issues in Education, 14(1) Retrieved February, 11, 2017, from https://cie.asu.edu/ojs/index.php/cieatasu/article/view/268/152
  • Koca, A. (2016). Problems of novice teachers: Challenges vs. support. Journal of Education in Black Sea Region, 1(2), 92-101.
  • Korkmaz, İ., Saban, A., & Akbasli, S. (2004). Goreve yeni baslayan sinif ogretmenlerinin karsilastiklari guclukler. [Professional challenges encountered by beginning classroom teachers]. Kuram ve Uygulamada Egitim Yonetimi, 10(2), 266-277.
  • Lewis, R. (2009). Understanding pupil behaviour: Classroom management techniques for teachers. London: Taylor & Francis Group.
  • Little, P. F. B. (2005). Peer coaching as a support to collaborative teaching. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 13(1), 83-94.
  • Mabeba, M. Z., & Prinsloo, E. (2000). Perceptions of discipline and ensuing discipline problems in secondary education. South African Journal of Education, 20, 34-41.
  • Marais, P., & Meier, C. (2010). Disruptive behaviour in the foundation phase of schooling. South African Journal of Education, 30, 41-57.
  • Marshall, C., & Rosman, B. G. (2006). Designing qualitative research. California: Sage Publications.
  • Mathieson, K., & Price, M. (2003). Better behaviour in classrooms. London: Taylor & Francis Group.
  • Mayring, P. (2011). Nitel sosyal arastirmaya giris. [Introduction to qualitative social research]. (Trans. A. Gumus, & M. S. Durgun). Ankara: Bilgesu.
  • Melnick, S., & Meister, D. (2008). A comparison of beginning and experienced teachers' concerns. Educational Research Quarterly, 31(3), 39-56.
  • Nguyen, H. T. (2013). Peer Mentoring: A Way Forward for Supporting Preservice EFL Teachers Psychosocially During the Practicum. Australian Journal of Teacher Education, 38(7), 30-44.
  • O’Brien, J., & Christie, F. (2005). Characteristics of support for beginning teachers: evidence from the new teacher induction scheme in Scotland. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 13(2), 189-203.
  • O’Brien, T. (2012). Promoting positive behaviour. New York: Routledge.
  • Okutan, M. (2005). Siniftaki olaylari ve ogrenci davranıslarini dogru anlamak. [To understand the events and student behaviors correctly]. In
  • Emin Karip (Ed.). Sinif yönetimi. (pp.155-159). Ankara: PegemA Yayincilik.
  • Oliver, R. M., & Reschly, D. J. (2007). Effective classroom management. Washingthon, DC: National Comprehensive Center for Teacher Quality.
  • Oliver, R. M., Wehby, J. H., & Reschly, D. J. (2011). Teacher classroom management practices: Effects on disruptive or aggressive student behaviour. Oslo: The Campbell Collaboration.
  • Ogel, K., Tari, I., & Yilmazcetin-Eke, C. (2006). Okullarda suc ve siddeti onleme. [Prevention of the crime and violence in schools]. Istanbul: Yeniden Yayinlari.
  • Ozturk, B. (2005). Sinifta istenmeyen davranislarin onlenmesi ve giderilmesi. [Prevention and elimination of disruptive behaviors in classroom]. In Emin Karip (Ed.). Sınıf yönetimi. (pp.5-13). Ankara: PegemA Yayincilik.
  • Ozturk, M. (2008). Induction into teaching: Adaptation challenges of novice teachers. (Unpublished master thesis). Middle East Technical University, Ankara.
  • Ozturk, M., & Yildirim, A. (2013). Adaptation challenges of novice teachers. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 28(1), 294-307.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel arastirma ve degerlendirme yontemleri. [Qualitative research and evaluation methods]. (Trans. Eds. M. Butun & S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Porter, L. (2006). Behaviour in schools: Theory and practice for teachers. England: Open University Press.
  • Rigby, K. (2003). Stop the bullying: A handbook for schools. Melbourne: ACER Press.
  • Rogers, B. (2011). You know the fair rule. Melbourne: ACER Press.
  • Romano, M., & Gibson, P. (2006). Beginning teacher successes and struggles: An elementary teacher’s reflections on the first year of teaching. The Professional Educator, 28(1), 1-26.
  • Rose, L. C., & Gallup, A. M. (2005). The 37th annual Phi Delta Kappa/Gallup poll of the public’s attitudes toward the public schools. Phi Delta Kappan, 87(1), 41-57.
  • Safran, S. P., & Oswald, K. (2003). Positive behaviour supports: Can schools reshape disciplinary practices? Exceptional Children, 69(3), 361-373.
  • Sari, M. H., & Altun, Y. (2015). Goreve yeni baslayan sinif ogretmenlerinin karsilastiklari sorunlar. [Problems faced by beginning primary education teachers]. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 30(1), 213-226.
  • Scherff, L. (2008). Disavowed: The stories of two novice teachers. Teaching and Teacher Education, 24(5) 1317-1332.
  • Seeman, H. (2010). Preventing disruptive behavior in colleges. Maryland: Rowman & Littlefield Publishers.
  • Shelton, F., & Brownhill. S. (2008). Effective behaviour management in the primary classroom. London: Open University Press.
  • Singh, K. (2007). Quantitative social research methods. New Delhi: Sage Publications.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde gorev yapan ogretmenlerin istenmeyen ogrenci davranislarina yonelik algilari ve tepkileri. [High school teachers’ perceptions of and reactions towards the unwanted student behaviors]. Pamukkale Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 25(1), 67-80.
  • Smith, C. J., & Laslett, R. (2002). Effective classroom management. London: Taylor & Francis Group.
  • Toprakci, E. (2008). Sinifa dayali yonetim. [Classroom-based management]. Ankara: PegemA Yayincilik. Ulvik, M., Smith, K., & Helleve, I. (2009). Novice in secondary school-the coin has two sides. Teaching and Teacher Education, 25(6), 835–842.
  • Walters, J., & Frei, S. (2007). Managing classroom behavior and discipline. M. E. Kessler (Ed.). CA: Shell Education.
  • Watts, I. E., & Erevelles, N. (2004). These deadly times: Reconceptualising school violence by using critical race theory and disability studies. American Educational Research Journal, 20(41), 271-299.
  • Weiner, L. (2003). Why is classroom management so vexing to urban teachers? Theory into Practice, 42(4), 305-312.
  • Wong, H. K., & Wong, R. T. (1998). How to be an effective teacher: The first days of school. CA: Harry K. Wong Publications.
  • Wood, T., & McCarthy, C. (2002). Understanding and preventing teacher burnout. Washington, DC: ERIC Clearinghouse on Teaching and Teacher Education.
  • Yalcinkaya, M. (2002). Yeni ogretmen ve teftis. [New teacher and inspection]. Milli Egitim Dergisi, 150, 153-154. Retrieved January, 8, 2017, from http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/153-154/yalcinkaya.htm
  • Yildirim, A., & Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel arastırma yontemleri. [Qualitative research methods in the social sciences]. Ankara: Seckin Yayinevi.
  • Yilmaz-Toplu, N. (2012). Okul oncesi ve ilkogretim ogretmenlerinin tukenmislik düzeyleri. [Burnout levels of preschool and primary school teachers]. (Unpublished master thesis). Adnan Menderes Universitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Egitim Bilimleri Anabilim Dali, Aydin.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. (Second Edition). London: Sage Publications.

Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 69, 199 - 219, 20.05.2017

Öz

Purpose: It is recognised worldwide that novice teachers encounter various disruptive behaviours and face many challenges that stem from problematic students. Disruptive behaviours are seen as some of the most pervasive challenges widely affecting the teaching experience of novice teachers. In this study, the aim was to determine novice teachers' opinions related to students’ disruptive behaviours in the classroom environment. Research Methods: This study was designed in a qualitative, case study pattern. The study group consists of 24 novice teachers working at public schools in Trabzon city centre. The participants were determined by using the criterion sampling method. Data was obtained with a semi-structured interview form. Findings Novice teachers frequently encounter disruptive behaviours. These disruptive behaviours include chattering, distraction, engaging with mobile phones, chewing gum, abusing classmates, and disrupting the class. Novice teachers express both positive and negative feelings. The positive feelings include paying closer attention and using interesting methods, whereas negative feelings include needing support from experienced teachers, feeling anxious and stressed, and thinking about leaving the school. They exhibit punitive attitudes to cope with disruptive behaviours as well as conciliatory attitudes. Implications for Research and Practice: The results show that classroom management training should be imparted based on theory and practice in education faculty. Furthermore, novice teachers should be supported by experienced teachers

Kaynakça

  • Achinstein, B. (2006). New teacher and mentor political literacy: Reading, navigating and transforming induction contexts. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 12(2), 123-138. DOI: 10.1080/13450600500467290.
  • Aitken, R., & Harford, J. (2011). Induction needs of a group of teachers at different career stages in a school in the Republic of Ireland: Challenges and expectations. Teaching and Teacher Education, 27(2), 350-356. DOI: 10.1016/j.tate.2010.09.003.
  • Akpinar, B., & Ozdas, F. (2013). Lise disiplin sorunlarinin sinif degiskeni acisindan incelenmesi. [Investigation the high school discipline problems in terms of gender variable]. Kastamonu Egitim Dergisi, 21(4) (Ozel Sayi), 1365-1376.
  • Amada, G. (1994). Coping with the disruptive college student: A practical model. Asheville, NC: College Administration Publications.
  • Aydin, A. (2014). Sinif yonetimi. [Classroom management]. Ankara: PegemA Yayincilik.
  • Berliner, D. C. (1986). In pursuit of expert pedagogue. Educational Researcher. 15(7), 5-13. Bernshausen, D., & Cunningham, C. (2001). The role of resiliency in teacher preparation and retention. 53rd Annual Meeting of the American Association of Colleges for Teacher Education, Dallas, Texas.
  • Bomer, R., Dworin, J., May, L., & Semingson, P. (2008). Miseducating teachers about the poor: A critical analysis of Ruby Payne’s claims about poverty. Teachers College Record, 110(12), 2497-2531.
  • Brandon, W.W. (2003). Toward a white teachers’ guide to playing fair: Exploring the cultural politics of multicultural teaching. Qualitative Studies in Education, 16(1), 31-50.
  • Browers, A. & Tomic, W. (2000). A longitudinal study of teacher burnout and perceived self-efficacy in classroom management. Teaching and Teacher Education, 16(2), 139-253.
  • Cummings, C. B. (2000). Winning strategies for classroom management. Virginia: ASCD Press.
  • Cinkir, S. (2004). Okulda etkili ogrenci-ogretmen iliskisinin yonetimi. [Effective management of student-teacher relationship in school]. Milli Egitim Dergisi, 161.
  • Daly, E. J., Witt, J. C., Martens, B. K., & Dool, E. J. (1997). A model for conducting a functional analysis of academic performance problems. Social Psychology Review, 26(4), 554-574.
  • Day, C., Stobart, G., Sammons, P., & Kington, A. (2006). Variations in the work and lives of teachers: relative and relational effectiveness. Teacher and Teaching: Theory and Practice, 12(2), 169-192. DOI: 10.1080/13450600500467381.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. California: Sage Publications.
  • Dudley-Marling, C. (2007). Return of the deficit. Journal of Educational Controversy, 2(1), 1-12. Dunbar, C. (2004). Best practices in classroom management. USA: Michigan State University Press.
  • Emmer, E. T., & Stough, L. M. (2001). Classroom management: A critical part of educational psychology with implications for teacher education. Educational Psychologist, 36(2), 103-112.
  • Erdemir, N. (2007). Meslege yeni baslayan fen bilgisi ogretmenlerinin karsilastiklari sorunlar ve sikayetleri. [The problems and complaints faced by science teachers who are new in their profession]. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22), 135-149. Retrieved March 17, 2017, from http://www.esosder.com/?sayfa=dergilist&sayi=22
  • Eren, A. (2012). Ogretmen adaylarinin mesleki yönelimi, kariyer gelistirme arzulari ve kariyer secim memnuniyeti. [Prospective teachers’ professional engagement, career development aspirations, and career choice satisfaction]. Kastamonu Egitim Dergisi, 20(3), 807-826.
  • Erkoc, A. (2010). Aday ogretmenlerin goreve basladiklarinda karsilastiklari sorunlar. [The problems candidate teachers faced when they start their profession]. (Unpublished master thesis), Sutcu Imam Universitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaras.
  • Erturk, E., & Kececioglu, T. (2012). Calisanların is doyumlari ile mesleki tükenmislik duzeyleri arasindaki iliskiler: Ogretmenler üzerine ornek bir uygulama. [Relations between the levels of employees job satisfaction and burnout: A sample application on the teachers]. Ege Akademik Bakis, 12(1), 39-52.
  • Espin, C. A., & Yell, M. L. (1994). Critical indicators of effective teaching for pre-service teachers: Relationships between teaching behaviours and ratings of effectiveness. Teacher Education and Special Education, 17, 154-169.
  • Farrell, T. S. C. (2012). Novice-service language teacher development: Bridging the gap between preservice and in-service education and development. TESOL Quarterly, 46(3), 435-449.
  • Fidel, R. (1984). The case study method: A case study. Retrieved April, 14, 2017, from http://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/33415874/study_case.pdf?AWSAccessKeyId
  • Forbes, C.T. (2004), Peer mentoring in the development of beginning secondary science teachers: Three case studies. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 12(2), 219-239.
  • Goldstein, S., & Brooks, R. B. (2007). Understanding and managing children’s classroom behaviour. New Jersey: John Wiley & Sons. Gordon, A. M., & Browne, K. W. (2004). Beginnings and beyond: Foundations in early childhood education. Australia: Delmar Learning.
  • Gorski, P. C. (2008). Peddling poverty for profit: Elements of oppression in Ruby Payne’s framework. Equity & Excellence in Education, 41(1), 130-148.
  • Greenhalgh, P. (2001). Ingredients of effective practice with pupils who have emotional and behavioural difficulties. In J. Wisser., H. Daniels & T. Cole (Eds.). Emotional and behavioural difficulties in mainstream schools. (pp.13-28). Oxford: Elsevier.
  • Guclu, M. (2004). Ortaogretim kurumlarinda disiplin cezasi alan ogrencilerin sosyo-ekonomik yonden incelenmesi (Kayseri Ornegi). [Examination of the students’ in socio-economic aspects who receive disciplinary punishment in secondary schools (Kayseri Sample)] (Unpublished master thesis). Erciyes Universitesi, Kayseri.
  • Haynes, L. (2011). Novice teachers' perceptions of their mentoring experiences. Retrieved March 10, 2017, from http://search.proquest.com/docview/922678446?accountid=13014
  • Henley, M. (2009). Classroom management: A proactive approach. Cambridge: Pearson Publishing. Huberman, M. (1993). The lives of teachers. New York: Teachers College Press.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London, UK: Sage. Ingersoll, R. M., & Smith, T. M. (2003). The wrong solution to the teacher shortage. Educational Leadership, 60(8), 30-33.
  • Senol SEZER / Eurasian Journal of Educational Research 69 (2017) 199-219 214
  • Karatas, P., & Karaman, A. C. (2013). Challenges faced by novice language teachers: Support, identity, and pedagogy in the initial years of teaching. The International Journal of Research in Teacher Education, 4(3), 10-23.
  • Kim, K., & Roth, G. (2011). Novice teachers and their acquisition of work-related information. Current Issues in Education, 14(1) Retrieved February, 11, 2017, from https://cie.asu.edu/ojs/index.php/cieatasu/article/view/268/152
  • Koca, A. (2016). Problems of novice teachers: Challenges vs. support. Journal of Education in Black Sea Region, 1(2), 92-101.
  • Korkmaz, İ., Saban, A., & Akbasli, S. (2004). Goreve yeni baslayan sinif ogretmenlerinin karsilastiklari guclukler. [Professional challenges encountered by beginning classroom teachers]. Kuram ve Uygulamada Egitim Yonetimi, 10(2), 266-277.
  • Lewis, R. (2009). Understanding pupil behaviour: Classroom management techniques for teachers. London: Taylor & Francis Group.
  • Little, P. F. B. (2005). Peer coaching as a support to collaborative teaching. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 13(1), 83-94.
  • Mabeba, M. Z., & Prinsloo, E. (2000). Perceptions of discipline and ensuing discipline problems in secondary education. South African Journal of Education, 20, 34-41.
  • Marais, P., & Meier, C. (2010). Disruptive behaviour in the foundation phase of schooling. South African Journal of Education, 30, 41-57.
  • Marshall, C., & Rosman, B. G. (2006). Designing qualitative research. California: Sage Publications.
  • Mathieson, K., & Price, M. (2003). Better behaviour in classrooms. London: Taylor & Francis Group.
  • Mayring, P. (2011). Nitel sosyal arastirmaya giris. [Introduction to qualitative social research]. (Trans. A. Gumus, & M. S. Durgun). Ankara: Bilgesu.
  • Melnick, S., & Meister, D. (2008). A comparison of beginning and experienced teachers' concerns. Educational Research Quarterly, 31(3), 39-56.
  • Nguyen, H. T. (2013). Peer Mentoring: A Way Forward for Supporting Preservice EFL Teachers Psychosocially During the Practicum. Australian Journal of Teacher Education, 38(7), 30-44.
  • O’Brien, J., & Christie, F. (2005). Characteristics of support for beginning teachers: evidence from the new teacher induction scheme in Scotland. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 13(2), 189-203.
  • O’Brien, T. (2012). Promoting positive behaviour. New York: Routledge.
  • Okutan, M. (2005). Siniftaki olaylari ve ogrenci davranıslarini dogru anlamak. [To understand the events and student behaviors correctly]. In
  • Emin Karip (Ed.). Sinif yönetimi. (pp.155-159). Ankara: PegemA Yayincilik.
  • Oliver, R. M., & Reschly, D. J. (2007). Effective classroom management. Washingthon, DC: National Comprehensive Center for Teacher Quality.
  • Oliver, R. M., Wehby, J. H., & Reschly, D. J. (2011). Teacher classroom management practices: Effects on disruptive or aggressive student behaviour. Oslo: The Campbell Collaboration.
  • Ogel, K., Tari, I., & Yilmazcetin-Eke, C. (2006). Okullarda suc ve siddeti onleme. [Prevention of the crime and violence in schools]. Istanbul: Yeniden Yayinlari.
  • Ozturk, B. (2005). Sinifta istenmeyen davranislarin onlenmesi ve giderilmesi. [Prevention and elimination of disruptive behaviors in classroom]. In Emin Karip (Ed.). Sınıf yönetimi. (pp.5-13). Ankara: PegemA Yayincilik.
  • Ozturk, M. (2008). Induction into teaching: Adaptation challenges of novice teachers. (Unpublished master thesis). Middle East Technical University, Ankara.
  • Ozturk, M., & Yildirim, A. (2013). Adaptation challenges of novice teachers. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 28(1), 294-307.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel arastirma ve degerlendirme yontemleri. [Qualitative research and evaluation methods]. (Trans. Eds. M. Butun & S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi.
  • Porter, L. (2006). Behaviour in schools: Theory and practice for teachers. England: Open University Press.
  • Rigby, K. (2003). Stop the bullying: A handbook for schools. Melbourne: ACER Press.
  • Rogers, B. (2011). You know the fair rule. Melbourne: ACER Press.
  • Romano, M., & Gibson, P. (2006). Beginning teacher successes and struggles: An elementary teacher’s reflections on the first year of teaching. The Professional Educator, 28(1), 1-26.
  • Rose, L. C., & Gallup, A. M. (2005). The 37th annual Phi Delta Kappa/Gallup poll of the public’s attitudes toward the public schools. Phi Delta Kappan, 87(1), 41-57.
  • Safran, S. P., & Oswald, K. (2003). Positive behaviour supports: Can schools reshape disciplinary practices? Exceptional Children, 69(3), 361-373.
  • Sari, M. H., & Altun, Y. (2015). Goreve yeni baslayan sinif ogretmenlerinin karsilastiklari sorunlar. [Problems faced by beginning primary education teachers]. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 30(1), 213-226.
  • Scherff, L. (2008). Disavowed: The stories of two novice teachers. Teaching and Teacher Education, 24(5) 1317-1332.
  • Seeman, H. (2010). Preventing disruptive behavior in colleges. Maryland: Rowman & Littlefield Publishers.
  • Shelton, F., & Brownhill. S. (2008). Effective behaviour management in the primary classroom. London: Open University Press.
  • Singh, K. (2007). Quantitative social research methods. New Delhi: Sage Publications.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde gorev yapan ogretmenlerin istenmeyen ogrenci davranislarina yonelik algilari ve tepkileri. [High school teachers’ perceptions of and reactions towards the unwanted student behaviors]. Pamukkale Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 25(1), 67-80.
  • Smith, C. J., & Laslett, R. (2002). Effective classroom management. London: Taylor & Francis Group.
  • Toprakci, E. (2008). Sinifa dayali yonetim. [Classroom-based management]. Ankara: PegemA Yayincilik. Ulvik, M., Smith, K., & Helleve, I. (2009). Novice in secondary school-the coin has two sides. Teaching and Teacher Education, 25(6), 835–842.
  • Walters, J., & Frei, S. (2007). Managing classroom behavior and discipline. M. E. Kessler (Ed.). CA: Shell Education.
  • Watts, I. E., & Erevelles, N. (2004). These deadly times: Reconceptualising school violence by using critical race theory and disability studies. American Educational Research Journal, 20(41), 271-299.
  • Weiner, L. (2003). Why is classroom management so vexing to urban teachers? Theory into Practice, 42(4), 305-312.
  • Wong, H. K., & Wong, R. T. (1998). How to be an effective teacher: The first days of school. CA: Harry K. Wong Publications.
  • Wood, T., & McCarthy, C. (2002). Understanding and preventing teacher burnout. Washington, DC: ERIC Clearinghouse on Teaching and Teacher Education.
  • Yalcinkaya, M. (2002). Yeni ogretmen ve teftis. [New teacher and inspection]. Milli Egitim Dergisi, 150, 153-154. Retrieved January, 8, 2017, from http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/153-154/yalcinkaya.htm
  • Yildirim, A., & Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel arastırma yontemleri. [Qualitative research methods in the social sciences]. Ankara: Seckin Yayinevi.
  • Yilmaz-Toplu, N. (2012). Okul oncesi ve ilkogretim ogretmenlerinin tukenmislik düzeyleri. [Burnout levels of preschool and primary school teachers]. (Unpublished master thesis). Adnan Menderes Universitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Egitim Bilimleri Anabilim Dali, Aydin.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. (Second Edition). London: Sage Publications.
Toplam 79 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Senol Sezer Senol Sezer1

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 69

Kaynak Göster

APA Senol Sezer1, S. S. (2017). Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study. Eurasian Journal of Educational Research, 17(69), 199-219.
AMA Senol Sezer1 SS. Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study. Eurasian Journal of Educational Research. Mayıs 2017;17(69):199-219.
Chicago Senol Sezer1, Senol Sezer. “Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study”. Eurasian Journal of Educational Research 17, sy. 69 (Mayıs 2017): 199-219.
EndNote Senol Sezer1 SS (01 Mayıs 2017) Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study. Eurasian Journal of Educational Research 17 69 199–219.
IEEE S. S. Senol Sezer1, “Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study”, Eurasian Journal of Educational Research, c. 17, sy. 69, ss. 199–219, 2017.
ISNAD Senol Sezer1, Senol Sezer. “Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study”. Eurasian Journal of Educational Research 17/69 (Mayıs 2017), 199-219.
JAMA Senol Sezer1 SS. Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study. Eurasian Journal of Educational Research. 2017;17:199–219.
MLA Senol Sezer1, Senol Sezer. “Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study”. Eurasian Journal of Educational Research, c. 17, sy. 69, 2017, ss. 199-1.
Vancouver Senol Sezer1 SS. Novice Teachers’ Opinions on Students’ Disruptive Behaviours: A Case Study. Eurasian Journal of Educational Research. 2017;17(69):199-21.